Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق خرازی تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: باید حساب اعتراضات مدنی را از آشوب و اغتشاشات جدا دانست و جدا کرد.

خرازی افزود: امریکا، اسرائیل و برخی از کشور‌های مرتجع منطقه در این دست اتفاقات و آشوب‌ها دخالت دارند و سیاست تعدیل بنزین بهانه‌ای شد تا این آشوب‌ها را راه بیندازند، اما این اغتشاشات یک اعتراض مدنی نبود برای این که برای اعتراض مدنی سلاح نیمه سنگین در اطراف عسلویه مهیا و مخفی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به نقش شبکه‌های معاند نظیر ایران اینترنشنال، من و تو و بی بی سی در حوادث اخیر گفت: اینها اعتشاشگران را تحریک و هدایت می کردند و مشخصا به آنها کد می دادند اما اگر ما حق مردم را به رسمیت بشناسیم و به عقل و فهم آنها توهین نکنیم به آنها احترام بگذاریم این رسانه های خارجی هیچ کاری نمی توانند بکنند.

خرازی با بیان این که باید قدر این مردم را دانست و امکان اعتراض مدنی را برای آن‌ها فراهم کرد، افزود: ریشه بحران اخیر نخست خارجی‌ها هستند دوم باید حق اعتراضات مدنی مردم را به رسمیت شناخت و به مردم اعتماد کرد، سوم عملکردهاست و تدبیر‌های درست است و باید مجریان بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

فرزاد مخلص‌الائمه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و کلنگ‌زنی شبکه فاضلاب شهر شازند با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان مربوط به حوزه آبرسانی است، گفت: طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی که ذیل طرح ملی است در استان مرکزی در دو فاز ۶۷ و ۱۳۱ روستا اجرایی شده و به تکمیل خواهد رسید که بخش قابل توجهی از آن در شهرستان شازند است.

با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات ملی و استانی صرف اجرای پروژه‌های آبرسانی می‌شود، افزود: انتقال طرح آبرسانی سهم ساوه از سدکوچری توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز از طرح‌های حساس ملی است که در حال اجراست. همچنین طرح انتقال آب به تفرش نیز در حال تکمیل بوده و بزودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بازچرخانی پساب صنایع نیز گفت: اجرای طرح‌های بازچرخانی پساب در شهرهای صنعتی موجب خواهد شد که مشکل کمبود آب و تنش آبی برطرف شود و بودجه‌ای که صرف اجرای طرح‌های آبرسانی می‌شود برای سایر طرح‌های عمرانی هزینه شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اعتباراتی که در دو سال گذشته صرف طرح‌های آبرسانی استان شده و در ادامه نیز هزینه خواهد شد، با بودجه عمرانی حداقل ۱۰ سال کل استان مرکزی برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تامین آب شرب مردم به عنوان مهمترین موضوع رفاهی، مصمم است، افزود: اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به ساوه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی تفرش، سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازچرخانی پساب، ۱۳۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شازند بخشی از اعتبارات قابل توجه دولت برای اجرای طرح‌های آبرسانی است و این در حالی است که سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی غیر آبرسانی می‌شود.

وی از مردم خواست در مصارف آب شرب، صنعتی و کشاورزی استفاده بهینه را رعایت کنند و اظهار کرد: مردم باید بدانند که نیازمند صرفه‌جویی و مصرف بهینه اعتبارات برای جلوگیری از تنش آبی هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا دارد که تامین آب ۶۰ روستای آن در مواقعی از سال توسط تانکر انجام می‌شود، گفت: سال گذشته ۳۰ روستا و امروز نیز ۱۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

احمدی بیغش با اشاره به مضراتی که برخی صنایع شهرستان برای مردم داشته است، گفت: آلودگی هوای متاثر از فعالیت برخی صنایع این منطقه موجب بروز بیماری‌هایی نظیر پوستی، ریوی، چشمی، نازایی و سرطان در بین مردم شهرستان شازند شده است. صاحبان صنایعی نظیر پالایشگاه و پتروشیمی علاوه بر اینکه باید سازوکار لازم برای کاهش آلودگی هوا اتخاذ کنند، باید تا جایی که می‌توانند برابر قانون به منطقه کمک مالی کنند.

وی با بیان اینکه پالایشگاه شازند حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه و مدیریت فاضلاب هزینه کرده است، گفت: احداث شبکه فاضلاب شهرهای آستانه و شازند از سالیان گذشته آغاز شده بود و تا ۵ سال پیش حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما با پیگیری های صورت گرفته در طی چهار سال اخیر این میزان به ۷۰ درصد افزایش یافته و تصفیه خانه آب نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی بیغش گفت: با اجرای شبکه فاضلاب و هدایت آن به تصفیه خانه، می‌توان پساب تولیدی را به مصارف صنعتی رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • پرونده نیکا شاکرمی؛ ماجرای مرگ نیکا چه بود؟
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • انریکه بود که جلوی آشوب امباپه را گرفت
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس