Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در دیدار پیش از ظهر یکشنبه انجمن‌های فرهنگی هنری سمنان با بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی به میزبانی ارشاد اسلامی سمنان، بابیان اینکه اجرای برنامه فرهنگی و هنری آسیب‌های اجتماعی را خواهد کاست، تأکید کرد: اجرای برنامه‌های هنری همچنین راه مناسبی برای ترویج نشاط اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید پذیرفت که به دلیل تأثیرگذاری بسیار فراوان، مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ذات فعالیت‌های فرهنگی هنری وجود دارد لذا می‌توان نتیجه گرفت که خروجی برنامه‌های فرهنگی هنری کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

نقش انجمن‌های هنری در کاهش آسیب‌های جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در جامعه علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، می‌تواند در کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه نیز نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.

فضیلت بابیان اینکه هم‌اندیشی بین حوزه‌های فرهنگ و هنر با مدیران و سیاست‌گذاران حوزه اجتماعی و فرهنگی استان سمنان و در رای آن‌ها دفتر امور اجتماعی استانداری به عنوان یک مرجع اداری و سیاست‌گذار اهمیت بسزایی دارد، گفت: شرایط اقتصادی جامعه و مشکلاتی که مردم در زمینه معاش خود دارند سبب شده تا بررسی راهکارهای برون رفت و کاهش آثار سوء مشکلات اجتماع بر مردم اولویت داشته باشد.

وی افزود: استان سمنان دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فراوانی است و انجمن های فرهنگی به عنوان ترویج دهنده این ظرفیت ها می توانند با همکاری و همراهی با نهاد های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه نقش آفرین باشند.

کد خبر 4779469

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان استانداری سمنان معضلات اجتماعی بوشهر راهپیمایی هفته بسیج بارش برف ایلام قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین شهرکرد گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب