Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:49:42 GMT

۴۶ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر هوشمند هستند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۰۶۶۱

۴۶ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر هوشمند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درتاج ظهر دوشنبه در نشست با کارشناسان فناوری آموزش و پرورش استان بوشهر به نقش فناوری در پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: پایه و اساس پشبرد اهداف سازمان به خصوص در شرایط امروزی فناوری است که در این زمینه هر دو شرایط سخت افزاری و نرم افزاری باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری فناوری در مضیقه و مشکلاتی است گفت: در حوزه نرم افزاری به خصوص در نحوه استفاده مطلوب از امکانات فناوری مشکلات بیشتری نسبت به حوزه سخت افزاری دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: فناوری در آموزش و پرورش نقش پیش‌برنده‌ای همچون هوشمندسازی مدارس و اصلاح فرایند خدمات رسانی را دارد.

درتاج استفاده از تکنولوژی در مدارس را مهم دانست و افزود: امروزه یکی از الزامات کیفیت بخشی به آموزش در مدارس استفاده از تکنولوژی است و هوشمندسازی باعث می شود که معلمان به محیط یادگیری خود جذابیت و با ایجاد تنوع در شیوه تدریس، یادگیری را سهولت ببخشند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر رشد شتابانی به منظور بهره گیری از این تکنولوژی صورت گرفته است یادآور شد: با توجه به عدم دانش کافی نحوه استفاده از لوازم هوشمند و استفاده کامل و کیفی از این تکنولوژی مورد غفلت واقع شده است.

سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر برگزاری دوره آموزشی نحوه استفاده مطلوب از امکانات هوشمندسازی در مدارس را الزامی دانست و گفت: آموزش و پرورش استان در اجرای دوره مذکور برای صدور مجوز و همچنین کمک مالی هیچ مضایقه ای نخواهد داشت و مناطق و حتی مدارس می توانند این دوره را برگزار کنند.

درتاج با بیان اینکه حدود ۴۶ درصد کلاس های درسی در استان هوشمند هستند اضافه کرد: از ۱۱ هزار کلاس درس استان حدود ۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس هوشمند هستند که آموزش و پرورش استان سعی در ارتقای استفاده از این فرایند را دارد.

وی با انتقاد از تعدد سامانه های موجود در آموزش و پرورش اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش ادغام سامانه ها بوده است ولی تاکنون موفق به چنین اقدامی نشده است و موازی کاری و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برگزاری نشست ها و آموزش های آنلاین به صورت ویدئو کنفرانس می تواند خطرات رفت و آمدها و همچنین هزینه ها را کاهش دهد.

درتاج، فرهنگ سازی در استفاده از ویدئو کنفرانس و آموزش آنلاین را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: اداره فناوری باید سعی در ایجاد فرهنگ سازی لازم برای استفاده از این تکنولوژی در بین کارشناسان را داشته باشد تا استفاده از ویدئو کنفرانس در بین عموم همکاران افزایش پیدا کند.

کد خبر 4780640

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش بوشهر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر راهپیمایی هفته بسیج بارش برف ایلام قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین شهرکرد گرگان قزوین بسیج خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد