Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه‌ درباره تغییر دیه زن و مرد در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است.

«معصومه ابتکار»، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  برنا درباره «اقدامات معاونت زنان دولت برای تغییر قانون دیه زن و مرد» گفت: قرآن در هیچ آیه‌ای تصریح ندارد که دیه زن، نصف دیه مرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع براساس نظر برخی از علما از گذشته و به نوعی برداشتی از آیات قرآن کریم به فراخور شرایطی اجتماعی آن روز، بوده است. امروزه نقش اقتصادی زنان روز به روز در حال افزایش است و این نقش فزاینده زنان در اقتصاد خانواده و جامعه را در بحث دینی، باید ببینیم.

او در ادامه بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته لایحه‌ای را تقدیم دولت کردیم که در کمیسیون لوایح در دست بررسی است و سند پشتیبان هم برای این موضوع ارائه داده ایم. نشست‌های تخصصی هم برای این موضوع برگزار شده است. امیدواریم کمیسیون لوایح با اینکه سرشان شلوغ است در نوبت، به این لایحه رسیدگی کنند. 

او درخصوص «لایحه منع خشونت علیه زنان» نیز مطرح کرد: سه‌شنبه با کمیسیون لوایح دولت صحبت و درخواست کردم با توجه به اینکه هم نظرات را گرفتیم و هم پیشنهادات خودمان را ارائه دادیم و جدول مقایسه‌ای هم به کمیسیون لوایح ارائه شده، ان‌شاءالله در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد تا نهایی شود. کمیسیون مقداری تراکم موضوعات فوری دارد ولی کماکان پیگیر هستیم. امیدواریم تا حداکثر 3 هفته آینده به هیات دولت بیاید.

او درخصوص تغییرات در این لایحه اظهار کرد: بیشتر درخواست‌مان این است که برگردد به لایحه‌ای که دولت تدوین کرده غیر از موارد قضایی که در اختیار قوه قضائیه است یا مواردی که به آئین دادرسی برمی‌گردد. دولت دیگر به این موارد ورود نمی‌کند ولی در مواردی که وظایف دستگاه‌های دولتی را تغییر دادند، نکاتی اضافه شده خوب بوده و ممکن است دولت بپذیرد. ممکن است برخی نکات هم ضرورتی نداشته باشد و برگردیم به همان لایحه.

او در پاسخ به این سوال که تغییراتی توسط مراجع در این لایحه صورت گرفته است؟، گفت: فکر نمی‌کنم. در لایحه تأمین امنیت زنان، بحث خاصی درباره نظر مراجع نداریم. بنابراین امیدواریم با یک بررسی در کمیسیون لوایح این مسئله حل شود.

بیشتر بخوانید: ضرورت تصویب کمک های بلاعوض به زلزله زدگان یک ریال به جیب بنده و خانواده ام واریز نشده است، اگر خلافش بود اعلام کنید/ برادر رئیس جمهور بودن اتهام بود نه مزیت/ پرونده مستند به شنود غیرقانونی از دفتر رئیس جمهور است

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده دولت رییس جمهور زن و مرد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد