Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین نیری مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در رابطه با شرایط حذف نام همسر از شناسنامه گفت: مطابق ماده ۳۳ قانون ثبت احوال کل وقایع ازدواج و طلاق یا وفات زوجه و رجوع و بذل مدت و فسخ نکاح باید در اسناد ثبت شود، ولی در شناسنامه در صورت تعدد زوجات آن تعداد ازدواج که به قوت خود باقی است درج می‌شود و ازدواج و طلاق غیر مدخوله در شناسنامه زوجین درج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در مورد با فوت همسر, تصریح کرد: در صورتی که زوج فوت کند و زوجه مدعی غیر مدخوله بودن و تقاضای حذف نام همسر از شناسنامه خود را داشته باشد ارائه حکم مرجع قضائی مبنی بر اثبات ادعای وی الزامی است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: این قانون ثبت احوال در تاریخ ۱۶تیر سال ۱۳۵۵ مصوب و اصلاحیه آن در ۱۸دی سال۱۳۶۳ مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

او با اشاره به مدارک مورد نیاز این قانون ادامه داد: اصل شناسنامه- تصویر برابر اصل شده حکم قضایی در خصوص طلاق و نوع طلاق, تصویر برابر اصل شده طلاق نامه محضری که در آن طلاق (بائن غیر مدخوله) درج شده باشد, ۲ قطغع عکس برای اجرای این امر الزامی است.   متقاضیان اجرای بند یک (حذف نام همسر) می‌توانند به نزدیکترین اداره ثبت احوال در محل سکونت (بدون در نظر گرفتن محل صدور) و یا در شهر‌هایی که خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان واگذار گردیده، به یکی از دفاتر مربوطه مراجعه کنند.   انتهای پیام//م.پ     متقاضیان حذف نام همسر به اداره ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال ازدواج طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی جالب از صفحه اول شناسنامه آیت الله مطهری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهم اردیبهشت ماه، مصادف با سالروز ترور استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره)، به دست اعضای گروهک «فرقان» است.

به همین مناسبت جماران عکسی از شناسنامه وی منتشر کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901717

دیگر خبرها

  • عکسی جالب از صفحه اول شناسنامه آیت الله مطهری
  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر