Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: با توجه به بحث اصلاح قیمت بنزین تعداد گشت‌های مشترک خود را دو برابر کردیم.

«محمدعلی اسفنانی»، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، درباره تفاوت قیمت‌های تره‌بار به خبرنگار برنا گفت: علت تفاوت قیمت‌ها این است که در بحث تره‌بار، نوع و فاصله محلی که بارگیری و در سراسر تهران توزیع می‌شود، از یکسو و از سوی دیگر گاهی بارندگی، موجب تأخیر ارسال کالا از مبدا به مقصد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دلایل موجب می‌شود قیمت‌ها، کم و زیاد شود. در مجموع بین مغازه‌ها و میدان تره‌بار تفاوت قیمت وجود دارد اما بین این دو مغازه، نباید تفاوت قیمت باشد. برای مثال وقتی مغازه‌ای واقع در منطقه 22 تهران بوده با مغازه دیگری که در منطقه 1 و 2 است، طبیعتا تفاوتی در محل و اجاره دارند که تا حدی معقول است؛ اما مازاد بر آن قابل قبول نیست و تخلف است چرا که نرخ‌نامه دارند. به هر حال میوه و تره‌بار تهران به آنها نرخ داده و فروشگاه‌ها باید طبق نرخ‌نامه، کالا را عرضه و اگر از آن تخطی کنند، این گران‌فروشی است.

اسفنانی درباره نظارت جدی بر تره‌بار از طریق بازرسان افزود: با توجه به بحث اصلاح قیمت بنزین تعداد گشت‌های  مشترک  خود را دو برابر کردیم. چهارشنبه گذشته تصمیم گرفتیم، همان تعداد گشت‌های دو برابر شده را به شیفت صبح و بعد از ظهر افزایش دهیم تا این‌ها بتوانند، با نظارت همه مناطق را پوشش دهند. این روال را ادامه می‌دهیم تا هر زمان مطمئن شویم بازار ثبات لازم دارد؛ بعد از آن روال عادی هر روزه‌ خود را انجام می دهیم. بنای ما بر این است که با توجه به این افزایش قیمت بنزین، اجحافی در حق مردم نشود و انشالله بتوانیم، موفق باشیم.

او ادامه داد: ما بازرس تعزیرات نداریم. بازرس‌ها تماما یا بازرس‌های اتاق اصناف یا وزارت صنعت معدن و تجارتند یا اتحادیه‌ها و سازمان حمایت هستند. ناظران و بازرسان با ماشین آرم‌دار چراغ‌گردان در بازار حاضر می‌شوند یعنی یک شعبه رسیدگی سیار در محل حاضر می‌شود و رئیس شعبه که قاضی تعزیرات است، در محل حضور پیدا و تخلف را در همان محل بررسی و رسیدگی و در نتیجه، حکم صادر می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران اظهار کرد: طبیعتا سایر بررسی‌ها مربوط به زیرمجموعه دستگاه‌های دیگر هستند. ممکن است آنها به مردم مراجعه کنند و اگر احیانا تخلفی گزارش کردند، ما حتما برخورد کنیم. نظارت بر بازرسان نیز بدین‌گونه است که هر مجموعه‌ای بر مجموعه بازرسان خود نظارت می‌کند به عبارتی اتاق اصناف بر  بازرسان خود، سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن و تجارت هم همین گونه است. در مجموع اگر آنها هم تخلف کنند، قابل رسیدگی در تعزیرات است. اگر تخلف آنها در قالب جرم باشد باید به قوه قضائیه و دادگستری بروند.

بیشتر بخوانید: سوالاتی که آقای رئیسی و نمایندگان مجلس در مورد اصلاح قیمت بنزین باید پاسخ دهند رای متهمان پرونده محیط زیستی قابل تجدیدنظرخواهی است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین پوشش تعزیرات جرم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل

علی رحیمی آذر گفت: پرونده یک مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل که ۹۲۲ میلیون ریال وجه اضافه برای ثبت نام از اولیای ۴۰ نفر از دانش آموزان دریافت کرده بود در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهر اردبیل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه پس از بررسی مستندات و با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر مهمور کردن پروانه واحد به تخلف اول، مدیر مدرسه را با استفاده از مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲۵ برابر ارزش ریالی تخلف محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در گشت مشترک اداره صمت و آموزش و پرورش، این تخلف مشاهده و پرونده آن برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود