Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کریمی اظهارداشت: یکی از بخش هایی که امسال رشد قابل توجهی داشت هدف‌گذاری تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی است که این بخش بیش از ۶۰ برابر (۶ هزار و ۴۳۱ درصد ) رشد نسبت به هدف‌گذاری انجام شده دارد.

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد ، وی هدف‌گذاری تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی را ۱۰ هزار هکتار برای سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: در این بخش در مدت یادشده امسال، ۳۲۱ هزار و ۵۴۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان جانمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود : در هدف‌گذاری تثبیت منابع طبیعی برای امسال سه میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۴۰ هکتار پیش بینی شد که در پایان فصل بهار و تابستان امسال ۱۰۹ درصد پیش بینی یعنی یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۵۲ هکتار آن تثبیت شد.

کریمی با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال برای صدور سند مالکیت کاداستر( حدنگار) موقوفه بلامعارض که صحت وقف آن محرز شده را ۲۰۰ برگ ذکر کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال حدود هفت برابر آمار هدف گذاری شده محقق شده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه هدف‌گذاری شده قرار بود در این مدت ۱۰۰ برگ سند برای موقوفه های بلامعارضی که صحت وقف آن محرز شده است صادر شود که این آمار در پایان مدت یادشده ۶۹۲ برگ است.

این مسوول با بیان اینکه این کار، مانع توسعه زمین خواری اراضی موقوفه و دولتی می شود، ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که به این امر کمک می کند تثبیت منابع طبیعی و تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی در استان است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد در ادامه از تحقق ۲۱۵ درصد تبدیل اسناد مالکیت دفترچه به طرح حدنگار  اراضی ملی خبر داد و اضافه کرد: در این بخش ۱۷۰ هزار و ۱۴۸ هکتار برای یکسال پیش بینی شد که ۱۸۲ هزار و ۵۹۹ هکتار در نیمه امسال تبدیل شد.

به گفته وی ، در این مدت ، رشد صدور اسناد مالکیت باقی‌مانده اراضی موات داخل در محدوده و حریم قانونی شهرها ۱۴۳ درصد ، صدور اسناد مالکیت طرح حدنگار شهرهای جدید و مسکن مهر ۱۵۶ درصد ، مستندسازی صدور اسناد مالکیت وزارت آموزش و پرورش ۲۷۶ درصد و مستندسازی صدور اسناد مالکیت سایر دستگاه‌ها ۲ هزار و ۳۸۱ درصد برنامه هدف‌گذاری شده بوده است.

وی همچنین رشد پیشرفت دریافت نقشه های حدنگار اراضی ملی از سازمان جنگلها ، صدور سند مالکیت حدنگار  به طرح نگار  ظرف مدت سه روز ، تأییدیه اولیه تقاضا توسط دبیر هیأت موضوع قانون تعیین تکلیف ، تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به حدنگار موجود در خزانه اموال دولتی ، ارجاع تقاضا توسط هیأت موضوع قانون تعیین تکلیف به کارشناس و اسکن و داده آمایی و آرشیو نقشه های ثبتی را نسبت به هدف های تعیین شده به ترتیب ۳۷۸ ، ۳۲۰ ، ۳۰۳ ، ۲۷۵ ، ۲۴۲ و ۱۶۸ درصد عنوان کرد.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک کسب رتبه نخست کشوری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک کسب رتبه نخست کشوری یزد ثبت اسناد و املاک کسب رتبه نخست کشوری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس قوه قضاییه در مراسم واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم گفت: از همه مردم قشم به واسطه اینکه اسناد این اراضی چند دهه با مشکل مواجه بود عذرخواهی می‌کنم و از تمام مسئولان در بخش‌های مختلف که برای واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم، اقدامات و پیگیری‌های متعددی را انجام دادند، قدردان هستم.
سابقه موضوع اسناد رفسنجان قشم به دهه چهل شمسی و اصلاحات اراضی مربوط می‌شود که طبق آن، اسناد اراضی کشاورزان منطقه قشم توسط دفترخانه‌ای در رفسنجان کرمان صادر شد، اما در فرآیند تعیین ابعاد و مشخصات اراضی منطقه قشم، مشکلاتی پیش آمد.

بیشتر بخوانید؛ رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
مدیر کل دادگستری هرمزگان هم در این نشست گفت: فرآیند صدور اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم به زودی تعیین تکلیف می‌شود.
قهرمانی اختلافات مردم با یکدیگر بر سر اسناد، عدم دارا بودن ارزش افزوده‌ی این اسناد و متزلزل بودن ثبات مالکیت در جزیره قشم را از جمله مشکلات اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم دانست و گفت: چنانچه این مشکل در سالیان گذشته مرتفع می‌شد، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بودیم.

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم