Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی تندگویان ضمن انتقاد از موازی کاری در حوزه فرهنگی شهرداری تهران از کپی‌برداری مرکز مطالعات شهرداری انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی تندگویان، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از مرکز مطالعات شهرداری تهران گفت: با اینکه شهرداری مرکز مطالعات دارد و سالیانه کلی حقوق و دستمزد پرداخت می‌کند ولی خروجی مطالعاتی بلندمدت را در شهر تهران در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی ندیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: پژوهش‌ها و مطالعات شهرداری معمولا کپی‌برداری از مطالعات خارج از کشور یا شهرهای توسعه یافته خارج از ایران است و تطبیق مطالعاتی خوبی برای ایران و بابت شهر تهران انجام نشده است. این مطالعات ابلاغ شده اما هیچ کدام کمکی به موضوعات فرهنگی شهر تهران نکرده است.

او در خصوص کاهش بودجه حوزه فرهنگی شهرداری در سال 99 اظهار کرد: به نظر من درک درستی از موضوع فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد یعنی ما احساس می‌کنیم اگر بودجه‌های این حوزه را کم کنیم و برای توسعه عمرانی و... تخصیص دهیم، پیشرفت خوبی ایجاد می‌شود در حالی که اگر نتوانیم از ساختار فرهنگی بهره‌برداری مناسب داشته باشیم هر هزینه دیگری که برای زیرساخت بابت احداث بزرگراه‌ها، مترو و ... انجام شود به هدر می‌رود چراکه ممکن است برخی افراد فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم خیلی از مسائل را به مردم آموزش بدهیم، گفت: تقریبا در شهرداری و شورای شهر  13-14 نهاد فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که هیچ کدام با هم هماهنگ نیستند و ادعا می‌کنند ما یک شورای هماهنگی داریم اما تاکنون هیچ خروجی نداشته است.

تندگویان اضافه کرد: ما سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی و هنری، معاونت فرهنگی و اجتماعی، سازمان بسیج، بانوان و ورزش شهر تهران را داریم، همه این‌ها با هم در یک مسابقه فرهنگی هستند و یکباره می‌بینید که یک اتفاق را همه این‌ها با هم اجرا و  پول خرج می‌کنند اما همه همان یک کار  را با مدل‌های مختلف انجام می‌دهند.

او ادامه داد: به عنوان مثال می‌بینید که تابلویی را سازمان زیباسازی برای ترویج یک موضوعی نصب کرده اما  تابلویی مشابهی را برای مترو با همان موضوع نصب کرده‌اند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یا باید تعدادی از نهادها را تعطیل کند یا باید یک جدول مشخص برنامه‌ریزی عملیاتی به وجود آورد که برنامه‌هایشان هم پوشانی نداشته باشد و این کار را هنوز نتوانسته‌اند در شهر تهران انجام دهند.

بیشتر بخوانید: وضعیت نامشخص شهریاران جوان در شهرداری تهران/ فرهنگسراها تاکنون عملکرد خوبی نداشته‌اند/ برنامه ریزی جامع عملیاتی در شهر برای همه مقاطع سنی وجود ندارد/ فاقد سیاست‌گذاری بلندمدت فرهنگی و اجتماعی در تهران هستیم مردم انتظار جوان گرایی از مدیریت شهری فعلی داشتند/ لزوم ارائه گزارش جوان گرایی اجرایی از سوی شورای شهر تهران/ حوزه های شهرسازی و توسعه ای نیاز به مدیریت جوانان دارد

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران خبرگزاری برنا محمد مهدی تندگویان مرکز مطالعات شهرداری تهران کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد