Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال از دانه پاشی ۵ هکتار از زیستگاه‌های پرندگان وحشی شهرستان خلخال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص جوی عموم مردم برای حمایت از حیات وحش مشارکت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی کسایی ظهر یکشنبه در بازدید و کنترل مناطق حفاظت شده آق داغ خلخال عنوان کرد: با آغاز بارش‌های پاییزی و برودت و کولاک برف، دانه پاشی پنج هکتار از نقاط مختلف زیستگاه‌های پرندگان وحشی در شهرستان خلخال انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانه پاشی پرندگان وحشی با توجه به شراط خاص جوی در زیستگاه‌های مهم شهرستان خلخال ادامه داشته و محیط بانان با در نظر گرفتن جوانب زیست محیطی برای حمایت از مخلوقات زبان بسته این اقدام را در طول سال تداوم می‌بخشند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تصریح کرد: با برودت هوا و بارش برف و کمبود غذا شاهد نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه شهرها و روستاها برای یافتن غذا می‌شویم و در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری و مهربانی با آن‌ها هستیم.

کسایی یادآور شد: دوستداران طبیعت می‌توانند با اهدای نذر طبیعت برای کمک رسانی به حیات وحش سهیم باشند.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده آق داغ در شهرستان خلخال به مساحت ۸۸ هزار هکتار از تنوع زیستی بالایی برخوردار است، تأکید کرد: از عموم اهالی و مسافران این انتظار وجود داشته که از شکار و زنده گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند، به شدت خودداری کنند و در این خصوص با هر گونه تخلف برخورد قانونی انجام خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: قاچاقچی عقرب سیاه در زابل دستگیر شد شکارچی سهره ها در تور محیط بانان گرفتار شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرندگان حفاظت محیط زیست زیست محیطی طبیعت مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است