Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیزاده گفت: حوزه‌های علمیه باید وارد مقوله وقف و تبلیغ این سنت حسنه شوند و در احیای موقوفات به سازمان اوقاف کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» شب گذشته( شنبه، 2 آذر) در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای علمی تبلیغ وقف از دیدگاه روحانیت که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد، گفت: اسلام به تبلیغ زنده است و این تبلیغ باید استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: انقلابی‌ترین هفته سال همین هفته بسیج است و باید قدردان امام راحل، این مبلغ بزرگ تفکر بسیجی باشیم و با تفکر بسیجی اسلام را تبلیغ کنیم.

 

وی اعلام کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه موقوفات، قرآن، بقاع متبرکه در حال فعالیت است.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: در حوزه موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات و دفاع از موقوفات، ترویج مسئله وقف، احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین در دستور کار سازمان اوقاف است.

 

وی با بیان اینکه در گیلان پنج هزار موقوفه و 23 هزار رقبه داریم، گفت: در حوزه موقوفات، وظیفه مهم اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش داریم و براساس نیات واقفان باید به وقف عمل کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر اینکه در سازمان اوقاف، اصل، مسئله تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است، اظهار داشت: موثرترین گروهی که می‌توانند و توانسته‌اند تاکنون اعتماد مردم را در تبلیغ وقف جلب کنند، قشر روحانیت است.

 

وی اذعان کرد: تا سال 88 که حضور طلبه‌ها در اوقاف کم بود سالانه 20 وقف جدید داشتیم و از سال 88 به بعد که حضور طلاب بیشتر شد و با کمک ائمه جمعه و جماعات ظرفیت‌سازی کردند، هر سال سه هزار وقف جدید داریم.

 

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: سازمان اوقاف به دنبال تولی‌گری نیست بلکه به دنبال ترویج فرهنگ وقف است.

 

وی با اشاره به اینکه خدمات بزرگی با وقف می‌توان به جامعه ارائه کرد، گفت: از دوران صفویه تاکنون بیشترین تولیت موقوفات را علما و مراجع داشتند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: ظرفیت‌های تبلیغی اوقاف کم نیست و 941 بقعه داریم که طبق تاکید امام خامنه‌ای باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

 

وی گفت: 120 امام جماعت در بقاع متبرکه داریم که در حوزه پاسخگویی به سوالات، آموزش سبک زندگی اسلامی و آموزش قرآن و احکام در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: سالانه یک هزار مبلغ در ایام تبلیغی مختلف به بقاع متبرکه گیلان اعزام می‌شوند.

 

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته بیش از 230 مرکز مشاوره در کنار خیمه‌های معرفت تاسیس شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در ساماندهی شبکه تبلیغی استان، اوقاف همراه دیگر نهادهای فرهنگی استان است، گفت: 75 موقوفه با نیات حوزه علمیه در گیلان داریم.

 

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید وارد مقوله وقف و تبلیغ این سنت حسنه شوند و در احیای موقوفات به سازمان اوقاف کمک کنند.

 

علیزاده افزود: روحانیون و مبلغان در منابر نسبت به هوشیارسازی مردم در حوزه وقف اقدام کنند چرا که تبلیغ در منابر برای تبلیغ وقف بسیار مهم است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواستار تشکیل انجمن یاوران وقف در مدارس علمیه شد و گفت: تشکیل این انجمن می‌تواند به تبلیغ وقف کمک کند.

 

در این نشست حجت الاسلام تسخیری نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، حجت الاسلام مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت الاسلام رضوانی نژاد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان و جمعی از نمایندگان نهادهای فرهنگی استان حضور داشتند.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد راهپیمایی اردبیل نماز جمعه کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته بسیج سهمیه بندی بنزین مساجد سنت حسنه وقف ترویج فرهنگ وقف فرهنگ وقف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند

اختتامیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل سخنگوی سازمان و حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل بزرگ ارم برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان اولین سخنران به تشریح نمایشگاه دستاورد‌های وقف پرداخت و گفت: در این نمایشگاه شاهد غرفه‌هایی از تجهیزات پزشکی، تولیدات دامی، محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری و دیجیتال بودیم. به طور میانگین روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند، که ۷۰ درصد آنها جزو بازدیدکنندگان تخصصی بودند. 

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: از کار‌های عمیق فرهنگی و قرآنی گرفته تا کار‌های تخصصی اقتصادی در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد بودیم. اگر حضرت آقا موضوع اقتصاد دریاپایه، معادن و مشکلات معیشتی مردم را مطرح می‌کنند، خروجی آن را در غرفه‌های نمایشگاه می‌دیدیم. حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان، الگوسازی مدل‌های جدید اقتصادی و تولید جزو خروجی دستاورد‌های وقف است.

وی با بیان اینکه گاهی از ما سوال می‌شود که چرا در فضای رسانه بابت موضوع پیش آمده پاسخ نمی‌دهید، گفت:، اما حجت‌الاسلام خاموشی می‌گفت که لازم نیست چنین مباحثی را به فضای رسانه بکشانید. با عملتان به سوالات پیش آمده پاسخ دهید.

حسن اسدی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه من از شاگردان تنبل حاج آقا خاموشی هستم و سال‌هاست که در خدمت ایشان شاگردی می‌کنم، افزود: در نمایشگاه دستاورد‌های وقف شاهد حمایت از جوانان هستیم. اگر کسی دست جوانان را نگیرد، فرصت‌ها را از بین می‌رود. اقتدار ملی ما در گرو تولید خوب است. 

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است