Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگنده‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی 11 مرتبه به جزیره کمران واقع در شمال شهر حدیده و فرودگاه این شهر در غرب یمن حمله کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جنگنده‌های متجاوز سعودی 15 بار به جزایر کمران، الصلیف و رأس عیسی در استان الحدیده در غرب یمن حمله کردند که این حملات شماری قربانی بر جا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی منابع محلی گفتند جنگنده‌های متجاوز 10 بار جزیره کمران، سه بار جزیره رأس عیسی و دو بار جزیره الصلیف را هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن شماری شهید یا زخمی شدند.
این حملات، نقض آشکار توافق استکهلم است که بر اساس آن باید آتش بس در سراسر استان الحدیده برقرار باشد.
یک منبع نظامی با اعلام این مطلب افزود: گزارش های اولیه حاکیست که شماری غیرنظامی در این حملات کشته و زخمی شدند.
این منبع افزود: حملات هوایی به جزیره کمران و منطقه راس عیسی به موجب توافقنامه صلح سوئد، نقض آشکار این توافقنامه به شمار می رود.
وی یادآورشد که قدرت های متجاوز در پی سکوت سازمان ملل متحد در قبال اجرای توافقنامه ای که با نظارت این سازمان در استکهلم سوئد امضا شد، همچنان به نقض آشکار آتش بس ادامه می دهند.

القاعده نیز به کمک متجاوزان آمد
تحقیقات تلویزیون الجزیره فاش کرد عناصر القاعده بر اساس دستور افسران اطلاعاتی امارات، افرادی را در جنوب یمن ترور کرده اند
به گزارش تلویزیون الجزیره، همکاری سازمان اطلاعات امارات عربی متحده با القاعده در جنوب یمن از جمله در استان عدن فاش شد.
تحقیقات این شبکه، فاش کرد عناصر القاعده بر اساس دستور افسران اطلاعاتی امارات، افرادی را در جنوب یمن ترور کرده اند. شبکه الجزیره بر اساس تحقیقات خود فیلم مستندی را با نام ”کمربند‌های مرگ“ پخش کرد که به پرونده ترور‌ها و زندان‌ها در جنوب یمن از جمله شهر عدن در طول چند سال گذشته پرداخته است.
این فیلم مستند همچنین امارات را به جنایت جنگی در حق بازداشت شدگان در شهر عدن متهم می‌کند. بخشی از این فیلم مربوط به صورتجلسه فاش شده از بازجویی متهمان به ترور‌ها در جنوب یمن است. مستند الجزیره همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه افسران اطلاعاتی امارات، شماری از عناصر القاعده را جذب کردند و آن‌ها را برای ترور مخالفان امارات در جنوب یمن به کار گرفتند.
بخشی از این فیلم هم مربوط به شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های سری امارات در جنوب یمن است.

بازگشت چند افسر وابسته به ائتلاف سعودی به ارتش یمن
در مراسمی با حضور شخصیت‌های حزبی، قبیله‌ای و رسمی، در صنعا، پایتخت یمن، از گروه جدیدی از نظامیان و افسرانی که از صفوف مزدوران عربستان جدا شده اند استقبال شد.
 به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، احمد عبدالرحمان خبرنگار المیادین در یمن، در گزارشی تصریح کرد جدایی نظامیان و فرماندهان از صفوف ائتلاف سعودی- اماراتی و پیوستن آنان به ارتش ملی یمن ادامه دارد، در همین چارچوب، تنها دو روز پس از استقبال صنعا از گروهی از نظامیانی که از نیرو‌های ائتلاف جدا شده بودند، چهار افسر دیگر نیز پس از جدا شدن از ائتلاف متجاوزان، وارد صنعا شدند.
محمد البخیتی رئیس کمیته استقبال از این نظامیان، در سخنانی گفت شاهد بازگشت نخبگانی از نظامیان به آغوش وطن هستیم، این بار شاهد بازگشت سرهنگ حمیر حسین الشحطری هستیم که پیش از این یکی از محافظان شخصی علی عبدالله صالح بود، چنانچه سرگرد نصر علی الرویشان از فرماندهان گردان و سرگرد فارع احمد ناصر الرویشان از افسران لشکر توحید نیز به آغوش وطن بازگشتند.
حاضران در مراسم استقبال از این افسران، از دیگر نظامیانی که به هر دلیلی در گذشته به صفوف ائتلاف متجاوزان پیوستند خواستند با استفاده از فرصت عفو عمومی، به آغوش وطن بازگردند. افسرانی که به صنعا بازگشته اند از استقبال قابل توجه مسئولان تقدیر کردند و از همقطارانشان خواستند با جدا شدن از صفوف ائتلاف متجاوزان، به مسیر درست بازگردند.
صنعا هر روز شاهد بازگشت ده‌ها نظامی وابسته به ائتلاف متجاوزان به ویژه نظامیانی است که در صفوف نیرو‌های طارق صالح در ساحل غربی فعالیت می‌کنند.

ابراز ناخرسندی انصارالله از عملکرد نماینده سازمان ملل
همزمان با سفر فرستاده سازمان ملل به صنعا، منابع می‌گویند، سران انصارالله یمن از برخی صحبت‌های فرستاده سازمان ملل ابراز ناخرسندی کرده‌اند.
«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن یکشنبه (دیروز) وارد صنعا شد تا دیدارهایی با مقامات یمنی از جمله سران انصارالله داشته باشد و شیوه اجرای توافق استکهلم درباره «الحدیده» را پیگیری کند.
در همین زمینه خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع آگاه نوشت، میان سران انصارالله و مارتین گریفیتس تنش به وجود آمده است.
این خبرگزاری گزارش داد، سران انصارالله از قدردانی گریفیتس از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در شورای امنیت (در جمعه گذشته) به دلیل آنچه تلاش‌ها در راستای صلح خوانده شده، ابراز ناخرسندی کرده‌‎اند.
آناتولی ادامه داد، انصارالله همچنین از گزارش «اورسولا مولر» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به شورای امنیت درباره وضعیت انسانی در یمن ابراز ناخرسندی کرده‌اند؛ گزارشی که در آنها انصارالله متهم به «غارت کمک‌ها و ممانعت از اجرای نیمی از طرح‌های سازمان‌های بشردوستانه و غیره» شده بود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نهاد دفاع شهری لبنان اعلام کرد که جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان چند شهید و زخمی در میان غیر نظامیان و شهروندان این کشور برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در جریان حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه منطقه میس الجبل واقع در جنوب لبنان دست کم ۲ شهروند لبنانی به شهادت رسیده اند.

این حمله وحشیانه باعث زخمی شدن سه غیر نظامی لبنانی نیز شده است.

ارتش اشغالگر قدس بامداد امروز مجدداً بخش‌هایی از جنوب لبنان را هدف قرار داد. در این حملات بامدادی منطقه اللبونه واقع در اطراف الناقوره هدف قرار گرفت. گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از هدف قرار گرفتن جبل بلاط واقع در جنوب لبنان توسط توپخانه رژیم صهیونیستی حکایت دارند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که منطقه‌های الخیام و الضهیره در جنوب لبنان هدف حملات جنگنده‌های ارتش اشغالگر قدس قرار گرفتند.

کد خبر 6097102

دیگر خبرها

  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد
  • حملات موشکی قسام از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی+ فیلم
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی