Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@09:25:11 GMT

گروه های هدف هم یارانه معیشتی نگرفتند

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۸۹۱۷

گروه های هدف هم یارانه معیشتی نگرفتند

 

رویداد۲۴ هنوز خانوار‌هایی هستند که وضعیت مالی مطلوبی هم ندارند و با وجود دریافت یارانه نقدی، کمک حمایتی نگرفته‌اند.

 با شروع سهمیه‌بندی بنزین، دولت طرح حمایت معیشتی از ۱۹ میلیون خانوار را در دستور کار قرار داد که بر اساس آن منابع نقدی متناسب با تعداد اعضای خانواده به حساب سرپرستان خانوار واریز شود که این کمک ماهانه و از محل درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه جاری که اولین دور واریز کمک‌های حمایت در سه مرحله انجام شد و هر بار ۲۰ میلیون نفر مشمول شدند، افراد با سطح درآمد مختلف منتظر دریافت آن بودند که در نهایت با واریز مرحله سوم در شب گذشته، مشخص شد در بین خانوار‌هایی که دریافتی نداشته‌اند، افرادی قرار دارند که سطح درآمدی آن‌ها حتی در حد معیار‌های حذف یارانه نقدی نیست.

بیشتر بخوانید:

ارجاع یارانه‌نگرفته‌ها به وزارت کار/ارز ۴۲۰۰تومانی سال ۹۹ حذف نمی‌شود

این در حالی است که از شهریورماه غربالگری یارانه‌بگیران از سوی دولت به مرحله اجرا در آمد که در آن افراد دارای ملک مسکونی، خودرو‌های با قیمت بالا و گردش مالی میلیاردی در سال یا معاملات بالای سهام مشمول حذف یارانه شدند و آنچه دولت اعلام کرد نشان از این داشت که سه دهک بالای درآمدی را حذف می‌کند.

در شرایطی این ۶۰ میلیون نفر از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر انتخاب شده‌اند که اکنون گزارش تعدادی از خانوار‌ها به خبرگزاری ایسنا نشان می‌دهد آن‌ها همچنان یارانه نقدی دریافت می‌کنند، ولی کمک حمایتی را نگرفته‌اند و این درحالی است که در مواردی نه ملک و نه خودرویی به نام خود دارند و گردش مالی آن‌ها نیز بالا نیست که مشمول دریافت نشده باشند.

از سوی دیگر اعلام دولت مبنی بر اینکه کمک حمایتی را به همان حساب یارانه نقدی واریز می‌کند این را نشان می‌دهد که ۶۰ میلیون دریافت کننده جزو افرادی هستند که یارانه آن‌ها قطع نشده و احتمالا پرداختی برای آن‌ها ادامه خواهد داشت، اما نکته قابل تامل این است که این شناسایی چگونه انجام شده که افرادی که جزو سه دهک بالا نیستند نیز شامل طرح حمایتی نشده‌اند؛ آن‌هم زمانی که اصلاح قیمت سوخت در کنار اهمیت موضوع صرفه‌جویی و ممانعت از قاچاق، موضوع ایجاد تعادل در توزیع یارانه را دنبال کرده است.

عدم واریز کمک حمایتی برای زن سرپرست خانوار و کارمند

طبق اعلام دولت دریافت‌کنندگان کمک حمایتی از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، مستمری بگیران، معلمان، روستاییان و عشایر، کارگران، کارمندان و اقشار کم درآمد جامعه هدف کمک حمایتی دولت تشکیل می‌شوند.

این در حالی است که گزارش‌های دریافتی ما از این حکایت دارد که زن سرپرست خانواری که معلم نیز است، با وجود اینکه جزو مشمولان جمعیت ۶۰ میلیونی قرار دارد، دریافتی نداشته یا اعلام برخی بازنشستگان و کارمندان دولت و معلمان نیز نشان از عدم پرداخت دارد.

به هر صورت در حال حاضر از حدود جمعیت حداقل ۸۰ میلیونی ایران ۲۰ میلیون نفر که مشمول نشده بودند و از پرداختی‌ها هم این‌گونه بر می‌آید که برای افراد مشمول تعریف شده هم در مواردی پرداخت انجام نشده است. این موضوعی است که باید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول شناسایی گرو‌های مشمول دریافت کمک حمایتی به آن پاسخ دهد.

از سوی دیگر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با پایان سه مرحله واریزی اعلام کرده است که سرپرست خانوار‌هایی که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند و خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند بعدازظهر یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند که در این صورت ظرف ۲۴ ساعت برای آن‌ها کد رهگیری ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کمک های حمایتی دولت وضعیت مالی 60 میلیون نفر سبد حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه