Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان با بیان اینکه زمانی بنزین با قیمت هزار تومان عرضه می‌شد، دولت سالانه در این استان حدود هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می کرد گفت: اکنون سالانه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به طور مستقیم در این استان، یارانه در قالب بسته حمایتی معیشتی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: سران سه قوه تصمیم گرفتند بخشی از یارانه سوخت را به جای اینکه به بنزین تعلق بگیرد به طور مستقیم به مردم پرداخت کنند در نتیجه تغییری در قیمت بنزین داده و این فرآورده به صورت سهمیه بندی شده با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و به صورت آزاد با لیتری سه هزار تومان به مردم عرضه شد.

او با بیان اینکه نسبت قیمت بنزین ارائه شده با لیتری هزار و ۵۰۰ و سه هزار تومان به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است تاکید کرد: بنزینی که با لیتری سه هزار تومان پرداخت می‌شود حدود ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد بنزین با نرخ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سهمیه بندی عرضه می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه بنزین یکی از کالا‌هایی است که دولت با قیمتی کمتر از قیمت واقعی و تمام شده آن را به مردم عرضه می‌کرد گفت: به عبارت دیگر دولت در قیمت بنزین یارانه یا سوبسید پرداخت می‌کرد.

او تصریح کرد: تغییر قیمت بنزین موجب شد در استان کرمان حدود هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در سال از یارانه‌ای که برای بنزین پرداخت می‌شد کاهش پیدا کند و دولت این مقدار را به صورت مستقیم به ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت این استان پرداخت می‌کند.

فدائی تصریح کرد: بسته حمایتی که دولت از محل کاهش یارانه سوخت تهیه کرده به ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت استان کرمان معادل حدود ۷۷۰ هزار خانوار پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: سالانه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به طور مستقیم در استان کرمان یارانه پرداخت می‌شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: برغم اصلاح قیمت بنزین هنوز دولت در کرمان سالانه ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: تصمیم سران سه قوه در افزایش قیمت سوخت به نوعی ایجاد حرکتی تعادلی در جامعه به شمار می‌رود به طوری که درآمد حاصل از یارانه سوخت که به گروه‌های مختلف پرداخت می‌شد و به افراد کم درآمد اختصاص یافت.

فدائی گفت: تصمیم دولت در تغییر قیمت سوخت منطقی و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی است و تاثیر منفی در جامعه ندارد بلکه دولت در این اقدام با پرداخت یارانه جابه جایی به نفع اکثریت جامعه انجام داده است.

او تصریح کرد: اگر مردم بدانند دولت بخش کمی از یارانه بنزین را به نفع اکثریت جامعه و در راستای برقراری عدالت اجتماعی حذف کرده با این تصمیم همراهی خواهند کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: این توضیحات نشان می‌دهد جابجایی یارانه سوخت ارتباطی به قیمت سایر کالا‌ها ندارد لذا نباید کالا‌های دیگر افزایش قیمت داشته باشد و دولت نیز به صورت جدی بر بازار نظارت دارد و با اخلالگران بازار برخورد قاطع می‌شود.

او تاکید کرد: افزایش قیمت سوخت تاثیر اندکی بر بخش حمل و نقل عمومی ممکن است داشته باشد.

انتهای پیام/س

دولت در کرمان سالانه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار کرمان ریاست جمهوری اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مطابق تاریخ واریزی ماه‌های قبل پرداخت می‌شود.

زمان شارژ کالا برگ اردیبهشت ماه

خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

استعلام دهک یارانه

«دهک درآمدی» عبارتی است که شاید تا پیش از عملیاتی‌شدن اجرای هدفمندی یارانه‌ها بیشتر در فضای دانشگاهی و در مقالات اقتصادی به کار برده می‌شد، اما با شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۸۸، این عبارت وارد فضای رسانه‌ای کشور و موجب طرح این سوال در میان بسیاری از قشر‌های جامعه شد که در کدام دهک یا به اصطلاح روز‌های پیش از آغاز این طرح، در کدام خوشه قرار می‌گیرند؟ شما هم اکنون با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن تلفن همراه سرپرست خانوار می‌توانید از دهک خود مطلع شوید. همچنین در همین سایت، می‌توانید به دهک خود اعتراض کنید تا بررسی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد