Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@20:36:28 GMT

ویتامین‎های زیبایی را می‎شناسید؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۴۴۵۹

ویتامین‎های زیبایی را می‎شناسید؟

ساعت24 - کمبود ویتامین دارید؟ تغذیه مناسبی ندارید؟ احساس پیری می‎کنید؟ ویتامین‎های زیبایی بخورید.تقریبا کسی وجود ندارد که به زیبایی، تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت ندهد! در این میان، تغذیه و مصرف انواع ویتامین‎ها نقش بسیار پر رنگ و موثری دارند.

پوست و مو از مهم‎ترین فاکتورهای زیبایی هستند؛ در حقیقت، تغذیه و استفاده از ویتامین‎های ضروری می‎تواند زیبایی شما را دو چندان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

اگر به سلامت پوست و مو یا سایر اجزای بدن و صورت خود حتی ناخن‎های دست و پای‎تان اهمیت می‎دهید؛ این ویتامین‎ها و مواد غذایی را از دست ندهید!

ویتامین A

ویتامین A برای حفظ سلامتی دندان‌ها، استخوان، ناخن و نیز جذب کلسیم و فسفر در بدن لازم است. این ویتامین سلامتی چشم‌ها، پوست و دندان‌ها را افزایش می‌دهد. کمبود آن باعث پوسیدگی و خرابی دندان‌ها می‌شود.

همچنین، کمبود این ویتامین، باعث خشکی و زبری پوست، چین‌ و چروک، خشکی مو، شوره سر، کنده شدن پوست ناخن، جوش صورت و بدن و ظاهری خسته و نامناسب می‌شود.

منابع غذایی ویتامین A عبارت‌اند از: جگر، روغن کبد ماهی، شیر و لبنیات، زرده تخم‌مرغ، کره پاستوریزه، هویج، هندوانه، گوجه‌فرنگی و سبزیجات سبز برگ.

ویتامین‌های گروه B

این گروه از ویتامین‌ها برای شفافیت و درخشانی پوست و حفظ شادابی آن لازم است. همچنین اثر استرس را در بدن از بین می‌برند. استرس تأثیرات نامطلوبی بر ظاهر فرد دارد.

درواقع، کمبود ویتامین‌های گروه B باعث چرب شدن موها، شوره سر، خشکی پوست، پوسته‌پوسته شدن لب‌ها، قرمزی و سوزش پوست، چین‌ و چروک زودرس پوست، کاهش رشد موها، سفید شدن موها و ترک‌های ملتهب در گوشه بینی و دهان می‌شود.

منابع غذایی ویتامین گروه B عبارت‌اند از: غلات سبوس‌دار مثل نان سنگک، بیسکوئیت سبوس‌دار، آرد سبوس‌دار، آجیل، سبزیجات سبز برگ‎، گوشت قرمز، جگر، مخمر ماء الشعیر و ملاس.

ویتامین C

این ویتامین در ترکیب با پروتئین برای تولید کلاژن لازم است. کلاژن یکی از پروتئین‌های بافت پیوندی پوست است که نقش مهمی در زیبایی پوست دارد.

این ماده، عمل غدد چربی پوست را تنظیم و در نتیجه از خشکی پوست، چین‌ و چروک صورت و موخوره جلوگیری می‌کند. ویتامین c برای حفظ سلامتی مو، چشم، دندان‌ها، مقاومت در برابر عفونت، درمان زخم‌ها و استحکام بافت‌های پوستی لازم است.

در حقیقت، ویتامین C در ترکیب با بیوفلاوونوئیدها از تجمع رنگ‌دانه‌ای پوستی که در اثر تابش آفتاب به لکه‌های قهوه‌ای تبدیل می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

این ویتامین، دیواره مویرگ‌های خونی را محکم می‌سازد؛ در نتیجه از کبود شدن یا خونریزی جلوگیری می‌کند. ترشح چربی از غدد چربی پوست را تنظیم می‌کند؛ بنابراین، از خشکی پوست و از خونریزی لثه‌ها جلوگیری می‌کند.

منابع غذایی ویتامین C عبارت‌اند از: انواع سبزیجات سبز مثل کلم بروکلی، کلم‎پیچ، فلفل سبز و گوجه‌فرنگی، انواع میوه‌های تازه مثل لیمو، پرتقال، گریپ‎فروت، طالبی، کیوی و توت‌فرنگی، سیب‌زمینی، مویز سیاه، شاتوت، تمشک، آلبالو، گیلاس و انگور منابع غنی از فلاوونوئیدها هستند.

ویتامین D

نور خورشید را به هیچ وجه از دست ندهید!

ویتامین D به طور طبیعی توسط بدن تحت تأثیر نور آفتاب تولید می‌شود اما این ویتامین در برخی مواد غذایی به‌ویژه ماهی‌های چرب هم وجود دارد البته شما می‎توانید با تجویز پزشک از مکمل‎های دارویی هم استفاده کنید.

منابع ویتامین D عبارت‌اند از: تابیدن نور خورشید به ‌صورت مستقیم بر پوست بدن، شیر غنی‌شده، جگر گاو، ماهی آزاد و تن، کره حیوانی، دانه‌های جوانه‌زده و روغن کبد ماهی.

ویتامین E

این ویتامین، حالت عضلات و بافت‌های بدن را حفظ و از چین‌ و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. همچنین از خشکی پوست، ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، ریزش مو و شوره سر جلوگیری می‌کند و در گردش بهتر خون موثر است و جای زخم را هم بهبود می‌بخشد.

دریافت مقادیر بالای ویتامین E تکثیر سلول‌های بدن را دو برابر می‌کند؛ درنتیجه فرایند پیری را کند می‌سازد و از چین‌ و چروک زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

منابع غذایی ویتامین E عبارت‌اند از: نان سبوس‌دار، غلات سبوس‌دار، جوانه گندم، شیر، دانه جوانه‌زده، کلم بروکلی، کره حیوانی، زرده تخم‌مرغ، جگر، زیتون، دانه آفتابگردان، آجیل، روغن‌های مایع گیاهی مثل روغن جوانه گندم، سویا، بادام، گردو، فندق و ذرت.

بنابراین، اگر به زیبایی خود اهمیت می‎دهید، این ویتامین‎ها را فراموش نکنید و اول از همه اصول تغذیه و سبک زندگی‎تان را تغییر دهید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: زیبایی پوست ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد.

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به طور کلی هر فنجان نخود فرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.

علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

کدام سبزیجات چاق‌کننده هستند؟ کد خبر 847497 برچسب‌ها خواص مواد غذایی چاقی خبر مهم

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند