Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رییس موسسه مهد قرآن با رییس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کرد.

تعامل سازنده با مؤسسات قرآنی مردم نهاد در دیدار سید محمود چاوشی مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن و هیأت همراه با حجت الاسلام اخوان صباغ ریاست سازمان دارالقرآن ، تقویت و ارتقای روح همدلی و همزبانی قرآنی با مؤسسات فعال قرآنی مردم نهاد برای رسیدن بر شیوه های مشترک آموزشی ، علی الخصوص حفظ قرآن مورد تأکید قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار چاوشی از فعالیت های ۲۷ ساله مؤسسه مهد قرآن در گسترش فرهنگ قرآنی با محوریت حفظ و فهم قرآن کریم شکوفایی بیش از ۴۰۰۰ حافظ کل قرآن عضو این مؤسسه در سراسر کشور ؛ حجت الاسلام صباغ ، مؤسسه مهد قرآن را گنجینه ارزشمندی برای کشور دانست و افزود : فراهم شدن زمینه همکاری ، تعامل سازنده و هم افزایی با مراکز و مؤسسات قرآنی مردم نهاد از اولویت های سازمان می باشد .

ایشان با انتقاد از برخی کاستی های دستگاه های مسئول درتحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امر تربیت ده میلیون حافظ قرآن آمادگی سازمان دارالقرآن را برای واسپاری آموزش عمومی و تخصصی حفظ قرآن مورد تأکید قرار داد .

کد خبر 4780828

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی مهد قرآن قرآن کریم کنفرانس وحدت اسلامی علامه طباطبایی فلسفه وحدت اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نشست علمی مجمع عالی حکمت اسلامی علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت های قرآنی کنفرانس بین المللی آیت الله جوادی آملی فلسفه اسلامی معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد