Web Analytics Made Easy - Statcounter

رافائل نادال و هموطنانش با غلبه بر کانادا برای ششمین بار قهرمان معروف‌ترین تورنمنت تنیس جهان در رده ملی شدند. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ ورزشی ورزش جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم تنیس اسپانیا شب گذشته (یکشنبه) در دیدار فینال رقابت‌های جام دیویس در سال 2019، موفق شد تیم تنیس کانادا را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان این رقابت‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپانیا با کسب پیروزی در 2 مسابقه از 3 بازی فینال رقابت‌ها، موفق شد کانادایی‌ها را شکست دهد. در بازی نخست روبرتو بائوتیستا در 2 ست متوالی با نتایج 7 بر6 و 6 بر 3 مقابل فلیکس اوگر الیاسیمه به برتری رسید. پس از او هم کاپیتان تیم رافائل نادال، مرد شماره تنیس دنیا در دو ست متوالی با نتایج 6 بر 3 و 7 بر 6 بر دنیس شاپووالوف غلبه کرد. به این ترتیب اسپانیا بدون اینکه تیم دوبل‌اش متشکل از مارسل گرانویرس و فیلیسیانو لوپس را به میدان بفرستد، قهرمان شد.

این نخست قهرمانی تیم اسپانیا در جام دیویس از سال 2011 بود و رافائل نادال هم به سبب تأثیر بسزایی که در ثبت این افتخار برای کشورش داشت، به عنوان ارزشمندترین بازیکن جام (MVP) معرفی شد. نادال در یکصدوهشتمین دوره از رقابت‌های جام دیویس 8 بازی انجام داد و تمامی آنها را برد.

همچنین تنیسورهای تیم دیویس اسپانیا با قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها، جایزه‌ای معادل 2.1 میلیون یورو کسب کردند.

اگرچه با این قهرمانی تغییری در جایگاه اسپانیایی‌ها در رده‌بندی تیم‌های دارای بیشترین قهرمانی در جام دیویس به وجود نیامد و همچنان ششم هستند اما آنها خودشان را به یک قدمی سوئدی رساندند که هفت قهرمانی دارد.

واکنش نادال به حضور در المپیک 2020

رده‌بندی کشورهای دارای بیشترین قهرمانی در جام دیویس به شرح زیر است:

1- آمریکا 32 قهرمانی
2- استرالیا 28 قهرمانی
3- بریتانیا 10 قهرمانی
4- فرانسه 10 قهرمانی
5- سوئد 7 قهرمانی
6- اسپانیا 6 قهرمانی
7- جمهوری چک 3 قهرمانی
8- آلمان 3 قهرمانی
9- روسیه و کرواسی 2 قهرمانی
10- ایتالیا، صربستان، آفریقای جنوبی، سوئیس و آرژانتین یک قهرمانی

انتهای پیام/

R1015163/P/S1410,3,28/CT10 واژه های کاربردی مرتبط رافائل نادال تنیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رافائل نادال تنیس تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: یکی از بزرگ‌ترین آرزوها و رؤیاهای من بازی در فینال جام جهانی است؛ مطمئن باشید تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

سید احمد عباسی در گفت و گو با ایسنا درباره قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا، اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد البته ما بازی‌ها را خوب شروع نکردیم اما خیلی عالی این رقابت‌ها را به پایان رساندیم. پله پله پیش رفتیم و بهتر شدیم و توانستیم به فینال برسیم و تیم تایلند را مقابل ۱۲ هزار هوادار خود شکست دهیم.

وی ادامه داد: به تایلند اصلاً فرصت ندادیم در بازی فینال سر خود را بالا نگه دارد و این تیم را در فینال با اختلاف سه گل شکست دادیم. کار بزرگی انجام دادیم زیرا فوتسال آسیا واقعاً پیشرفت کرده است.

این بازیکن تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: جام جهانی فوتسال بسیار نزدیک است و امیدوارم حمایت‌ها از تیم ملی بیشتر شود و مسئولان فکری کنند.

او درباره آقای گلی خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: آقای گلی ام را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم که در دوران ورزشیم بسیار از من حمایت داشتند و هر جایی که من می‌خواستم کم بیاورم کنارم بودند. مدال و جام قهرمانی  این دوره از رقابت‌ها را نیز به مردم عزیزمان تقدیم کردم.

وی درباره جام جهانی فوتسال، گفت: تلاشمان را می‌کنیم که روی سکو برویم البته تلاش من حضور در بازی فینال است و یکی از بزرگترین آرزوها و رویای من بازی در فینال جام جهانی است. مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود! / فیلم
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • مدیر بایرن: از رئال هیچ پیشنهادی برای بازیکن ما نیامده
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • دعوت آزادکار نوجوان قمی به اردوی تیم‌ملی
  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا