Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان ۲۶ هزار نفر باغدار مرکبات دارد،گفت: در حال حاضر مرکبات گیلان در حال برداشت است.

او افزود: بالغ بر ۱۱ هزار ۱۴۰هکتار از سطح اراضی استان به باغات مرکبات اختصاص دارد و شهرستان‌های رودسر، لنگرود و املش از شهرستان‌های قطب تولیدکننده مرکبات گیلان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درجانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود، امسال ۱۷۵ هزار تن مرکبات در گیلان برداشت شود و تاکنون ۱۰ درصد از مرکبات استان برداشت شده است.

او با اشاره به اینکه مرکبات گیلان از کیفیت مطلوبی برخوردار است،خاطرنشان کرد: مرکبات استان علاوه بر اینکه در بازار‌های محلی و استانی به استان‌های همجوار نیز فرستاده می‌شود.

درجانی با بیان اینکه مرکبات گیلان برای تامین ذخیره میوه شب عید نیز انبار می‌شود، افزود: ۹۰درصد مرکبات گیلان پرتقال و مابقی نارنگی، گریپ فروت، لیمو و... است.

او با بیان اینکه پایان آذرماه زمان نهایی برداشت مرکبات در گیلان است، تصریح کرد: میزان افزایش یا کاهش مرکبات گیلان پس از برداشت نهایی اعلام می‌شود.

درجانی با اشاره به اینکه گیلان پنجمین استان تولیدکننده مرکبات است، یادآور شد: فرآوری مرکبات می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب بهره برداران این محصول کند و هم اکنون در رودسر دو واحد فرآوری وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ج

۱۱ هزار ۱۴۰هکتار از سطح اراضی گیلان به باغات مرکبات اختصاص دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان برداشت مرکبات شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم