Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس سعیدی سه‌شنبه ۵ آذر اظهار داشت: امسال یکهزار و ۱۹۰ دانش آموز دوره ابتدایی استان، بازمانده از تحصیل اعلام شدند که در بررسی‌ها پیگیری‌های انجام شده، شماری از آنان جذب و شماری هم هنوز شناسایی نشده و نشانی سکونت از آنان در دست نیست.

سعیدی گفت: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد از این تعداد، ۲۹۶ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و ۲۷۶ نفر هم در آموزش و پرورش استثنایی استان پذیرش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۲ نفر از دانش آموزان ابتدایی خراسان شمالی به سایراستان های کشور مهاجرت کرده و ۹ نفر هم به خارج از کشور رفته‌اند خاطرنشان کرد: چهار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی، به علت بیماری صعب العلاج از حضور در کلاس درس بازمانده‌اند و اشتغال به کار، علت ترک تحصیل سه نفر از این دانش‌آموزان شده است.  

سعیدی افزود: ۴۳ نفر از دانش‌آموزان بدون سرپرست و یا داشتن سرپرست بد، نتوانسته اند در مدارس حضور یابند و علت ترک تحصیل ۱۳ نفر هم ازدواج زودهنگام بوده است.

وی با بیان این‌که ۶ نفر از دانش آموزان ابتدایی استان، در مدارس دینی و حوزوی جذب شده‌اند اظهار داشت: ۸۳ نفر از دانش آموزان فوت کرده اند و ۸۶ نفر از دانش‌آموزان به علت‌هایی ترک تحصیل کرده اند و ۲۵۱ نفر هم هنوز شناسایی نشده و آدرسی از آنان در دست نیست.

سعیدی افزود: بیشترین تعداد بازماندگان از تحصیل مربوط به بجنورد با ۴۴۹ نفر و کمترین هم مربوط به شهرستان گرمه با هشت نفر به ثبت رسیده است.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در باره بازماندگان از تحصیل در دوره متوسطه اول گفت: سال تحصیلی جاری،  ۷۷۵ نفر از دانش آموزان متوسطه اول از حضور در کلاس های درس بازمانده اند که ۳۷۹ نفر در پایه هفتم و ۳۹۶ نفر در پایه هشتم هستند.  

وی اظهار داشت: اشتغال به کار، ازدواج دختران، داشتن سرپرست بد، فقرمالی و مشکلات اقتصادی خانواده ها، مخالفت خانواده‌ها برای ادامه تحصیل در مدرسه مختلط از مهم ترین علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان استان است.

سعیدی با اشاره به این‌که امسال هزار و ۶۸۰ نفر در رشته نظری، متوسطه دوم ترک تحصیل کرده‌اند گفت: از این تعداد ۵۰۱ نفر در مدارس حوزوی جذب شده‌اند،  هزار و ۱۱۲ نفر ترک تحصیل کرده‌اند و علت بازماندن ۶۴ دانش آموز هم سایر موارد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: تلاش داریم تا دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی در کلاس های درس جذب شوند و در این باره حمایت‌های لازم از طرف سایر نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد(ره) و دستگاه قضا انجام می‌شود.  

در خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز زیر نظر ۱۴ هزار معلم در بیش از ۲ هزار باب مدرسه مشغول به تحصیل هستند.  

کد خبر 465562 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش استان خراسان شمالی دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش استان خراسان شمالی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم