Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@23:19:09 GMT

«دنا» در حال تجهیز به سامانه «VLS» است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۹۸۹۱

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت نصب سامانه پرتاب عمودی موشک بر روی شناورهای نداجا، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در ارتباط با شناورهایی که از ساحل فاصله می‌گیرند و در عمق عملیات انجام می‌دهند، این است که بتوانند از خودشان دفاع کنند و به دشمن پاسخ دهند؛ بنابراین تعداد تسلیحات به ویژه تعداد تیر موشکی که حمل می‌کنند بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبیعی است یک شناور در سطح باید با اهداف سطحی بجنگد و در آسمان با اهداف پرنده و پرتابه مقابله کند؛ وقتی سامانه‌ها عمود پرتاب می‌شوند، فضای بیشتری برای بارگذاری موشک فراهم خواهد شد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه تدابیری از فرمانده معظم کل قوا مبنی بر مصونیت بخشی به یگان‌های شناور داریم، خاطرنشان کرد: به همین علت امروز در حال پیش‌بینی موشک‌هایی برای پرتاب از سیلوهای عمود پرتاب هستیم، نقطه آغاز آن فقط دماوند نیست و دماوند یکی از آنهاست؛ در جنوب هم این کار دارد انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناوشکن «دنا» را شناور بعدی عنوان کرد که به صورت همزمان با دماوند عملیات نصب سیلوهای پرتاب عمودی موشک بر روی آن در حال انجام است و گفت: به زودی آزمایش پرتاب موشک از پرتابگر عمودی از روی یکی دیگر از شناورها انجام خواهد شد و همه شناورهای نیروی دریایی به این سامانه مجهز خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: موشک‌های پرتاب شده از پرتاب‌کنندهای عمودی هم برای مقابله با موشک‌های کروز است و هم برای سکوهای پرنده پرتاب موشک‌های ضد کشتی یعنی هواپیماها در ارتفاع کوتاه و متوسط استفاده خواهد شد.

به گزارش فارس، سامانه پرتابگر عمودی موشک (VLS) Vertical Launch System سامانه‌ای برای شلیک انواع موشک‌ها بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی است که از تعدادی سلول (محفظه) حامل موشک در کنار یکدیگر تشکیل شده و هرکدام از آنها می‌تواند انواع موشک‌های پدافندی و یا کروز را شلیک کند.

این سامانه در دو نمونه پرتاب گرم و پرتاب سرد در دنیا وجود دارد که در نمونه پرتاب گرم، موتور موشک درون محفظه روشن می‌شود و با استفاده از نیروی گازهای خروجی حاصل از عملکرد موتور به بیرون پرتاب شده و ادامه مسیر می‌دهد. در مدل شلیک سرد، موشک توسط نیروی گاز(نیوماتیک) که به وسیله یک ژنراتور گازی تولید می‌شود، ابتدا به بیرون از سلول پرتاب می‌شود و در فاصله‌ای ایمن از سطح عرشه شناور، موتور آن روشن خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

شینهوا نوشت که فوجیان حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی لنگرگاه «جیاننان» در شانگهای را ترک کرد. در این آزمایش «ثبات و قابلیت توان رانشی و سامانه‌های الکترونیکی» فوجیان سنجیده خواهد شد.

فوجیان پس از «لیائونینگ» و «شاندونگ» سومین ناو هواپیمابر چین و بزرگترین کشتی نیروی دریایی این کشور است.

ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.

به غیر از ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناو‌های هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بار‌ها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسر‌های نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود