Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی با موضوع پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و هفتمین اجلاس جهانی صدا، امروز یکشنبه (۲ آذر) با حضور مدیران شبکه‌های رادیویی برگزار شد.

اخبار فرهنگ و هنر - معاون صدای رسانه ملی در این برنامه گفت: خوشبختانه سال گذشته بعد از یک وقفه شش ساله شاهد برگزاری جشنواره بین المللی رادیو بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیویی که امروز همراه و همدل مخاطبان و دارای سرمایه‌های ارزشمندی است. مهمترین سرمایه ای که رادیو از آن بهره می‌برد، اعتماد مخاطبان است که به واسطه چند دهه تلاش همکاران و حضور فرهیختگان رقم خورده است. امروز رادیو یک سرمایه ارزشمند به نام سرمایه ملی ساخته است. 

وی ادامه داد: رادیو به پشتوانه فرهیختگان و چهره‌های نام آشنا، اصحاب قلم و گویندگان امروز کوله باری از افتخارات را با خود همراه دارد. همواره در جامعه نقش آفرینی کرده و نقش مهمی در معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته است.

معاون صدا اظهار کرد: مخاطبان، رادیو را به عنوان مونس و همراه خود پذیرفته‌اند و در دنیای امروز و با وجود فراوانی تولیدات رسانه‌ای، همچنان رادیو نقش بی بدیل خود را در ارتباط با مخاطب و اثرگذاری فرهنگی در معرفی آداب و رسوم کشور و معرفی ویژگی‌های ملت ایران داشته است. رادیو در عصر رسانه‌های نو همچنان رسانه‌ای است پویا برای تعامل اجتماعی، اندیشه ورزی، آموزش، توسعه علمی، پیشرفت اقتصادی و ترویج اخلاق و امید در جامعه. عصر شبکه با همه تنوع و تکثر خود فرصت‌های بیشتری را در اختیار این رسانه شنیداری قرار داده است؛ فرصت‌هایی که به سبب تعاملی بودن بر ظرفیت‌های پیشین رادیو افزوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این سال‌ها همکاران من بیشتر به رقابت سالم در تولیدات رسانه‌ای توجه داشتند. مهمترین دغدغه‌ای که مدیران صدا داشته اند این است که کیفیت برنامه‌های رادیویی افزوده شود و از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده و عرصه‌های جدید را کشف کند. از جمله ابزار‌های دستیابی به این هدف همین جشنواره است. 

معاون صدا درباره برنامه ریزی برای برگزاری پانزدهمین جشنواره رادیو بیان کرد: نشست‌های تخصصی زیادی برای برگزاری جشتواره پانزدهم برگزار شد و شورای سیاست گذاری شکل گرفت. امروز فراخوان نهایی حضور در پانزدهمین جشنواره بین المللی رادیو منتشر می‌شود.

شاه آبادی پیرامون بخش‌های مختلف پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو گفت: بخش داخلی، بخش بین‌الملل، بخش مردمی و بخش ویژه از جمله بخش‌های مهم این جشنواره هستند. در بخش بین‌الملل مجله رادیویی، برنامه گفتار محور، برنامه گفت و گو محور، مستند، مسابقه، نمایش، نغمات آیینی، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، برنامه‌های مناسبتی و زبان فارسی شرکت می‌کنند. در بخش داخلی هم شبکه‌های رادیویی ‌می‌توانند تا ۳۰ آذر یک برنامه منتخب خود را در هر بخش انتخاب کنند و یک بخش آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ حداکثر زمان برنامه‌های ارسالی ۱۲۰ دقیقه است.

او افزود: برای حضور حداکثری برنامه سازان در جشنواره رادیو بخش ویژه در جشنواره طراحی شده که برنامه‌های آزاد از نوع ساختار و موضوع را شامل می شود. تنها شرط پذیرش این برنامه‌ها مدت زمان آنهاست که باید زیر ۲۰ دقیقه باشد. در این بخش ۱۵ برنامه که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

معاون صدا در مورد بخش مردمی جشنواره رادیو هم عنوان کرد: همه شنوندگان و علاقه مندان به رادیو می‌توانند در این بخش مشارکت کنند. موضوع آثار ارسالی آزاد است؛ آثار بخش مردمی در قالب‌ گزارش، پادکست‌های رادیویی، گزارش‌های ورزشی رادیویی، قطعه موسیقی و مستند رادیویی پذیرفته می‌شود.

شاه آبادی افزود: بخش بین‌الملل همانند جشنواره چهاردهم برگزار خواهد شد و تغییراتی در آن رخ نداده است. علاقه مندان در این بخش می‌توانند در حوزه مستند، مستند – نمایش و نمایش کوتاه، برنامه با محتوای تولیدی شرکت کنند.

معاون صدا درباره زمان برگزاری این جشنواره هم بیان کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، یکم تا چهارم اردیبهشت سال ۹۹ برگزار می‌شود.

او همچنین درباره اجلاس جهانی صدا هم اظهار کرد: هفتمین اجلاس جهانی صدا با هدف گردآوری جدیدترین دستاوردهای علمی درباره رسانه رادیو در ایران و جهان و نیز تبادل نظر با پژوهشگران و صاحب نظران و تبادل تجربه درباره این رسانه برگزار می‌شود. اجلاس هفتم سه محور اصلی محتوایی، برنامه سازی و آینده پژوهی را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در محور محتوا به نقش رسانه رادیو در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌پردازیم. در محور برنامه سازی قالب‌های نوین برنامه سازی را در پیوند با رسانه‌های نو مورد تحقیق قرار می‌دهیم و در محور آینده‌پژوهی درباره وضعیت حال و آینده این رسانه و چشم‌انداز آینده آن به پژوهش می‌پردازیم.

شاه آبادی در پایان عنوان کرد: معاونت صدا با همکاری بخش رادیویی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه و دانشگاه صدا و سیما، اجلاس جهانی صدا را به صورت علمی – پژوهشی همزمان با هفته پژوهش در آذر سال ۹۹ برگزار خواهد کرد؛ چرا که نمی‌خواهیم این اجلاس با جشنواره رادیویی همزمان شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آداب و رسوم توسعه علمی جامعه رسانه سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»