Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که آثار روانی حاصل از افزایش قیمت بنزین را تحت کنترل قرار دهیم که موج گرانی راه نیفتد، گفت: ما بیشترین افزایش قیمت را در حوزه خدمات و به ویژه خدمات مسافری داشته ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، رضا رحمانی در ادامه جلسه علنی صبح امروز دوشنبه چهار آذر گفت: بعد از اینکه در عالی ترین سطح تصمیم گیری نظام در مورد اصلا قیمت بنزین تصمیم گیری شد، وزارت صنعت در حوزه کاری خودش با آثار این افزایش قیمت و همچنین اصلاح سایر قیمت ها و خدمات ورود کرد و بر این موضوع تمرکز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بعد از آغاز اجرای این طرح  که توسط وزارت کشور فرماندهی می شد یکی از دغدغه های جدی مسئولان نظام، مجلس و مردم کنترل آثار تورمی آن بر کالاها و خدمات بود.

 

وی با بیان اینکه هر روز صبح جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل می شود، گفت: قبل از اجرای طرح موسسات و مراکز پژوهشی تحلیلی را از آثار اجرای این طرح ارایه دادند که از جمله این مراکز، مرکز پژوهش ها، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، موسسه مطالعاتی و برنامه ریزی وزارت بازرگانی بودند. طبق تحلیل مرکز پژوهش ها افزایش قیمت بنزین باعث افزایش 2.6 درصدی کالاهای دیگر می شد و طبق گزارش بانک مرکزی تا چههار درصد افزایش قیمت را با توجه به افزایش قیمت بنزین خواهیم داشت.

 

وزیر صمت تاکید کرد: مهمترین دغدغه ما این بود که کالا به میزان کافی در دسترس مردم قرار گیرد البته پیش بینی می شد که دسترسی به برخی اقلام غذایی با مشکل مواجه شود و مردم برای خرید کالا هجوم بیاورند.

 

وی با اشاره به آثار واقعی و همچنین انتظاری افزایش قیمت ها گفت: تمام تلاش ما این بود که آثار روانی این افزایش قیمت را کنترل کنیم که موج گرانی راه نیفتاد. ما آثار واقعی تر را می پذیریم و به تدریج نیز آن را رفع می کنیم اما تمام تلاش مان این است که آثار روانی آن را تحت کنترل قرار دهیم و بیشترین وقت مان را بر روی این موضوع صرف کردیم که اجازه ندهیم موج گرانی راه بیفتد.

 

رحمانی با اشاره به تشدید نظارت ها از طرف دستگاه های متولی گفت: ما در چند لایه نسبت به بازرسی ها و تشدید نظارت ها اقدام کردیم. در ابتدا خود اصناف را بسیج کردیم که پای کار بیایند و به آنها تکلیف دادیم و در همین زمینه 15 هزار نفر از طریق اتحادیه اصناف بازرس در حال کنترل قیمت ها و نظارت هستند و همچنین تعداد چهار هزار نفر بازرس نیز که از طرف سازمان حمایت و بازرسی اتاق اصناف هستند در این زمینه اقدام می کنند.

 

وی با اشاره به تمهیداتی که وزارت صنعت برای جلوگیری از افزایش کالاها انجام داده است، گفت: ما به دستگاه های دولتی تکلیف کردیم که تحت هیچ شرایطی تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشند و حتی مصوباتی را که چند هفته قبل از اجرای طرح مصوب شده بود ولی هنوز اجرایی نشده بود، ملغی کردیم و همچنین به تشکل های تولیدی و صنفی ابلاغ شد که افزایش قیمت تا پایان سال نداشته باشند البته آنها معترض هستند که افزایش قیمت تاثیر واقعی دارد.

 

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه تا این لحظه در حوزه کالا افزایش قیمت کمتر از حوزه خدمات بوده است، گفت: در حوزه خدمات مسافری و خدمات مختلف ما شاهد افزایش قیمت بودیم البته دستگاه های مختلف مثل تاکسیرانی و وزارت راه این موارد را پیگیری می کنند و سیستم نظارتی ما نیز آنها را تحت کنترل دارد.

 

وی با بیان اینکه بازرسی ها با اجرای طرح 39 درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد پرونده هایی که به تعزیرات می فرستیم از نظر ریالی 193 درصد برآورد شدند که ما از سازمان تعزیرات خواسته ایم این پرونده را خارج از نوبت رسیدگی کند./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته بسیج بسیج اردبیل مساجد هفته بسیج رضا رحمانی رحمانی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت

محمدرضا دشتی زاده در تجلیل از شهردار سابق خارگ اظهار داشت: شهرداری جزیره راهبردی خارگ از بدو تأسیس تاکنون در مسیر خدمت به شهروندان، مسیر‌های فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: در چند سال اخیر و با حضور شعیب بحرینی نسبت به گذشته خدمات حوزه فرهنگی و عمرانی، شهرداری شتاب بیشتری به خود گرفت به طوری که میزان رضایت مندی مردم از شهرداری افزایش یافت که نشان از خدمات ارزشمند این حوزه برای توسعه هرچه سریع‌تر سیمای شهری خارگ است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با همدلی، همراهی و تعامل و همکاری ادارات و همراهی مردم، مشکلات جزیره خارگ رفع خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از سوی محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ از شعیب بحرینی شهردار اسبق خارگ به مناسبت بازنشستگی و پایان خدمت وی در این شهرداری تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت