Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:58:29 GMT

ماسک های نانویی به ۳ کشور دنیا صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۲۶۴۷

ماسک های نانویی به ۳ کشور دنیا صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، ماسک‌های تنفسی وسایلی هستند که برای حفاظت از سیستم تنفسی طراحی و ساخته شده‌اند؛ این ابزار برای جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به دستگاه تنفسی و نیز پیشگیری از گسترش بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که با قرار گرفتن بر روی دهان و بینی از ورود ذرات معلق به بدن جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک‌های حفاظت تنفسی عموما به دو دسته اصلی تقسیم می­‌شوند؛ ماسک‌های تصفیه کننده هوا (Air Purifying Respirators)  و ماسک‌های رساننده هوای اتمسفری  (Atmosphere – Supplying Respirators).

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانسته  با بهره‌گیری از فناوری نانوالیاف ماسک‌هایی را برای مصارف عمومی و صنعتی طراحی و تولید کند که علاوه بر تامین نیاز داخل به بازارهای مختلف خارجی نیز صادرات داشته باشد.

نسیم غلام شهبازی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در تولید نانوالیاف و محصولات که مبتنی بر نانوالیاف هستند فعالیت می‌کند، که اصلی ترین محصول تولیدی این شرکت در حال حاضر ماسک ساخته شده از نانو الیاف است.

به گفته وی، ماسک‌های  نانوالیاف این شرکت در دو گروه عمومی و صنعتی تولید می‌شوند؛ از کاربرد ماسک‌های عمومی می‌توان استفاده در مواقع آلودگی‌هوا، تمیزکاری و باغبانی نام برد.

شهبازی کاربرد ماسک‌های صنعتی را در صنایع پتروشیمی، صنایع سیمان سازی، صنایع فلزی و بسیاری از صنایع دیگر نام برد.

وی ادامه داد، استفاده از نانوالیاف در لایه‌های ماسک باعث فیلتر کردن مقدار بیشتری از ذرات آلاینده می‌شود و هر میزان ظرافت الیاف موجود در فیلتر ماسک بیشتر باشد، ذرات کوچک‌تری فیلتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره واردات این قبیل محصولات گفت: خوشبختانه هیچ گونه وارداتی به کشور در این حوزه صورت نمی‌گیرد چرا که فناوری استفاده و کاربرد از نانوالیاف در اختیار ایران و چند کشور از جمله آمریکا و جمهوری چک است.

این فعال حوزه فناوری میزان اشتغالزایی که به صورت مستقیم ایجاد شده است را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: برای ۸۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت از صادرات محصولات این شرکت به چند کشور دنیا نام برد و اعلام داشت: محصولات تولید این شرکت به کشورهایی همچون کره جنوبی، تایلند و ترکیه صادر می شود و در سال گذشته توانسته ۲۰ هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.

وی درباره قیمت فروش محصولات این شرکت در مقایسه با نمونه مشابه خارجی بیان کرد: قیمت محصولات شرکت تقریبا یک ششم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

کد خبر 4780846 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو صادرات کالا تولید شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو موبایل اینترنت شبکه ملی اطلاعات شرکت هواوی تولید فناوری فضایی امنیت اطلاعات خودروی برقی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!