Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاونت امور هنری، سینمایی و سمعی بصری ارشاد اسلامی کردستان، گفت: پلاتو نمایش با زیربنای ۲۱۰ مترمربع، ظرفیت ۱۲۰ صندلی و دارای تجهیزات نور دیجیتال پیشرفته و کاربردی چند منظوره تئاتر، سینما و موسیقی در هنرستان دخترانه هنرهای زیبا افتتاح شد.

سامان احمدی امروز(۴ آذر) در آیین افتتاحیه سی امین جشنواره تئاتر استان کردستان، که در هنرستان هنرهای زیبای سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه برای احداث این سالن نمایش سه میلیارد ریال اعتبار شده است، اظهار کرد: گروه‌های نمایشی راه یافته به مرحله نهایی سی‌امین جشنواره تئاتر استان در سالن هنرستان هنرهای زیبایی اجرا دارند و بعد از هر اجرا جلسه نقد و بررسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره از جشنواره هشت گروه به مدت چهار روز در این هنرستان به داوری خسرو شهراز، پرویز فاضل نژاد و صابر نیکبخت به رقابت می‌پردازند.

معاونت امور هنری، سینمایی و سمعی بصری ارشاد اسلامی کردستان، بیان کرد: پلاتو نمایش با زیربنای ۲۱۰ مترمربع، ظرفیت ۱۲۰ صندلی و دارای تجهیزات نور دیجیتال پیشرفته و کاربردی چند منظوره تئاتر، سینما و موسیقی در هنرستان هنرهای زیبا افتتاح شد.

در ادامه فتاح بادپرور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، گفت: در استان سالانه سه جشنواره تئاتر کردی، خیابانی مریوان و تئاتر استانی با حضور هنرمندان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش، اجرای عمومی و جشنواره رکن اصلی برنامه های انجمن است، بیان کرد: در تلاش هستیم کارگاه آموزشی تئاتر برای علاقه مندان به صورت مبتدی و پیشرفته در تمام شهرستان های استان بعد از جشنواره برگزار کنیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، با اشاره به اینکه سالن پلاتو در کردستان وجود ندارد، اذعان کرد: به همت و پشتیبانی هنرمندان و دستگاه های ذیربط امیدواریم بتوانیم در توسعه تئاتر کردستان کمک کرده باشیم.

بادپرور ذکر کرد: نگاه به جشنواره بسیار وسیع است امید است هنرمندان بتوانند در کنار یک دیگر موفق عمل کرده و هر سال جشنواره تئاتر را در کردستان برگزار کنند. 

در ادامه صابر دلبینا، نمایشنامه نویس استان کردستان، با اشاره به اینکه سی امین جشنواره، رشد ۵۰ درصدی داشته است، بیان کرد: امسال در فراخوان سی امین جشنواره ۲۱ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی عنوان کرد: ۲ اثر در این جشنواره انصراف دادند و ۱۹ اثر به صورت حضوری بازبینی شد که از این تعداد هشت اثر انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

نمایشنامه نویس استان کردستان، خاطرنشان کرد: صلاح محمدی، نعمت ایزدی و کورش احمدی داوران بازبین این دوره از جشنواره هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند