Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@08:56:10 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۲۱۹۳

پنج رویداد جهان

---برندهای بین‌المللی در راه هند

بسیاری از برندهای بین‌المللی این روزها در حال باز کردن راه خود به بازارهای هند هستند. زیرا در این کشور هر روز دارد بر تعداد گردشگران هندی پولداری که راحت برای محصولات معتبر پول خرج می‌کنند، افزوده می‌شود. این افراد به کشورهای مختلف سفر کرده و آگاهی‌شان درباره مُد و برندهای بین‌المللی بالا رفته و خواستار حضور این برندها در کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین‌رو به‌نظر می‌رسد بازار هند می‌تواند برای این سرمایه‌گذاران خارجی بازاری مطمئن باشد.

--- حمایت فرانسویان از زنان   هزاران فرانسوی در خیابان‎های پاریس دست به‌تظاهرات در اعتراض به خشونت علیه زنان زدند. برخی معترضان تصاویری از بستگان خود را به‌همراه داشتند که در خشونت‎های خانگی جان سپرده بودند. خبرها حاکی است در سراسر فرانسه حدود 30 تظاهرات در این خصوص برگزار شده ‎است. این اعتراض‎ها از سوی 70 بنیاد، حزب سیاسی و اتحادیه حمایت شده‎ است. «کارولین دو هاس»، یکی از برگزارکنندگان این اعتراض‎ها این تظاهرات را تظاهراتی تاریخی توصیف کرده ‎است. آمارها نشان می‎دهد در سال 2019 که در ماه یازدهم آن به سر می‎بریم، تاکنون 116 زن براثر خشونت‎های خانگی و اجتماعی جان سپرده‎اند. ضمن آنکه سالانه 220 هزار زن فرانسوی براثر این خشونت‎ها آسیب می‎بینند.   --- 12 میلیون افغان گرسنه‌اند سازمان‌ملل درجدیدترین گزارش خود از افغانستان اعلام کرد، 37 درصد مردم این کشور که شامل 12 میلیون و 600 هزار نفر می‎شود، نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. دفتر هماهنگی‎های کمک‎های بشر دوستانه سازمان ملل همچنین پیش‎بینی کرده ‎است، این آمار با سرد شدن هوا، ادامه جنگ و وقوع حوادث طبیعی به بیش از این میزان افزایش خواهد یافت.   --- نخست‌وزیر نقاش ادی لامارا، نخست‌وزیر آلبانی که به علاقه به هنر نقاشی شهره است و خود نیز دستی در این هنر دارد، محمد بن سلمان را با هدیه‎ای که در حاشیه مسابقات فرمول «ای» به وی داد، غافلگیر کرد. این هدیه چیزی نبود، جز کتابی شامل نقاشی‎ها و طراحی‎های سرامیک او که بتازگی منتشر شده است. او نام کتاب خود را «کار» (Work) گذاشته است.   --- کشف 75 مومیایی و مجسمه حیوانات کشف مومیایی حیواناتی نظیر گربه، کروکودیل و بچه شیر و همچنین مجسمه‌های چوبی و برنزی از این حیوانات در مصر خبرساز شد. این مومیایی‌ها و مجسمه‌ها که تعدادشان به 75 عدد می‌رسد در نزدیکی مجموعه اهرام جیزه کشف شده‌اند و به گفته خالد العنانی، وزیر میراث فرهنگی مصر به خودی خود یک موزه هستند. یک مقام دیگر مصری درباره این اکتشاف جدید گفت، در بین مومیایی‌ها دو مومیایی قطعاً متعلق به دو بچه شیر است اما با اسکن‌های راداری می‌توان فهمید، سه مومیایی دیگر هم بچه شیر هستند یا نه. در مصر به خاطر اینکه در گذشته گربه حیوان مقدسی به‌شمار می‌رفت، کشف مومیایی گربه امری طبیعی است اما کشف مومیایی بچه شیر بندرت اتفاق می‌افتد. در سال 2004 نخستین اسکلت شیر در مصر کشف شد.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  

در تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر آتلانتای ایالت جورجیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی بازداشت شدند.

به گزارش‌ مشرق، شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله کارولین فولین، استاد اقتصاد و نوئل مک آفی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در شهر آتلانتای ایالت جورجیا توسط پلیس آتلانتا بلزداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه زن فیلمبرداری کرده است. این دو استاد دانشگاه در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

شورای روابط اسلامی- آمریکایی در جورجیا روز پنجشنبه «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

معترضان در محوطه دانشگاه اموری پس از تحصن در محوطه چهارگانه دانشگاه صبح پنجشنبه دستگیر شدند.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور مردم را در دستبندهای زیپ‌دار قرار می‌دهند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کردند.

آنها همچنین از اسپری فلفل علیه جمعیتی که در اطراف معترضان بازداشت شده توسط پلیس استفاده کردند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید