Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@18:22:05 GMT

برخی از مناطق مسکونی کاشان فاقد کتابخانه است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۵۲۶۵

برخی از مناطق مسکونی کاشان فاقد کتابخانه است

رئیس اداره ارشاد کاشان ضمن اشاره به لزوم ورود خیران در توسعه زیرساخت‌های حوزه کتاب این شهرستان گفت: برخی از مناطق مسکونی کاشان فاقد کتابخانه است. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، میثم نمکی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از خادمان کتاب شهرستان کاشان ضمن اشاره به پیشینه غنی این شهرستان اظهار داشت: تاریخ غنی منطقه کاشان سرشار از سرمایه‌های معنوی و فکری است و امروز به دلیل این سرمایه غنی شاهد توسعه فکری و فرهنگی جامعه در منطقه کاشان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر توسعه کتابخانه‌ها افزود: توسعه کتابخانه‌ها به منزله توسعه فکری و فرهنگی جامعه است چراکه این مهم توسعه انسانی، اندیشه‌ها و آرمان‌های یک جامعه را حاصل می‌شود و بر همین اساس باید تمام تلاش خود را در توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها به کار بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری: صداوسیما کتاب‌هایی ‌با محتوای مناسب درباره زندگی اهل‌بیت(ع) را ترویج کند‌مشهدی‌ها از «پائیزه کتاب» استقبال کردند‌نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی ‌گشایش یافت‌

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان کتابخانه‌ها را شناسنامه و هویت فرهنگی جامعه قلمداد کرد و ابراز داشت: خیران می‌توانند با ورود به این حوزه تحولی شگرف را رقم بزنند و در توسعه زیرساخت‌ها نقشی اساسی ایفا کنند در حالی که علاوه بر کتابخانه‌های عمومی باید به دانشگاه، مدارس و حوزه‌های علمیه نیز توجه ویژه داشت.

وی ضمن اشاره به برخی از مناطق مسکونی فاقد کتابخانه در کاشان گفت: طرح پایتخت کتاب که توسط وزارت ارشاد طراحی شد در گسترش کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی دارد و کاشان نیز در چهارمین دوره آن موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب کشور شد.

نمکی ضمن اشاره به فعالیت قابل قبول نویسندگان کاشانی تصریح کرد: 20 ناشر و 10 کتابفروشی فعال در شهرستان کاشان وجود دارد و به طور میانگین ماهانه پنج اثر از نویسندگان کاشانی چاپ و روانه بازار می‌شود که نشان‌دهنده ظرفیت بالای کاشان در پرورش نویسندگان است.

انتهای پیام/801/ش

R7760/P/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی به کتاب و کتابخانه،کتابخانه عمومی "شهدای بیوران" در روستای بیوران شهرستان سردشت افتتاح می‌شود.

خدیجه معصومی، با بیان اینکه ساختمان کتابخانه با زیربنای ۱۹۰ مترمربع در دو طبقه، توسط دهیاری روستای بیوران به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده و دارای بخشهای مخزن و امانت، کودک، نشریات و سالن مطالعه است،افزود: این کتابخانه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

معصومی گفت: روستای بیوران با یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت است و این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی به هشت روستای اطراف نیز خدمت رسانی فرهنگی خواهد داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد