Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا فاطمی قمی مهمترین دغدغه و مشکل هنرمندان تصویرسازی در استان را نبود کلاس‌های تخصصی و عدم همکاری انتشارات استان با این هنرمندان دانست و گفت: ما در رشته تصویرسازی همچنان از لحاظ آموزش، شغل وابسته به تهران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول روابط عمومی انجمن تجسمی استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نمایشگاه "اولین سالانه تصویرسازی" اولین نمایشگاه استان است که به همت شورای تصویرسازی انجمن هنرهای تجسمی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به‌صورت مستقل برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا فاطمی قمی ادامه داد: این نمایشگاه گلچینی از بهترین آثاری است که به دبیرخانه سالانه ارسال شده و شامل 52 اثر از 27 هنرمند البرزی است.

وی به هدف برگزاری سالانه اشاره کرد و افزود: معرفی هنرمندان تصویرگر استان و پتانسیل بالایی که البرز در این رشته دارد، مهمترین هدف برگزاری سالانه بوده است و با توجه به کیفیت بالای نمایشگاه این مهم به انجام رسید، البته ما در اولین گام هستیم و در سال‌های بعد بهتر و حرفه ای تر این رویداد را رقم خواهیم زد.

این هنرمند مهمترین دغدغه و مشکل هنرمندان این رشته در استان را نبود کلاس‌های تخصصی و عدم همکاری انتشارات استان با تصویرگران البرزی دانست و گفت: ما در رشته تصویرسازی همچنان از لحاظ آموزش و شغل وابسته به تهران هستیم و این مشکل با آشنایی بیشتر مسئولین مربوط با این رشته حل می‌شود.

وی تاکید کرد: ما در سطح استان از هنر تصویرگران روی دیوارها و یا در مواردی مثل نوروز نمی‌بینیم؛ این در حالی‌ست که تصویرگران البرزی می توانند چهره استان را خیلی زیباتر و شادتر کنند.

فاطمی با بیان اینکه تصویرسازی هنری است که دامنه‌ی خلاقیت‌ها را تا بی نهایت گسترش می‌دهد، ادامه داد: در تصویرسازی، تصاویر فقط یک نقاشی نیستند، بلکه یک داستان را روایت می‌کنند. نقاشی‌های کتاب کودکان بهترین نمونه‌ی تصویرسازی هستند. در کارت ویزیت، آگهی‌های تبلیغاتی و پوسترهای آموزشی از این تکنیک استفاده می‌شود. تصویر سازی در ساخت انیمیشن و برای خلق شخصیت‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تصاویر جذاب و پویا برای کودکان طراحی شود.

این هنرمند البرزی تصریح کرد: رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» در زمینه هنر از گروه هنر شاخه کارودانش در هنرستان ها تدریس می شود و دانش آموزان علاقمند می توانند با ورود با این رشته و یادگیری مهارت های آن وارد بازار کار شوند.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه بازارکار رشته تصویرسازی در کشور و دنیا بی‌نظیر است، خاطر نشان کرد: اگر افراد بتوانند در این رشته آموزش عالی ببینند و مهارت های لازم را کسب کرده و صاحب سبک شوند می توانند درآمد خوبی از این راه کسب کنند.

نمایشگاه اولین سالانه تصویرسازی استان از ۲۵ آبان الی ۶ آذر از ساعت 10 الی 15 در نگارخانه سیروس قائم مقامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز میزبان علاقمندان و هنردوستان است و اختتامیه این نمایشگاه پنجشنبه ۷ آذرساعت ۱۰الی۱۲در محل نمایشگاه برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، به همت جامعه قرآنی مساجد، مراسم افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد همراه با برپایی پانزدهمین کرسی تلاوت قرآن کریم در این مسجد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور علیرضا خراشادی‌زاده، محمدعلی دوستی و جمعی از فعالان و پیشکسوتان قرآن برگزار خواهخد شد.

در این محفل، قاری بین‌المللی جهان اسلام، امیر لعل اول به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و محمد دادگر از حافظان قران قران قرائت می کند.

این محفل یکشنبه شب‌های اول هر ماه شمسی برگزار می‌شود که در این ماه همزمان با دوم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در بخش رضویه، جاده میامی، بعد ازمعاینه فنی روستای خادم آباد همراه با افتتاحیه پایگاه قرآنی برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد