Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@13:56:46 GMT

روش خانگی برای درمان گرمی کبد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۹۴۰

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: علائمی داخلی و باطنی زیادی وجود دارد که باعث به وجود آمدن بیماری گرمی کبد در افراد مختلف می‌شود. ناطقان: داود حاج محمدخانی پژوهشگر و محقق طب سنتی در خصوص بیماری گرمی کبد گفت: بر اساس نظریه حکمای طب سنتی کبد از دو طبیعت گرم و‌تر ساخته شده است که مهمت‌رین وظیفه آن تنظیم غذا، هدایت و رشد قوه طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تفاوت مزاج انسان‌ها میزان حرارت و گرمای کبدی هم در آن‌ها گوناگون است.

او ادامه داد:‌ عوامل متنوعی مانند: دیابت، خستگی، ضعف در بدن، استفاده زیاد از غذا‌های پرچرب و شیرین، با عجله غذاخوردن، مصرف آب و نوشیدنی در کنار غذا یا بلافاصله بعد از آن، مصرف دخانیات مخصوصا قلیان، مواد غذایی با طبع گرم در وعده ناهار، نبود تحرک کافی در افزایش بیماری گرمی کبد موثر است.



این پژوهشگر و محقق طب سنتی با اشاره به علائم ابتلا به بیماری گرمی کبد در بدن اظهار کرد: علائم داخلی و باطنی زیادی مانند: بروز جوش وخارش در بدن مخصوصا در ناحیه صورت، اختلالات تنفسی و خفگی در برخی افراد، زردی رنگ چهره، بالا رفتن آنزیم‌های کبدی در آزمایشگاه‌ها و چربی کبدی در بررسی‌های سونوگرافی باعث بالا رفتن حرارت کبدی می‌شود.

حاج محمدخانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری کبدی مخصوصا گرمی کبد در فصل بهار در سنین میانسالی رخ می‌دهد افراد باید از مصرف غذا‌هایی مانند سس، فست فود، سوسیس، کالباس، پفک، سیر و پیاز سرخ شده، تخم مرغ سفت پز یا شل پز، شیرینی‌های ویترینی قنادی‌ها، غذا‌های فریز شده، استفاده از ادویه جات با هورمون‌های غیراستاندارد و مرغ و ماهی‌های پرورشی پرهیز کنند.

او درباره انجام روش‌های خانگی برای بهبود بیماری گرمی کبد گفت: علاوه بر مراجعه به پزشک مصرف دمنوش‌های خانگی مانند کاسنی به ویژه ریشه کاسنی که به دوست کبد معروف است، شاه‌تره، سکنجبین‌های خنک، زالزالک، خارخاسک، عناب، ترشک، سماق، عرق نسترن، بیدمشک برای افراد با مزاج گرم توصیه می‌شود. نوشیدن دمنوش‌هایی مانند رازیانه، خار مریم و گل قاصدک برای کسانی که طبع سردی دارند در روند بهبود بیماری گرمی کبد موثر است. البته در مزاج‌های ساقی هم ترکیب ۳۵ عدد آلوبخارا، ۳ مثقال گل بنفشه، ۵ مثقال تمبرهندی، ۲ مثقال گل سرخ با آب و نوشیدن آن ۲ بار در روز در درمان زودهنگام این بیماری تأثیر زیادی دارد.


حاج محمدخانی گفت: در صورت بروز آفت و خشکی دهان در اثر ایجاد اختلالات کبدی مصرف گل بنفشه به عنوان دمنوش و مزه مزه کردن رب انار و بیرون ریختن آن بعد از چند دقیقه روشی مفید در بهبود این بیماری کبدی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: روش خانگی ، گرمی کبد ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روش خانگی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

در میان دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی، بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری‌های پوستی برخوردار بوده و سال هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه‌ها استفاده می‌شود. از آنجا که نوشیدن چای دارای تاثیرات مثبتی روی رنگ پوست است، محصولاتی که در آن‌ها چای به کار می‌رود، نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد.

تحقیقات نشان داده است سه نوع چای می‌توانند نقش بسزایی در جوان‌سازی پوست ایفا کنند. این سه نوع چای به شرح زیر است:

چای سبز یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

آفتاب زیاد ممکن است به پوست آسیب رسانده و باعث پیری پوست شود. تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. 

«کاتچین» موجود در چای سبز التهابات پوستی ناشی از پیری را کاهش می‌دهد. از طرفی، این ماده پوست را از آفتاب سوختگی محافظت کرده و آثار منفی اشعه UV خورشید را روی پوست می‌زداید.

تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن در اثر جذب بیش از حد اشعه UV سلول‌های سالم پوست را نابود می‌کند.

پلی فنول‌های موجود در چای ضدالتهاب بوده و توانایی بازسازی DNA را دارند و می‌توانند تغییرات سلولی ناشی از انباشت رادیکال‌های آزاد در بدن را اصلاح کنند. 

علاوه بر نوشیدن یک فنجان چای سبز در هر روز می‌توانید از محصولات آرایشی حاوی چای سبز نیز استفاده کنید.

چای بابونه یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

در میان دمنوش‌ها و چای‌های گیاهی، بابونه از شهرت بالایی برای درمان بیماری‌های پوستی برخوردار بوده و سال‌هاست که برای درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی برای درمان آکنه‌ها استفاده می‌شود.

چای بابونه حتی برای درمان پوست‌های جوشدار و ملتهب نیز مفید است. این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که برای مهار رادیکال‌های آزاد ضروری است.

چای رویبوس یا چای قرمز یکی از دمنوش‌های جوان‌کننده چهره

چای رویبوس یا چای قرمز که از بوته‌های قرمز آفریقای جنوبی استخراج می‌شود، بدون کافئین است. خانم‌هایی که نمی‌خواهند کافئین بدنشان زیاد شود، می‌توانند از این نوشیدنی مفرح برای رطوبت‌دهی به پوستشان بهره ببرند.

این گیاه منبع دو ترکیب ضدالتهاب موسوم به آسپالاتین و نوتوفاگین است. البته فلاونوئید‌های موجود در رویبوس هم خاصیت ضدالتهابی داشته و برای درمان آکنه‌ها بسیار مفید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • درمان جدید بیماری آلزایمر