Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:54:42 GMT

کانون های فرهنگی کشور نیازمند حمایت هستند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۰۱۰۰

کانون های فرهنگی کشور نیازمند حمایت هستند

 سید علی سیدی عصر شنبه درنشست شورای برنامه ریزی کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: کانون های فرهنگی تربیتی با برگزاری برنامه های عمومی ، انجمن ها و کارگاه های مهارت آموزی اهدافی چون توانمند سازی ، تربیت شهروند حرفه ای و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در کانون های فرهنگی تربیتی به دنبال پرورش یک شهروند مطلوب با قابلیت ها و مهارت های فنی و اجتماعی هستیم.

کانون های فرهنگی و تربیتی زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند که باید از این مجموعه که دارای امنیت کامل برای حضور و جذب دانش آموزان در رشته های مختلف است حمایت کرد.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد در مدارس کشور اهداف، برنامه ها و خدمات کانون های فرهنگی تربیتی برای دانش آموزان و والدین تبیین شود تا شاهد حضور پرشور دانش آموزان در این مراکز مهم و تاثیرگذار باشیم.

سیدی عنوان کرد: در۲ سال گذشته فعالیت های گسترده ای برای سازماندهی کانون های فرهنگی تربیتی به خصوص در بخش نیروی انسانی و برنامه های آموزشی و مهارتی در کشور اجرایی شده است.

رئیس کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش درادامه به برگزاری چهارمین دوره جشنواره دستاوردهای فرهنگی هنری کانون ها در کشورپرداخت و اظهارداشت: این جشنواره با تاکید بر نقش مکملی کانون های فرهنگی تربیتی در نظام آموزش و پرورش ، معرفی برنامه های کانون ها، شناسایی و معرفی خلاقیت ها و ابتکارات کانون ها در دستور کار قرار گرفته است.

سیدی استفاده بهینه از تجارب ارزشمند کانون ها ، تقدیر از زحمات مربیان، شناسایی روش های نوین به منظور افزایش اثر بخشی برنامه های کانون و توسعه و ارتقای مهارت کارشناسان و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی افزود: چهارمین جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی در شش بخش که شامل نمایشگاه، فروشگاه و کارگاه های مهارت آموزی،یادمان شهدا، جنگ و ضیافت شبانه، کارگاه آموزشی مدیران و برنامه جوانه ها و بخش جنبی پیش بینی شده است.

سیدی  تاکید کرد: البرز درحوزه فعالیت کاری کانون های فرهنگی تربیتی دارای ظرفیت بالایی است که در جشنواره کانون ها انتظار می رود از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست گفت: کانون های فرهنگی تربیتی این استان به رغم کمبود نیروی انسانی و سایر مشکلات فعالیت مطلوبی دارند.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه البرز دارای ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی است ، اظهارداشت: کانون های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش بهترین و امن ترین مکان برای غنی سازی اوقات فراغت و آموزش مهارت ها ی زندگی و حرفه ای به گروه سنی کودک، نوجوانان و حتی والدین است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز دربرگزاری جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی مسئولیت خطیری بر دوش دارد که امیدواریم  در این رویداد فرهنگی توانمندی و جایگاه کانون های فرهنگی تربیتی استان به نمایش گذاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور فعال دراین جشنواره استانی که ۱۱ تا ۱۳ آذرماه در کانون شهید فهمیده البرز واقع در کرج برگزار می شود نیاز به برنامه ریزی و تقسیم کاری دارد، افزود: هماهنگی لازم نیز برای بازدید دانش آموزان استان ازاین جشنواره نیز در حال پیگیری است.

فهمیده افزود: البرز تجربه برگزاری جشنواره استانی کانون های فرهنگی تربیتی را در اسفندماه سال گذشته در کارنامه کاریش دارد که انتظار می رود با همان کیفیت و نشاط اقدام به ارائه دستاوردهای کانون های فرهنگی تربیتی ایران کوچک کنند.

در این نشست مشکلات کانون های فرهنگی تربیتی استان البرز مورد بازبینی قرار گرفت.

استان البرز با ۵۰۰ هزار دانش آموز دارای ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی است.

برچسب‌ها البرز جشنواره آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز جشنواره آموزش و پرورش دانش آموزان البرز جشنواره آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم

در روزی که به نام معلم نام‌گذاری شده است، از معلمی روایت می‌کنیم که با ثبت‌نام کودکان نیازمند، لبخند گرمابخش خود را به آنها هدیه می‌کند تا جلوه‌ای از فداکاری معلمان این سرزمین را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، سمیه حبیبیان یکی از مدیران پر انرژی و صبور منطقه ناحیه یک شهرکرد است که در همان دوران تحصیل خود در مقطع ابتدایی شیفته آموزش دادن شد و با برگزاری کلاس‌های تقویتی برای هم‌کلاسی‌های خود طعم شیرین معلمی را چشید.

حبیبیان می گوید: پس از به پایان رسیدن دوران دبیرستان در رشته علوم تربیتی فارغ‌التحصیل شدم و همچنان عشق آموزش و شغل معلمی در روح و جان من پرورش پیدا می‌کرد و با توجه به علاقه فراوانم به کودکان و پس از گذشت سال‌ها مدیر کودکستان شدم.

وی ادامه می‌دهد:با شور و اشتیاق فراوان حتی در دوران شیوع کرونا از آموزش دادن و پذیرش کودکان با توان مالی ضعیف به صورت رایگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دست بر نداشتم، زیرا معتقدم اگر کار برای خدا باشد ماندگار می شود.

او با بیان اینکه همیشه تلاش می‌کنم تا کودکان سرزمینم را آن‌چنان که سزاوار آموزشی شایسته هستند پرورش دهم، می‌گوید:به همین خاطر از تمام ساحت‌های تعلیم و تربیت بهره می‌گیرم، زیرا اثر تربیتی سال‌ها در روح و روان و زندگی فردی و اجتماعی نوآموز می‌ماند.

حبیبیان با بیان این که هیچ نوآموزی نباید به علت مشکل مالی از آموزش محروم بماند می‌افزاید: هنگامی که فارغ‌التحصیل رشته علوم تربیتی شدم، تصمیم گرفتم نسلی انقلابی و حسینی را تربیت کنم و این رسالت را سرلوحه کار خود قرار دهم.

وی با اشاره به یک خاطره تصریح می کند:چند روزی بود که یک پسر بچه هر روز با حسرت پشت در کودکستانم به کودکان مشغول بازی نگاه می‌کرد و با لبخندی غم‌انگیز آنجا را ترک می‌کرد، پس از جست‌وجوی بسیار توانستم با خانواده این کودک ارتباط برقرار کنم و متوجه شدم که خانواده او توان مالی خوبی ندارد به همین خاطر این کودک را به صورت رایگان در کودکستان ثبت‌نام کردم.

حبیبیان اعتقاد دارد رابطه بین معلم و نوآموز اگر صادقانه باشد می‌تواند همچون محبتی شعله‌ور شود که در تمام طول زندگی اشاعه پیدا می‌کند و آن زمان است که انسان رشد پیدا می‌کند.

کد خبر 749564

دیگر خبرها

  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند