Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی از برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در ۲۶ بهمن در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد حسین اسماعیلی» امروز (یکشنبه سوم آذر) در نشست هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی که در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: شرایط کنونی حساس و پیچیده است و در عصر دیجیتال و ارتباطات به سر می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی ظرفیتی برای تبادلات فرهنگی ایجاد شده است. دقت کنیم که در این فضا نگاه ایجابی داشته باشیم نه سلبی. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز این سیاست را در پیش گرفتیم.

 

رییس هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند" فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. دستگاه های مختلفی در فضای مجازی وجود دارد اما این حوزه باید یک حوزه جریان ساز باشد. اگر من رهبر نبودم، حتما رییس فضای مجازی کشور می شدم". فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می دهد که همه متولیان، مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و مردم باید در مورد فضای مجازی عزم جدی داشته باشند. باید از ظرفیت این فضا برای انتقال ارزش ها و فرهنگ کشورمان بهره برداری و استفاده کنیم.

 

وی تولید محتوا را یکی از دغدغه های موجود در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: اگر در این فضا نگاه انفعالی داشته باشیم، مطمئنا در این عرصه بازنده می شویم. باید یک نگاه فعالانه داشته باشیم و نسبت به تولید محتوا برنامه های جامع داشته باشیم. جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی با نگاه تولید محتوا وارد عرصه شده است تا بستر برای رقابت فرهنگی بین مردم ایجاد شود. با همکاری مرکز فناوری و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد امام رضا (ع) و همه ارگان های فرهنگی کشور هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی را با رویکرد جدید برگزار می کنیم.

 

رییس هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی عرصه فضای مجازی در ترویج آموزه های دینی و اهل بیت (ع)، تجلیل از فعالان فضای مجازی در راه گسترش فرهنگ رضوی و تولید محتوا با تولید ارزش های اسلامی، انقلابی و فرهنگی در فضای مجازی را مهمترین اهداف هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی برشمرد.

 

وی بهره گیری از آموزه های دینی، احادیث اهل بیت، سخنران و آثار بزرگان، اندیشمندان برای تولید و انتشار آثار در فضای مجازی را از جمله منابع مدنظر قرار گرفته در هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی دانست.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین خاطرنشان کرد: ارزش های اخلاقی همچون صداقت، حفظ آبرو، امانت داری و رزق حلال، ضد ارزش های اخلاقی همچون تهمت و حرام خواری، ارزش های اجتماعی مانند روابط خانوادگی، روابط اجتماعی، کار و تولید و مسئولیت پذیری، ارزش های حاکمیتی همچون عدالت، اهداف نظام اسلامی و روابط متقابل مردم و مسئولان، زیارت امام رضا (ع)، زیارت عارفه و خاطرات سفرهای زیارتی موضوعات هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی است. آثار منتشر شده در هشت شبکه اجتماعی با هشتک امام رضا (ع)، رضا جان و امام رئوف به اشتراک گذاشته می شود. عکس نوشته، گرافیک، اینفوگرافیک، کلیپ، پویانمایی، ویدیو و موشن گرافی قالب های این جشنواره هستند.

 

اسماعیلی اظهار داشت: معیارهای ارزیابی از آثار ارایه شده به کیفیت فنی آثار، میزان بازدیدکنندگان، دیدگاه ها و کامنت های بازدیدکنندگان و غنای محتوایی آثار بر می گردد. آثار ارسالی علاوه بر انتشار در کانال های شخصی افراد و گروه ها باید در یکی از شبکه های هشت گانه (چهارخونه، تماشا، نماشا، آخرین خبر، روبیکا، پروفایل، آپارات و خبر فوری) منتشر شده باشد.

 

رییس هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی در مورد ویژگی های این جشنواره یادآور شد: تولید محتوا بر اساس اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حمایت از اپلیکیشن های داخلی، استفاده به جا، مناسب، پویا و فرهنگی از فضای مجازی از ویژگی های این جشنواره است. وجود مرقد امام رضا در کشورمان یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است که نباید از آن غافل شویم. سعی داریم با استفاده از جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی از این ظرفیت نهایت استفاده راببریم. آخرین مهلت ارسال آثار اول بهمن سال جاری است و سپس داوری اولیه صورت می گیرد. مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) 26 بهمن در استان قزوین برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد نماز جمعه هفته بسیج بسیج سهمیه بندی بنزین راهپیمایی اردبیل افزایش قیمت بنزین هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی مریم داوری محمد حسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسرو غفوریان کیست؟

انتشار فیلمی از اعترافات خسرو عفوریان که به لحاظ چهره شباهت بسیار زیادی به مهران غفوریان دارد مبنی بر اینکه کارمند ساواک در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است، با حواشی فراوانی در فضای مجازی رو به رو شد.

به گزارش تابناک- بر اساس این فیلم این فرد مدعی است که سابق بر این عضو ساواک بوده و پس از انقلاب اسلامی از گذشته خود ابراز ندامت می کند.

بر اساس اطلاعات موجود خسرو غفوریان پس از آزادی از زندان فوت می کند.

عبدالرضا داوری یکی از فعالان فضای مجازی مدعی شده است که خسرو غفوریان پدر مهران غفوریان است.

همچنین از مهران غفوریان دست نوشته و تصویری وجود دارد که نشان می دهد او برای پدرش به نام خسرو غفوریان دلنوشته منتشر کرده و نیز بر سر مزار او حاضر شده است.

بر اساس این گزارش هنوز مهران غفوریان در این خصوص توضیحاتی ارائه نکرده است.

دیگر خبرها

  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد