Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون الله یاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انجام کارگاه های مرمتی مهم در مسجد جامع اصفهان اظهار داشت: بسیاری از اقدام های مرمتی در مسجد جمعه اصفهان از پیچیدگی و ظرافت های خاصی برخوردار است و همین باعث شده که نمود بیرونی نداشته باشد و در سطح بین المللی تعریف شود.

وی با عنوان مرمت بام های مسجد جامع عتیق که وسعت آن به بیش از ده هزار متر می رسد، ابراز داشت: در چند سال اخیر  بدنه های تالار هجده ستون این مسجد مرمت و ساماندهی و کارگاه های مرمتی هم برای شبستان صفوی مسجد جمعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احیای مدرسه مظفری و کف فرش کردن مسجد جامع اصفهان 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه کاشی کاری های ایوان غربی مسجد جامع عتیق هم مرمت شده است، تصریح کرد: احیای مدرسه مظفری یکی از اتفاق های مهم در مسجد جامع اصفهان بود که مدتها متروک و مخروبه مانده بود؛از اقدام های دیگر در مسجد جمعه اصفهان کف فرش مسجد است که با اصلاح آن  آسیب های منظری مسجد جمعه از بین رفت.

مرمت سقاخانه مسجد جمعه

وی با اشاره به ساماندهی و مرمت سقاخانه ضلع جنوب غرب مسجد جامع عتیق گفت: تزئینات زیر گنبد تاج الملک یا گنبد خاکی در حال انجام است که یکی از کارگاه های پیچیده و ظریف در مسجد جمعه اصفهان تعریف می شود. کارگاه های مرمتی دیگری هم برای زدودن از آلودگی، رسوبات، طبله ها برگزار شده است که در حین حفظ اصالت بنا از نظر هنری در خور این بنای مهم اصفهان خواهد بود. 

استقرار و ارتقا مدیریت میراث فرهنگی در مسجد جامع عتیق

الله یاری با تاکید بر اینکه در این چند سال اخیر اقدام های مرمتی مهمی در حفظ مسجد جامع اصفهان در حال انجام است، تصریح کرد: با استقرار و ارتقای مدیریت در مسجد جمعه اصفهان و راه اندازی پایگاه جهانی، این مکان به عنوان مرکز پژوهشی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تبدیل شده است.

گفتنی است که مسجد جامع اصفهان که به مسجد جامع عتیق و مسجد جمعه اصفهان هم معروف است یکی از بناهای تاریخی شهر اصفهان است که قدمت ان به قرن دوم هجری قمری باز می گردد. مسجدی که متناسب با جمعیت شهر اصفهان ساخته شده بود و در طی ادوار تاریخی سرنوشت متعددی از سر گذراند. این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۹۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 4780041

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد جامع اصفهان مرمت و احیا مرمت بوشهر راهپیمایی هفته بسیج بارش برف قیمت بنزین ایلام اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین گرگان شهرکرد قزوین بسیج خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی