Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان کشور در راستای کمک به سیل‌زندگان اقدام به ساخت شناور ویژه با رانش هوایی کردند. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به نقل روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بر اساس آخرین بررسی‌ها، میزان خسارت سیل در ایران رشد 250 درصدی داشته است و بخش قابل توجهی از اعتبارات سالانه حوادث غیرمترقبه را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش بارش‌ها در سال آبی 98-97 یکی از عوامل تشدید سیل در کشور بود.

خوش‌بینانه‌ترین برآوردها از خسارت 35 هزار میلیارد تومانی ناشی از سیل‌های اخیر در کشور حکایت دارد. سیل همیشه بخشی از تاریخ کشور بوده است. یک عضو هیئت علمی گروه عمران دانشگاه تبریز در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها اظهار کرد که در 50 سال گذشته حداقل 2400 مورد سیل با درصد قابل توجهی خسارت در کشور رخ داده است.

انتشار اخبار فراوان از جزئیات مشکلات روزمره کمک به سیلزدگان در حوادث اخیر بیش از گذشته لزوم توجه به راهحل‌های فناورانه را یادآور شد. در اختیار داشتن وسیلهای با قابلیت تحرک در آب‌های کم عمق برای کمک سریع به مصدومین و ارسال دارو و آذوقه از جمله این نیازها است. در ساخت شناور امدادرسان همچنین باید به نکاتی مانند صرفه اقتصادی در تولید و بهای تمام شده نیز توجه کرد.

محمد توکلی، مدیر عامل یک شرکت ایرانی در این‌باره گفت: با توجه به رصد حوادث اخیر در مناطق سیل زده کشور به فکر طراحی و ساخت یک شناور هوایی در شرکت افتادیم. شناور مذکور با رانش هوایی در آب حرکت می‌کند و دارای آب خور بسیار کمی است، یعنی می‌تواند در آبهای بسیار کم عمق ( 10 تا 15 سانتیمتر ) حرکت کند.

وی افزود: این مزیت برای مناطق سیلزده به ویژه معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های آب‌گرفته بسیار کارآمد و مفید است. این شناور می‌تواند دو  برانکارد حامل مصدوم احتمالی را به صورت همزمان حمل کند و همچنین 300 تا 400 کیلوگرم دارو یا هر مایحتاج دیگری را در پهنه سیلزده منتقل کند.

این فعال فناور از قابلیتهای شناور ایرانی گفت و ادامه داد: این قایق در مرداب­ها یا نیزارهای پشت سدها و یا برخی مناطق در شمال کشور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. محصول مذکور با قیمت 350 تا 400 میلیون تومان تولید می‌شود که یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی است.

توکلی عنوان کرد: برای موتور این قایق از یک نوع موتور خودور استفاده کرده‌ایم تا مجبور به واردات پرهزینه موتور مخصوص از خارج از کشور نباشیم و همین مسئله، استفاده از این قایق‌ها را به لحاظ اقتصادی منطقی کرده است و در نمونه ­های بعدی می­ توان نوع موتور و بدنه را ارتقاء داد.

لنج‌داران قشم به دلیل عدم افزایش نرخ خدمات به فکر فروش شناورها افتاده‌اندایران موفق به ساخت "پوشش نانویی ضدخزه" برای کشتی‌ها شد

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313,1417/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی