Web Analytics Made Easy - Statcounter

 انتشار خبر‌ها درباره توافق ایران با روسیه برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس ۴۰۰ موجب نگرانی شدید دولت آمریکا شده است.

استار در گزارشی با اشاره به اینکه ترکیه نیز پیشتر این سامانه‌ها را از روسیه خریداری کرده است، نوشت: بر اساس خبری که در روزنامه روسی نزاویسیمایا منتشر شد، روسیه اوایل سال آینده میلادی سامانه‌های اس ۴۰۰ را به ایران نیز خواهد فروخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود چنانچه تحریم‌های آمریکا علیه ایران لغو شود، این کشور تبدیل به یکی از مشتری‌های عمده سلاح‌های پیشرفته روسیه و چین شود.

کارشناسان با اشاره به اینکه دستیابی ایران به سلاح‌های پیشرفته، آمریکا را با مشکلات جدی مواجه می‌کند، اعلام کردند: ایران علاقمندی زیادی به خرید هواپیما‌های یاک ۱۳۰، تانک‌های تی ۹۰ و هواپیما‌های سوخو ۳۵ نشان می‌دهد و این موضوع وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را نگران کرده است.

استار نوشت: ترکیه نیز پس از بحرانی که بر سر هواپیما‌های اف ۳۵ میان آنکارا و واشنگتن بروز کرد به رغم تهدید‌های آمریکا از خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ از روسیه صرف نظر نکرد و این سامانه‌ها را به پایگاه هوایی مرتد در نزدیکی آنکارا منتقل کرد.

این سامانه‌ها قادر به ردیابی هواپیما‌های پیشرفته نسل پنجم آمریکا از قبیل اف ۳۵، اف ۲۲ و پهپاد‌های پیشرفته و هدف قرار دادن آن‌هاست.

 

 

منبع: روزنامه استار ترکیه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه سلاح های پیشرفته آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد


به گزارش تابناک به نقل از آسوشیتدپرس، خلبان این اف-۱۶ تنها سرنشین آن بود که توانست خود را بموقع از جنگنده خارج کند و زنده بماند.

هنوز علت سقوط این جنگنده مشخص نیست و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی از پرسنل غیرضروری خواسته‌اند از تردد در محل سقوط هواپیما خودداری کنند زیرا مواد شیمیایی استفاده شده در این هواپیما ممکن است که مخاطراتی برای آنها داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • داوطلبان متقلب دستگاه‌های جاسوسی پیشرفته داشتند/احتمال محرومیت تا ۵ سال
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟