Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:32:17 GMT

پرسشگری نسل امروز یک لطف الهی است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۵۲۲۷

پرسشگری نسل امروز یک لطف الهی است

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دوشنبه شب در همایش "اخلاق و سلوک انقلابی" در مدرسه عالی نواب مشهد افزود: دشمن عقاید نسل آینده را در معرض خطر قرار داده است و ما نسبت به این نسل مسوولیت بسیار داریم.

وی اظهار داشت: دشمنانی داریم که می‌خواهند جلو پیشرفت و حرکت اسلامی انقلاب را بگیرند و این نظام را براندازند که تحریم‌های اقتصادی یکی از این تلاش‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در طول تاریخ و از زمان هبوط حضرت آدم (ع) تاکنون شیطان به شکل‌ها و در زمان‌های مختلف سعی در گمراهی انسان داشته و اکنون در قالب آمریکا در حال ایجاد موانع برای کشورهای اسلامی و به خصوص ایران است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: نقشه‌های دشمنان در ایجاد فتنه‌های اقتصادی و نظامی به جایی نرسیده است و اکنون سعی خود را در جهت ایجاد شبهه‌های اعتقادی، دینی و فرهنگی متمرکز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ایجاد شبهه‌ها و استفاده دشمنان از دستگاه‌های تبلیغاتی خود در جهتی است که ایمان و باورهایی را که امام‌ خمینی (ره) در طول ایجاد این انقلاب بنا نهادند در نسل آینده از ببن ببرند و به عبارتی دشمن تمرکز خود را بر نسل آینده گذاشته است و به همین دلیل در فضاهای مجازی و با انتشار کتاب‌ها و فیلم‌هایی که با کمک روانشناسان و دیگر متخصصان خود تهیه کرده‌اند می‌خواهند نسل آینده را  از اسلام و منشاء برکات آن محروم کنند.

وی گفت: اگر دشمن موفق شود دانشگاهیان و حوزویان را با این شبهه‌ها درگیر کند، خیالش نسبت به نسل آینده ما راحت می‌شود.

آیت الله مصباح یزدی افزود: یکی از این شبهات که بر آن تاکید بسیار می‌شود سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است و به عبارت دیگر تاثیرگذاری دین را در حوزه‌های فردی بیان می‌کنند و می‌گویند علوم دانشگاهی که شامل سیاست و اقتصاد است با دین چه نسبتی می‌تواند داشته باشد؟

وی اظهار داشت: بسیاری از علوم مانند پزشکی برای ایجاد راحتی و آسایش انسان در طول زندگی به وجود آمده است و تا زمان مرگ انسان‌ها قابل استفاده است ولی علوم دینی به زندگی پس از مرگ انسان می‌پردازد که تا بی‌نهایت ادامه خواهد داشت و هیچ علم دیگری این خاصیت را ندارد.

وی گفت: دین حقیقتی را مطرح می‌کند که باید آن را شناخت و باور کرد و ارزش‌هایی را بیان می‌کند که باید به آن دل بست و بر اساس آن باورها و رفتار انسان شکل می‌گیرد و سعادت بی‌نهایت را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها مشهد سکولاریسم محمدتقی مصباح یزدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سکولاریسم محمدتقی مصباح یزدی مشهد سکولاریسم محمدتقی مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در اغلب استان‌های نیمه شرقی کشور خبر داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه ۷ اردیبهشت در خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، شنبه در برخی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در مناطق غربی کشور بارش رخ خواهد داد. در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

همچنین تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی امروز پایتخت را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی افزایش باد پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۵ درجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • قیمت پژو پارس امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود