Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@09:02:19 GMT

سومین کنگره بین المللی نماز/ تاثیر نماز بر اضطراب و نگرانی های روانی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۶۱۴۵

سومین کنگره بین المللی نماز/ تاثیر نماز بر اضطراب و نگرانی های روانی

دکتر سعید حبیبا معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران درباره سومین کنگره بین المللی نماز ،سلامت روان و نشاط معنوی به خبرنگار صدای ایران گفت:
قرن بیستم و بیست و یکم باعث شده است که انسان ها در اضطراب و نگرانی های روانی به سر ببرندو همانطوری که میدانید انسان فطرتا به دنبال آرامش خاطر است و نماز میتواند ما را به آن ارامش خاطر و ارامش روانی برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حبیبا افزود: ما  وقتی دچار اضطراب های روحی و روانی هستیم به دنبال یک همدم و یا یک دوست صمیمی میگردیم که بتوانیم مشکلاتمان را بیان کنیم تا به یک آرامش روحی و روانی برسیم وکدام دوست بهتر از ذات باری تعالی میباشد که ما  مشکلات درونی و مشکلاتی که به هیچ کس نمیتوانیم  بگوییم را با اودر میان بگذاریم واز او کمک بطلبیم زیرا که او مصوب الاسباب است    او ادامه داد: تمام مسائل و سرنوشت ما به دست خداوند رقم می خورد ونماز است که میتوانیم این مسائل را با او در میان بگذاریم ولی نمازی که واقعی باشد نه اینکه ما فقط بلند شویم و بنشینیم و مطالبی را بر زبان بیاوریم نماز واقعی نمازی است که  وقتی  ما در مقابل پیشگاه خداوند قرار میگیریم با تمام وجود با او رازو نیاز بکنیم تا بعد از نماز با بیان کردن مشکلات به یک آرامش خاطر برسیم
وی افزود:قطعا این سمینار ها میتواند فضای بسیار خوبی را برای شرکت کننده ها و طالبان آرامش روح وروان ایجاد بکند          ویدیو گفتگو با سعید حبیبا درباره سومین کنگره بین المللی  نماز را   را در ادامه ببینید:  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سلامت روان نشاط اضطراب نگرانی های روانی آرامش روحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد

پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری در اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور در قالب "کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله العظمی خامنه‌ای" که در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور اساتید معارف اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: تربیت فضلا و دانشمندان و اساتید معارف اسلامی، تربیت محقق و تدوین متون دروس معارف اسلامی یکی از رسالت های مهم دانشگاه معارف اسلامی است.

وی بررسی و تبیین اندیشه های اندیشمندان متصل به سرمنشاء نورانی قران را از رسالت های دانشگاه معارف اسلامی برشمرد و افزود: یکی از جدی ترین مطالبات اساتید و دانشجویان از این مجموعه این است تا راه را برای معارف قران در فضای دانشگاه هموار سازیم.

شاکری به نقش آفرینی های دانشگاه معارف اسلامی در بسط و نشر معارف قرانی به فضای دانشگاه اشاره و کرد و گفت: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای بیش از 70 مقاله به عنوان مقالات برتر اساتید معارف انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گزارشی از رونمایی از کتاب 5 جلدی آثار فاخر پنجمین اجلاسیه ارائه کرد و افزود: در این دور از اجلاسیه پنل های تخصصی متعددی از جمله کمیسیون معارف قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن نوین، انقلاب اسلامی و مبانی نظری نظام اسلامی در قالب کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی بر اهمیت تداوم ارتباط مستمر با قران تاکید و بیان کرد: اساتید معارف باید در کنار ارتباط عمیق تر مبتنی بر تدبر، انس با قران را با محوریت تامل بر آیات در دستور کار قرار داده، معارف قرانی را استخراج کرده و ناظر به نیازهای اجتماعی در اختیار تنوع مخاطبانی قرار دهند.

شاکری با تاکید بر لزوم راهبری جامعه بر اساس اندیشه های قرآن محور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور تمام مباحث و رویکردهای خود را در سیر مراحل تمام زندگی بر محوریت قران ترسیم کرده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اندیشه های ناب را در فضای دانشگاهی بسط و نظر داده، مطلعی بر نشر معارف قرانی در حوزه های تخصصی باشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • رالف رانگنیک و تایید خبر جنجالی؛ پروفسور آلمانی به خاطر بایرن مونیخ، اتریش را ترک نمی‌کند
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد