Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی بی سی فارسی در بررسی عملکرد سلطنت‌طلب‌ها و منافقین، ضعف‌هایی را برشمرد که با نگاهی دقیق به عملکرد این شبکه، متوجه خواهید شد این ضعف ها، سیاست اصلی این رسانه لندنی است!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بی بی سی فارسی در تحلیلی درباره گروه‌های براندازی که به دنبال جنگ و درگیری مسلحانه هستند، آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد: سلطنت طلب‌ها که رضا پهلوی سرکرده آنهاست و گروهک تروریستی منافقین که فعلا مریم رجوی سرکرده آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: جزئیات جدید از پرونده «آمدنیوز»/ سپاه ‌سرشاخه‌های اصلی ‌اغتشاشات را دستگیر کرد

سلطنت طلب‌ها و منافقین که سابقه‌ای مملو از جنایت و کشتار دارند، مدتی است که در مجامع بین المللی از اعتراض مسالمت آمیز می‌گویند، اما در عمل به دنبال ایجاد ناامنی و خشونت در ایران هستند.

سعید برزین، کارشناس ارشد بی بی سی در همین زمینه گفت: «ضعف این گروه ها، تناقضی است که در گفتار و رفتار دارند. در حرف می‌گویند ما طرفدار تغییر مسالمت آمیز هستیم، اما در عمل هر نوع اعتراض خیابانی و ناآرامی را حتی اگر همراه با خشونت باشد، تشویق می‌کنند. نکته دوم هم اینکه، بیش از اندازه روی قدرت‌های خارجی، آمریکا، عربستان و اسرائیل حساب باز می‌کنند که در پروسه به قدرت رسیدن آن‌ها کمک کنند.»

اما آنچه در میان جالب توجه است، عملکرد بی بی سی فارسی در اغتشاشات اخیر است؛ عملکردی که دقیقا مطابق با تحلیل کارشناس این شبکه درباره سلطنت طلب‌ها و منافقین است.

گرچه این رسانه انگلیسی، ادعای حمایت از اعتراضات مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت را دارد، اما در اغتشاشات ایران همواره به عنوان بازوی رسانه‌ای خشونت طلبان و فتنه گران عمل کرده است.

بی بی سی که با فتنه ۸۸ آغاز به کار کرده، در فتنه اخیر همچون گذشته، وظیفه اطلاع رسانی درباره مکان اغتشاشات و ناآرامی را بر عهده گرفت و ضمن انتشار تصاویر آتش زدن اموال عمومی، با دعوت از گروه‌های مختلف اپوزیسیون و ارائه تحلیل‌های غلط، سعی کرد تا مردم را تحریک کرده و آن‌ها را به حضور در خیابان ترغیب نماید.

جالب اینجاست که حامی اعتراضات مسالمت آمیز، با دعوت از چهره‌ها و گروه‌های تندرو و خشونت طلبِ اپوزیسیون و تریبون دادن به آنها، رسما جنگ خیابانی را آموزش داد.

این رسانه لندنی نه تنها سیاستی متناقض در گفتار و رفتار دارد بلکه همچون منافقین و سلطنت طلب‌ها هم چشم به خزانه نظام سلطنتی انگلیس دارد و بودجه خود را از جیب مالیات دهندگان بریتانیایی تامین می‌کند.

در حقیقت می‌توان گفت بی بی سی به اصطلاح جمهوری خواه، در کنار منافقین و سلطنت طلب ها، سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند که اپوزیسیون را در خود جمع می‌کند.

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: براندازی در ایران اغتشاشات خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم.

به گزارش مشرق از سازمان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازداشت حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا و همچنین نگرانی دانشجویان یهودی مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها گفت: «ما همیشه اعلام کرده ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم. اگر این اعتراضات با اظهارات نفرت انگیز علیه دیگران مانند یهودیان همراه باشد، ما با آن مخالف هستیم. اما حق اساسی مردم برای اعتراض مسالمت آمیز باید رعایت شود.»

از معاون سخنگوی سازمان ملل سوال شد، آمریکا یک بسته جدید نظامی به ارزش 61 میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده است. آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است این کمک ها به حل بحران اوکراین کمک می کند؟

فرحان حق پاسخ داد: ما امیدواریم حل مساله اوکراین از طریق مذاکره محقق شود. اما درحال حاضر دبیرکل سازمان ملل معتقد است شرایط برای مذاکره مهیا نیست.

دیگر خبرها

  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • وزیر ارتباطات دولت رئیسی: دوستان همراهی کنند گوگل‌پلی را رفع فیلتر می‌کنیم!