Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت که توسط بانک پاسارگاد و در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی ساخته شده است، افتتاح شد. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، طی مراسمی با حضور امام‌جمعه کوهدشت، معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان، معاون مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، فرماندار کوهدشت، مدیرکل کتابخانه‌های لرستان، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از مسؤولان بانک پاسارگاد و شهرستان، ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای کوهدشت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در این مراسم با اشاره به کم بودن فضای کتابخانه در کوهدشت گفت: خداوند متعال هم‌زمان با خلقت انسان هادیان، مربیان و پیامبرانی نیز آفرید، بحث دانش و کتاب‌خوانی سرچشمه تمام پیشرفت‌ها به شمار می‌رود. وی افزود: کوهدشت بایستی وارد مسیر سیاست زدگی نشود و رفاقت و تلاش را سرلوحه قرار دهد زیرا این پیام قرآن است که بصیرت دینی داشته باشیم.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن تقدیر از بانک‌پاسارگاد به دلیل احساس مسئولیت در انجام امور عام المنفعه ادامه داد: باید زمینه مطالعه کتاب‌های مفید را برای نسل جدید که سرمایه پیشرفت جامعه هستند، فراهم کرد زیرا امری بسیار ارزشمند است. هرکس به دین و آگاهی مردم خدمت کند، ولایتمدار است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت علم و سواد از منظر الهی گفت: پیامبران در جهت آگاه‌سازی و مشخص کردن مسیر هدایت الهی نیاز به آگاه کردن مردم‌ دارند و آگاه‌سازی و مطلع کردن مردم با بی‌سوادی و کم‌سوادی امکان‌پذیر نیست.

محمود ثمینی ادامه داد: امروز به خاطر افتتاح مرکزی که می‌تواند در افزایش آگاهی مردم، جوانان، دانشگاهیان و ... مورد بهره‌برداری قرار گیرد، حضور داریم و در این زمینه از بانک‌پاسارگاد تقدیر کرده و امیدواریم بازهم این موارد توسط دولت و خیرین توسعه یابد.

اسماعیل دوستی معاون بانک پاسارگاد نیز، ضمن تشکر از حضور مردم و مسؤولان در مراسم افتتاح کتابخانه شهدای کوهدشت، اظهار داشت: کوهدشت دارای مردمی بافرهنگ بوده و اگر آثار باستانی لرستان را مرور کنید متوجه می‌شوید که این شهرستان مهد علم و تاریخ است. وی افزود: کوهدشت و نورآباد در خط مستقیمی قرار دارند، به‌طوری‌که طوایفی که در این شهرستان هستند، عین همان نیز در نورآباد وجود دارد، این دو خطه همیشه نسبت به ‌نظام و انقلاب وفادار بوده و ولایی واقعی هستند.

معاون مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، توسعه مدارس و کتابخانه‌های کشور را از مسئولیت‌های اجتماعی این بانک برشمرد و تصریح کرد: برای کتابخانه شهدای کوهدشت که به همت بانک‌پاسارگاد ساخته‌شده و یکی از کتابخانه‌های نمونه کشور به‌حساب می‌آید، بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده‌است، از مدیرعامل بانک‌پاسارگاد و از حمایت‌های نماینده مردم در مجلس تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌پاسارگاد در راستای مسائل فرهنگی از فیلم‌هایی که پیام اسلام و انقلاب را به مردم می‌رساند حمایت کرده‌است خاطرنشان کرد: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، برای توسعه مدارس در کشور برنامه‌های ویژه‌ای داریم، به‌طوری‌که در لرستان 12 مدرسه با اعتباری در حدود 15 تا 16 میلیارد تومان، در حال ساخت است که هشت مورد از آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد و مابقی در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های لرستان در این مراسم گفت: مردم کوهدشت باسواد، اهل ادب، هنر و واقعاً فرهنگ‌دوست هستند، خیلی از مردم این دیار شاهنامه‌خوان و شاعر و استقبالشان از بحث کتاب‌خوانی تأیید این موارد است.

وی افزود: ساختمان قدیم کتابخانه شهدای کوهدشت از لحاظ استحکام مورد تأیید نبود و چند سال بلاتکلیف بود، ما از بانک‌پاسارگاد که در اسرع وقت با همان قول شش‌ماهه، ساختمان را به بهره‌برداری رساند، تشکر می‌کنیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان ضمن تشکر از همکاری شهرداری، شورای شهر و سایر مسؤولان کوهدشت، اظهار داشت: با توجه به جایگاه فرهنگی کوهدشت، هم چنان به این‌چنین مکان‌هایی احتیاج دارد، کتابخانه شهدای کوهدشت با توجه به قدمتی که دارد، شناسنامه کتابخانه‌ای کوهدشت به‌حساب می‌آید، امیدواریم شاهد درخشش استعدادهای خوب و فعالیت‌های مستمر فرهنگی و جمعی این منطقه باشیم.

گفتنی است ساختمان جدید کتابخانه شهدای کوهدشت با متراژ 267 متر و اعتباری بالغ ‌بر یک میلیاردتومان، به همت بانک‌پاسارگاد ساخته شد و تعداد 400 جلد کتاب علمی، آموزشی و پژوهشی نیز از سوی این بانک به کتابخانه اهدا شد.

انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر چهارشنبه در آئین در اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌های عمومی چند سالیست تعییرات جدی در رویکردها اعمال و به یک نهاد خدمت محور تبدیل شده است.

وی با اشاره اینکه در کتابخانه‌های مرکزی و استان‌ها نزدیک به ۶۰ خدمت ارائه می‌شود افزود: بخشی از این خدمات مخصوص کودکان و نوجوانان است به نحوی که کمتر از سه سال گذشته طرح هدهد سفید در ابعاد مختلف برای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه این مهم به چهار دسته تقسیم می‌شود گفت: در همین زمینه کتابخانه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با نام هدهد سفید فعالیت می‌کنند و کتابخانه‌های سیار نیز به همین نام مزین هستند.

وی با تاکید بر اینکه در فاز دوم، مجله و کتاب هدهد سفید است که شماره ۱۸ این کتاب در نمایشگاه کتاب رونمایی و در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد اضافه کرد: گام بعدی جشنواره دوسالانه هدهد سفید که جزو پرطرفدارترین جشنواره‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است و به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

اسفاری با بیان اینکه در نهایت برنامه تلویزیونی هدهد سفید است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و در شبکه کودک پخش شده است یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمات جذاب و ویژه که تقریباً رایگان است، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه برای معرفی این خدمات نیز در دستور کار است.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه متذکر شد: معرفی کتابخانه، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ استفاده از کتابخانه مجدانه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد عدالت فرهنگی در سراسر کشور رویکرد نهاد کتابخانه‌هاست ادامه داد: تلاش ما بر این است که خدمات کتابخانه‌های عمومی چه در پایتخت و چه بین قشر عزیز و زحمتکش عشایر به جهت دسترسی به امکانات به طور یکسان ارائه شود.

اسفاری تاکید کرد: در این راستا طرحی به منظور ارائه خدمت به عشایر در حال اجراست.

وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار در سراسر کشور به حدود ۴ هزار کتابخانه خدمت ارائه می‌دهند اشاره کرد و گفت: کتابدار در خط مقدم ارائه خدمات هستند.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان ضمن اینکه ترویج هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی با جشنواره‌هایی همچون جشنواره رضوی، هدهد سفید و دیگر عناوین که در حال برگزاری است به جد پیگیری می‌شود یادآور شد: کودکان بی‌گناه غزه حدود هفت ماه است در آماج حملات رژیم منحوس صهیونیستی قرار دارند و در این میان نقاطی همچون کتابخانه و دانشگاه نیز مورد حملات این رژیم جعلی قرار گرفت.

کد خبر 6094666

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان