Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی پیرامون نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، دولت را در این حوزه نا موفق و بی تدبیر ارزیابی کرد و معتقد است دولت برای آرامش و امنیت روانی و اقتصادی مردم، ارزش چندانی قائل نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در حوزه اقناع مردم پیرامون افزایش قیمت بنزین، در کنترل بازار موفق بوده یا خیر؟، تصریح کرد: بگذارید قدری از عقب تر شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 10 روز است فکر و ذکر مردم بنزینی شده؛ همین حرف یعنی متولیان امر نتوانستند مردم را اقناع کنند که این طرح در راستای هدفمندسازی یارانه است و بحث باید یارانه‌ای و حمایتی باشد نه نگرانی از گرانی.

وی با طرح این سوال که چرا دولت طرح اقتصادی خود را نیمه شب و بدون اطلاع اعلام کرد و مگر می‌خواهیم خشم شب بزنیم؟، خاطرنشان کرد: مردم محرم ما هستند ولی نگاه بعضی آقایان آنقدر امنیتی شده که نمی‌دانند پیوست‌های اجتماعی و ادراکی و اقناعی لازم است. گمان می‌کنند با رفتارهای پادگانی می شود کشور را اداره کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: از این قضیه و اعلام و اقناع که بگذریم، بنا به فرموده مقام معظم رهبری، ما هم مشروط بنای حمایت داشتیم؛ اتفاقا با خوش بینی هم کار کارشناسی را رصد کردیم اما بدون پیش فرض که بررسی کردیم واقعا کارشناسی ندیدیم.

پیرهادی ادامه داد: مگر می‌شود طرح ملی به این عظمت، در چند روز اینگونه دستخوش تغییر شود؟ سهمیه‌ها بالا و پایین شوند و اقشار و اصنافی در آن یا دیده نشده باشند یا کم دیده شده باشند؟ در مناطق محروم، چه تمهیدی دیده شده که یک روستایی بتواند خودش را به شهر و درمانگاه برساند؟ با چه قیمت بنزینی و چه درآمدی هزینه ماشین باید پرداخت شود.

وی با اشاره به معضل گرانی‌ها اظهار داشت: مردم نگران از گرانی هستند و این نگرانی واقعی است چون قیمت ها بالا رفته و اقتصاد را نمی‌شود دستوری اداره کرد. دولت باید حقوق تولید کننده و مصرف کننده را رعایت کند و بتواند بازار را مدیریت کند اما متأسفانه ناکارآمدی دولت، اجازه این کار را نمی‌دهد. در همین چند روز قیمت‌ها بالا رفته وسوال اینکه چه تدبیری شده است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در هر حال فعلا چاره‌ای جز تحمل و البته مطالبه‌گری نداریم، بیان داشت: اما واقعا این دولت، نه رنگ تدبیر دارد نه امید. ولی نقطه امیدوار کننده این است که این مشکلات فارغ از این دولت، قابل حل است و این راه طی شدنی است چون در گام دوم انقلاب، فرصتی برای توقف نداریم و دائم باید در حرکت و تلاش باشیم و این مشکلات هم قطعا حل شدنی است.

پیرهادی در پاسخ به سوال درمورد میزان احتمال موفقیت دولت در مدیریت بازار تصریح کرد: امیدوارم مدیران دولت بتوانند تا روز پایان مسئولیتشان که بیشتر آن هم طی شده، موفق عمل کنند و بیش از این موجب فشار به مردم نشوند. به ویژه آن که این دولت، از روز اول با این ایده محوری روی کار آمد که دوران تحمل فشار گذشته و با تعامل با غرب، باید از هزینه‌ها کاست؛ از همین روی مقدمات تحمل فشار را در جامعه و آمادگی مقابله با آن را در دستگاه های مسئول فراهم نکرد.

وی افزود: من شخصا آرزومندم که تصمیمی که در حوزه بنزین گرفته شد، آخرین دستپخت سیاستمداران و اقتصاد دانان نئولیبرال باشد و دوره فعلی با ثبات تمام شود. باید ماه ها و سال ها طی شود و میلیاردها تومان هزینه شود تا شاخص های کیفیت زندگی بهبود پیدا کند و آرامش مردم بیشتر شود، آن وقت چند مسئول و سیاستمدار اصلاح طلب، عملیات شوک طراحی می‌کنند و جامعه را به ارتعاش می‌اندازند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: هر بار که به واسطه سیاست های غلط آقایان، زخمی سر باز می‌کند و مگس‌هایی هم گرد آن جمع می‌شوند، هزینه‌های بسیار کلانی به کشور تحمیل می شود که تنها ذکر عناوینش، گفت و گوی مفصل دیگری می طلبد. بی‌ثباتی اقتصادی، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، کاهش تبادلات خارجی، افت شاخص‌های امنیت و آرامش روانی، افزایش نرخ درگیری‌ها و اختلافات در بنیان‌ها و شبکه‌های انسانی از جمله خانواده، جمع‌های دوستی و فامیلی و محیط‌های همکاری، گرا دادن به دشمنان ملت و تشدید تحریم های بین المللی و ده ها مشکل دیگر، تنها گوشه‌ای از خسارات عظیمی است که سیاست‌های نئولیبرال و شوک محور که آرامش مردم را اصل نمی دانند، بر کشور تحمیل می‌کند.

پیرهادی در پایان تاکید کرد: در دو سال پایانی دولت، مدیریت غرب‌گرا و نئولیبرال، دارد در تمام ابعاد رخ می‌نماید و خود حداکثری‌اش را به رخ می‌کشد و این اصلاحات شوک مبنا، روی دیگر همان فریب‌های انتخاباتی و محصول اتاق‌های فکری است که کار اصلی‌شان تضعیف نظریات مقاومت و تخریب چهره های انقلابی در ذهن مردم است.

منبع: فارس

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم