Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

توقف روند کاهشی تراز دریاچه ارومیه همزمان با آغاز بارش‌ها

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه این دریاچه هم‌اکنون بیش از سه میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمعکب آب دارد، افزود: روند کاهشی آب دریاچه با آغاز فصل بارش‌ها متوقف شد و طبق آمار میزان آب نسبت به هفته گذشته ۲۰ میلیون مترمعکب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته فرهاد سرخوش، مساحت نگین آبی آذربایجان نیز به ۲ هزار و ۷۸۵ کیلومترمربع رسیده و وسعت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک‌هزار و ۱۴ کیلومترمربع و نسبت به هفته گذشته ۹ کیلومترمربع افزایش داشته است.تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۴ سانتی‌متر رسیده است.

رفع مشکل کارگران هفت‌تپه ازطریق دادستان کل کشور پیگیری می‌شود
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازگشت به کار کارگران هفت‌تپه تاکید کرد و گفت: رفع مشکل کارگران این شرکت ازطریق دادستان کل کشور در حال پیگیری است.
سیدراضی نوری همچنین همراهی کارگران برای رفع مشکل شرکت هفت‌تپه را ضروری خواند و از آنها خواست دست از اعتصاب بکشند و فعالیت خود را در کارخانه از سر بگیرند.
این شرکت هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام واحدهای این کارخانه به غیر از واحد حراست را بدلیل اعتصاب‌و تامین نشدن منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران تعطیل اعلام کرد.
 

ستاری:۹۸درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که به ساری سفر کرده است با اشاره به اینکه تولید دارو یکی از مهمترین حوزه‌های ورود شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: امروز با همت این واحدها،‌ ۹۸ درصد از داروهای انسانی کشور در داخل تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز قیمت هر بشکه نفت از یک شیشه ادکلن کمتر است، افزود: اقتصاد نفتی ضربه به اصول توسعه خواهد زد و کشور را نمی توان با نفت چرخاند. توسعه با اقتصاد نفتی امکان پذیر نخواهد بود و باید همه بپذیریم که نگاه به درآمد نفتی راه به جایی نمی برد

بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی خوزستان با عراق
مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت:مرزهای زمینی و دریایی خوزستان که ماه گذشته به علت بروز ناآرامی های عراق بسته شده‌بود روز شنبه بر روی زائران عتبات عالیات بازشد و با هماهنگی های انجام شده با مسئولان مرزی عراق ، تردد از پایانه مسافری مرزز مینی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز، پایانه مسافری شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر(اروندرود) برای زائران ایرانی انجام می شود.
پایانه های مرزی ایران و عراق از اوایل آبان ماه به دلیل ناآرامی ها در عراق بسته شد بودند.

تاثیر نامحسوس بارندگی‌ها بر آب ورودی به سدهای خوزستان
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی میزان ورودی به سدهای استان گفت: بارندگی روزهای اخیر روی میزان آورد به سدهای استان تاثیر محسوسی نداشته است.
داریوش بهارلویی اظهار داشت: متوسط میزان ورودی به سدهای خوزستان در ۲ ماه نخست سال آبی (از ابتدای سال آبی تا پایان آبان ماه) نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد و نسبت به آمار بلندمدت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

سه هزار هکتار از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان گواهی ارگانیک گرفتند
سه هزار هکتار از نخلستان‌های دیم این استان در سال‌های اخیر موفق به اخذ گواهی خرمای ارگانیک از شرکت‌های معتبر اروپایی شده‌اند.
اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خرمای ارگانیک استان از نوع ربی است که بیشتر در مناطق مک‌سوخته سراوان و روتک خاش تولید می‌شود.


خرید حمایتی زعفران درخراسان رضوی به ۲۲ تن رسید
۲۲ تن زعفران در قالب طرح خرید حمایتی توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی ظرف سه هفته اخیر از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد. خرید حمایتی زعفران در این استان با استقبال کشاورزان رو به رو  و موجب تعادل قیمت این محصول در بازار شد.
 

گزارشی از خسارت زمین لرزه بهمئی دریافت نشده است

ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه امروز زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در منطقه لیکک مرز استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که به گفته فرماندار بهمئی تاکنون گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت ناشی از زلزله در منطقه دریافت نشده است.
این زلزله در مناطق لیکک شهرستان بهمئی و جایزان در استان خوزستان و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و پس از آن نیروهای امدادرسانی هر دو استان برای ارائه خدمات رسانی به مناطق احتمالی آسیب دیده به حالت آماده باش درآمدند و به همراه گروه های ارزیاب به مناطق زلزله اعزام شدند.
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
 

تداوم راهپیمایی‌های مردمی در محکومیت آشوبگران
امروز نیز مردم شهرهای ارومیه، نائین، زهک، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، بجنورد، اهواز، قزوین، ورامین، سمنان، بیرجند، اشنویه، سنندج، بوشهر و بوکان به خیابان آمدند و با محکوم کردن اقدام آشوبگران در تخریب اموال عمومی و به هم زدن امنیت جامعه، فریاد «دفاع از امنیت و اقتدار» سر دادند.
​​​​​​مردم در این روز با حضور پرشور خود و مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» فریاد زده و نشان دادند که این نظام هنوز راه خود را بدون کم و کاستی ادامه می‌دهد.

گزارش ها:
- تازیانه‌های باد بر تن خشکیده دشت قزوین
 به گفته مسئولان و کارشناسان حوزه آب و خاک قزوین، بیابانی شدن اراضی جنوبی شهرستان آبیک درحال گسترش بوده و بادهای شدید در این ناحیه به فرسایش خاک و تولید ریزگرد منجر شده است. گرچه این روزها به برکت باران و نزولات آسمانی شاهد مرهمی بر زخم‌های خشکسالی در استان قزوین هستیم، اما مسئله کمبود منابع آبی، خشکسالی، بیابان زایی و فرسایش خاک به وسیله بادها آن قدر جدی است که همانند آتش زیر خاکستر در دشت قزوین محسوب می‌شود.

- حالا این آب خوردن دارد
با نزدیک شدن دشواری های برداشتن آب از چشمه ها و حمل بر شانه های زنان و دختران روستایی به خط پایان از سویی و افزایش کیفیت آب آشامیدنی این مناطق از سوی دیگر در گچساران، مردم روستاهای این شهرستان با اطمینان خاطر از آب می خورند. اینک پس از سال ها تلاش دولت ، رویای دسترسی به آب سالم برای بسیاری از ساکنان روستاهای گچساران محقق شده و در واقع باید گفت این آب خوردن دارد.

- شیراز و پسا ناآرامی‌ها
 هفته پر التهاب و همراه با اعتراض با چاشنی اغتشاش و ناآرامی در شیراز سپری شد، ده‌ها بانک و پمپ بنزین در آتش این التهاب سوخت و صدها میلیارد ریال خسارت و زیان بر مردم و بدنه شهر وارد آمد ، اکنون که گرد و غبار این التهاب و ناآرامی‌ها فرو نشسته، می طلبد نخبگان جامعه در فضایی توام با منطق و تعقل و تدبیر به موشکافی و بررسی واقعیت ماجرا بپردازند.

واکنش بازار خراسان رضوی به طرح سهیمه‌بندی بنزین
پس از آغاز اجرای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین آنچه مایه نگرانی شد افزایش قیمت کالاها و خدماتی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از این اصلاح ناگزیر قیمتی تاثیر می‌پذیرند. بازار خراسان رضوی رفتاری دوگانه و در مجموع مثبت نسبت به این تحول لازم اما دشوار اقتصادی، نشان داده است.

مماشات با آلودگی ارس
نگرانی از آلودگی آب ارس به دلیل ریختن پساب از خاک ارمنستان در سال های گذشته یکی از نگرانی ها و دل مشغولی‌های اصلی مردم و مسوولان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل بوده است؛ امری که به رغم تلاش سازمان‌های مسوول همچنان دغدغه شهروندان خطه شمال غرب ایران اسلامی است.

ضرورت‌هایی برای تثبیت رتبه اولی صادرات خرما در دنیا
ایران در سال گذشته با صدور ۳۰ درصد از مجموع یک میلیون ۲۰۰ هزار تن خرمای تولیدی خود به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار رتبه نخست دنیا در صادرات این محصول را به خود اختصاص داد که به عقیده فعالان این بخش برای تثبیت این مقام برنامه‌ریزی‌ حمایتی، اقدام‌های اصلاحی و حل مشکلات نخلداران و دست اندرکاران صنایع وابسته به این محصول ضروری است.

برچسب‌ها عتبات عالیات خوزستان زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عتبات عالیات خوزستان زلزله عتبات عالیات خوزستان زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • بکرترین دریاچه لرستان در دل طبیعت (فیلم)
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان