Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@05:11:45 GMT

تغذیه نوزاد از بانک شیر مادر مشکل شرعی دارد؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۲۲۵۵

مریم سابوته با عنوان این مطلب که شیر مادر یک ماده بسیار مغذی برای نوزادان است، افزود: ثابت شده نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند ۶ برابر کمتر از نوزادانی که از شیر خشک استفاده می‌کنند، دچار مرگ و میر می‌شوند.

اخبار اجتماعی - وی با عنوان این مطلب که سیستم ایمنی نوزادان نارس ضعیف است، ادامه داد: این قبیل نوزادان به بیماری‌های مختلفی دچار می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بیماری مهلک NEC (روده سیاه) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص نوزادان، افزود: تغذیه با شیر مادر یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها به ویژه در نوزادان نارس است.

سابوته گفت: طبق اعلام آکادمیک طب اطفال آمریکا، نوزادان در درجه اول از شیر مادر خود تغذیه شوند، در صورت عدم شرایط مناسب از شیر جایگزین که بهترین آن‌ها شیر پاستوریزه است، استفاده شود.

این فوق تخصص نوزادان به مزایای بانک شیر مادر اشاره کرد و افزود: در بانک شیر، شیر اهدایی توسط مادران داوطلب بعد از انجام مراحل پاستوریزه به تغذیه نوزادان نارس و کم وزن رسانده می‌شود.

وی در خصوص شرایط اهدای شیر خاطر نشان کرد: تمامی آزمایشات غربالگری در ارتباط با بیماری‌های عفونی برای مادران داوطلب انجام می‌گردد و بر اساس نتایج آزمایشات و تایید صلاحیت بالینی، مادران می‌توانند شیر اضافی علاوه بر تغذیه نوزاد خود را به بانک شیر اهدا نمایند.

سابوته ادامه داد: تمام شیر‌ها قبل از ذخیره شدن کشت می‌شوند و در صورت تایید، مراحل پاستوریزه، هولدر و فریز کردن آن‌ها به مدت سه ساعت انجام می‌گردد و مجددا به صورت راندوم کشت میکروبی می‌شوند که بین سه تا ۶ ماه ماندگاری دارد و به صورت رایگان به نوزادان نارس داده می‌شود.

وی افزود: بیشتر مواد مغذی (پروتئین، قند و چربی) شیر فریز شده حفظ می‌گردد، البته مقداری از مواد ایمنی بخش آن کاهش می‌یابد که باز هم مفیدتر از شیر خشک برای تغذیه نوزادان است.

این فوق تخصص نوزادان، در مورد مسئله محرمیت و خویشاوندی برای استفاده از شیر اهدایی، گفت: بر اساس فتوای مراجع، چون نوزاد مستقیم از سینه مادر شیر نمی‌نوشد و شیر‌های اهدایی در بانک با یکدیگر ترکیب می‌شوند، در نتیجه این مسئله از نظر شرعی مشکلی ندارد

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیر مادر شیر مادر ابتلا به بیماری تغذیه شیر نوزاد هیئت علمی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اردبیلی در این مراسم با اشاره به لزوم پیوند کودکان با طبیعت و آموزش‌های لازم جهت حفظ منابع زیستی اظهار کرد: اینکه در بدو تولد، با کاشت نهال پیوندی بین کودکان با طبیعت برقرار می‌کنیم سبب خواهد شد که یک تعلق خاطر، انس و یک رشته پیوند بین نوزادان و درخت‌های جدیدمان برقرار شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مستحکم‌تر کردن این پیوند هستیم، ادامه داد: امید داریم که این نوزادان هم به شهرشان، هم به طبیعت و هم محیط زیست تعلق خاطر بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر نشانه وجود مبارکشان در یک نقطه‌ای از این شهر، به طور دایمی و شناسنامه دار حک شده باشد.

وی با اظهارامیدواری از اینکه تک تک نوزادان، آینده بسیار درخشان و سبز و پر از رویش و شکوفایی و داشته باشند، یادآورشد: این پویش ویژه نوزادان متولد دی ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ است که به صورت محله‌ای و ناحیه‌ای در شهر تهران برگزار شد. در این پویش به رسم یادبود با حضور خانواده‌های نوزادان و مادر بزرگ محله و فعالان حوزه جمعیت به نام نوزادان، نهالی غرس شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان