Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار راه آرمان در گفتگویی با سه تن از روسای اصناف استان کرمان به بررسی ارتباط گران شدن اجناس و قیمت بنزین پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ اعلام یکباره دولت مبنی بر سهیه بندی و گرانی بنزین نگرانی های زیادی را در جامعه نسبت به بالا رفتن قیمت اجناس و خدمات ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد غذایی، لبنیات، میوه و تره بار که جز کالاهای اصلی سبد خانوار محسوب می شوند، اولین کالاهایی هستند که در کمترین زمان قیمت آن ها بالا می رود و اقتصاد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

از این رو خبرنگار ما در گفتگویی با سه تن از روسای اصناف استان کرمان به بررسی ارتباط گران شدن اجناس و قیمت بنزین پرداخت.

مهدی مهدوی رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: بلافاصله بعد از گرانی بنزین برخی از شرکت های لبنیاتی طی ارسال یک پیام به مغازه داران اعلام کردند توزیع محصولات در شهر امکان پذیر نیست و در صورت تقاضای محصول به شرکت مراجعه کنید.

وی افزود: حال با وجود گرانی بنزین و سخت شدن تردد در سطح شهر باید انتظار بالا رفتن قیمت ها را داشت، ممکن است در دو هفته آینده قیمتی بالا نرود اما افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است.

مهدوی مطرح کرد: عمده حمل لبنیات و محصولات آن از طریق وانت نیسان صورت می گیرد، با توجه به سهمیه اندک بنزین آن ها برای جبران خسارت خود مجبور به بالا بردن قیمت ها هستند.

افزایش قیمت قطعی لبنیات و مواد غذایی به دنبال بالا رفتن نرخ بنزین

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی ابراز داشت: طبق روال گذشته افزایش قیمت حامل های انرژی قطعا افزایش قیمت در حوزه لبنیات و موادغذایی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای یک دامدار مقرون به صرفه نیست محصول خود را با قیمت قبل عرضه کند چرا که هزینه های جا به جایی افزایش یافته و باید این هزینه را جبران کند در نتیجه محصول خود را گران تر از قبل می فروشد.

مهدوی تاکید کرد: چندی پیش به دنبال افزایش قیمت نهاده های دامی، شیر گران شد و در ظرف یک یا دو ماه آینده مجددا قیمت آن افزایش خواهد یافت هر چند هم که وزرا اعلام کنند هیچ گونه افزایش قیمتی ایجاد نمی شود و یا نظارت داشته باشند، بی تاثیر خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات و موادغذایی بیان داشت: کالاهایی که از طریق شرکت های توزیع مواد غذایی و لبنی به مغازه داران تحویل داده می شود گران تر است در نتیجه مغازه داران سود حاصله خود را به قیمت کالا اضافه می کنند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که هیچ نظارتی بر قیمت های ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده محصولات لبنی و غذایی وجود ندارد آن ها قیمت ها را افزایش می دهند که سبب متاثر شدن کل بازار می شود.

میزان افزایش کرایه ها و حمل بار تعیین کننده مقدار افزایش قیمت مرغ و ماهی

حسن سیستانی رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: گذشت زمان نشان داده است که افزایش حامل های انرژی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت ها اثر می گذارد.

وی افزود: مشخص شدن میزان افزایش کرایه ها و حمل بار تعیین کننده مقدار افزایش قیمت مرغ و ماهی خواهد بود از این رو در یک ماه آینده  میزان تاثیر بنزین بر قیمت ها مشخص خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی استان کرمان تاکید کرد: معمولا قیمت گذاری و افزایش قیمت مرغ و ماهی در کمیسیون اتحادیه انجام می شود و هیچ واحد صنفی با اختیار خود حق افزایش قیمت ندارد اما با توجه به شرایط موجود در آینده ای نزدیک افزایش قیمت رخ می دهد.

سیستانی یادآور شد: اگر بخش تولید اقدام به بالا بردن قیمت ها کند افزایش قیمت سراسری در بازار ایجاد می شود در نتیجه عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار می دهد.

افزایش 2 برابری کرایه ها عامل بالا رفتن قیمت میوه و تره بار

در ادامه علی کاظمی رئیس اتحادیه میدان تره بار استان کرمان اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین سبب افزایش 2 برابری هزینه حمل بار شده است و همین امر سبب بالا رفتن قیمت ها شده است.

وی افزود: البته که تغییرات فصلی بدون تاثیر نیست اما بالا رفتن کرایه ها نتیجه افزایش قیمت بنزین است گرچه دولت بارها اعلام کرده افزایش قیمت صورت نمی گیرد اما این چنین نیست و بلافاصله تاثیر خود را بر روی کرایه ها نشان داد.

رئیس اتحادیه میدان تره بار استان کرمان در پایان تصریح کرد: زمانی که کرایه بالا می رود خریدار محصول برای جلوگیری از متضرر شده ناچار قیمت را بالا می برد.

به گزارش راه آرمان: با توجه به اظهارات چند تن از روسای اصناف استان کرمان، افزایش نرخ بنزین به صورت اجتناب ناپذیری اثر خود را بر روی کالاها و خدمات مختلف گذاشته است و سبب بالا رفتن قیمت آن ها شده است.

اولین شرط دولت برای اجرایی شدن طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین جلوگیری از رواج گرانی در بخش های مختلف بود که متاسفانه چندان عملی نبوده و در این مدت کوتاه تاثیر فراوانی بر جامعه گذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • قیمت طلا افزایش یافت