Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@22:57:06 GMT

۸۰۰ قطعه بندری و دریایی بومی‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۵۵۵۸

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، فرهاد منتصر کوهساری در نشست خبری با اشاره به نامگذاری اسلام به نام «تولید ملی» اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمایت از تولید داخل دوچندان شده است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان بنادر روی 4 موضوع تعمیرات و نگهداری، تأمین قطعات بندری، قطعات دریایی و قطعات مخابراتی با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر با اشاره به دستور معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت تعمیر شناورهای داخلی در یاردهای خارجی افزود: طی 3 سال اخیر تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورهای ایرانی در یاردهای تعمیراتی داخلی انجام شده است.

تامین بخش زیادی از قطعات کشتی در داخل

منتصر کوهساری یادآور شد: طی 8 ماه گذشته سال جاری تعمیرات اساسی و زیرآبی 66 شناور کوچک و بزرگ در یاردهای داخلی انجام شده است.

وی به برنامه تامین بخش زیادی از قطعات مورد نیاز کشتی در داخل اشاره کرد و گفت: علاوه بر ساخت قطعات یدکی توانسته‌ایم 800 قطعه در حوزه تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی از جمله پمپ‌های آب شور، پمپ‌های آب شیرین، ساخت پروانه شناورهای لایروبی و ... را در داخل توسط کارخانه‌های ایرانی بسازیم.

مدیر کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر با تاکید بر اینکه کیفیت قطعات داخل با کیفیت قطعات خارجی برابری می‌کند بیان کرد: با ساخت داخلی این قطعات 30 درصد صرفه اقتصادی حاصل شده که ظرفیت ارتقاء آن به 50 درصد نیز وجود دارد.

منتصر کوهساری با اشاره به ساخت تجهیزات مخابرات توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: در این راستا اولین رادار تولید داخل در بندرعباس نصب شده که کیفیت آن با نمونه فرانسوی برابر است.

وی با اشاره به ساخت 15 دستگاه جرثقیل کانتینری توسط تولیدکنندگان ایرانی از دستور کار قرار داشتن 4 دستگاه دیگر از این جرثقیل ها خبر داد و گفت: 50 تا 60 درصد قطعات مورد نیاز این دستگاه ها در داخل تامین می‌شود.

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر همچنین از در دست ساخت بودن 9 فروند شناور به ارزش112 میلیون یورو توسط کارخانه‌های کشتی‌سازی داخلی خبر داد و با بیان اینکه 9 فروند جدید به ارزش 36 میلیون یورو در مرحله قرارداد است افزود: حدود 50 درصد ازقطعات مورد نیاز این شناورها باید از خارج تامین شود.

منتصر کوهساری با اشاره به اینکه 205 میلیون یورو قرارداد ساخت شناور در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد گفت: امسال و سال آینده مجموعا 4 هزار میلیارد تومان پروژه بندری، دریایی و مخابراتی با استفاده از توان داخل به بهره‌برداری می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ، با یادآوری اینکه تردد شناورهای تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت‌های حامل خودرو و سرنشین به مقصد کیش ممنوع است، افرود: مسافران که از بنادر غرب استان قصد سفر به جزیره کیش دارند، از حضور در اسکله‌های مسیر یادشده خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسافران این مسیر دریایی برای اطلاع از تردد شناورها می‌توانند با تلفن گویا ۰۷۶۴۵۷۷ تماس گرفته یا به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ پیام ارسال کنند.

سالاری توصیه کرد: تمامی مسافران و گردشگران از سفر دریایی با شناورهای غیرمجاز در شرایط نامساعد جوی خودداری کرده و سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازند.

گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان (۱۵۵۰) تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی