Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد و ساخت ۹۲ شناور کوچک و بزرگ به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۳۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ در داخل کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد منتصر کوهساری در نشست خبری امروز اعلام کرد که در سال جاری و سال آینده برنامه‌ریزی برای برگزاری مناقصه، انعقاد قرارداد و ساخت ۹۲ شناور کوچک و بزرگ را در دستور کار قرار داده‌ایم که ارزشی بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان دارد به گونه‌ای که ۹ شناور کوچک و بزرگ توسط بخش خصوصی به ارزشی بالغ بر ۱۱۲ میلیون یورو در حال ساخت است و ۹ فروند دیگر نیز در حال انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به ارزش ۳۶ میلیون یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که همه شناورهای مذکور توسط بخش خصوصی داخلی ساخته می‌شود، اظهار کرد: برای برگزاری مناقصه ساخت ۷۸ شناور کوچک و بزرگ خدمات ساحلی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ارزشی بالغ بر ۲۰۵ میلیون یورو دارد و مجموعه این سرمایه‌ گذاری‌ها در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که هیچ مشکلی در تامین قطعات یدکی بندری، دریایی و مخابراتی نداریم، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ قطعه از تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی را توسط بخش خصوصی ساخته‌ایم که ۲۶۰ قطعه تجهیزات دریایی، ۴۶۷ قطعه تجهیزات بندری و ۴۱ قطعه تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی به ارزشی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است و به صورت نمونه ساخته شده و در حال استفاده است.

منتصر کوهساری با بیان این‌که تحریم‌ها نتوانسته آسیبی به صنایع دریایی و بندری برساند، ادامه داد: برخی از تجهیزات را که توان ساخت داخل را نداریم می‌توانیم مجوز واردات آن را بگیریم که البته بسیاری از این تجهیزات در انبارهای ما موجود است و در صورت لزوم از آنها استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۷۷ فروند شناور کوچک و بزرگ در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است و براساس آخرین دستورالعمل‌های ابلاغ شده از خروج شناور از کشور برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی جلوگیری شده و این اتفاق باید در کشتی‌سازی‌های داخل رخ دهد و در هشت ماهه امسال بالغ بر ۶۶ شناور کوچک و بزرگ در داخل کشور تعمیر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک