Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد پس از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان این بار درصدد اجرایی کردن ایده بانک طلا برای بکارگیری سرمایه‌های راکد خانواده‌ها هستیم. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، پس از استقرار استاندار جدید خراسان رضوی و بعد از اجرای طرح توسعه، توانمندسازی و احیای قلعه‌گنج و منوجان کرمان (و سپس شهرستان‌های دیگر) در قالب اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی که با هدف رفع محرومیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغالزایی صورت گرفت، طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا امروز تلاش شده که با مشارکت بیش از 100 معین اقتصاد مقاومتی تمامی شهرستان‌های استان را با مشارکت بخش خصوصی و همکاری مردم توسعه ببخشد. در همین مسیر یکی از ایده‌های جدید به کارگیری سرمایه‌‌های راکد خانواده‌ها برای ایجاد اشتغال به نفع جوانان است.

به کارگیری سرمایه‌های راکد استان در عرصه تولید و اشتغال

مسکوکاتی مثل طلا و نقره که به عنوان سرمایه‌ای راکد در بین هر خانواده‌ای با هر میزان درآمد؛ یافت می‌شود، گونه‌ای از این ظرفیت‌ها به شمار می‌رود و طرح جدید استاندار خراسان رضوی در حوزه به کارگیری از ظرفیت‌های اقتصادی برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی شده است.

بانوان همواره در کشور ما یک عامل موثر برای پیشبرد اهداف سرزمینی ایران محسوب می‌شوند، در بازه‌های زمانی مختلف که کشور با تنگناه‌ها به ویژه تجاوز بیگانگان، تحریم‌ها و ... روبرو بوده است، بانوان با سرمایه طلای راکد خود نقش آفرینی کرده‌اند. در جنگ فیزیکی تلفات در لحظه قابل مشاهده است اما در جنگ اقتصادی این موارد دیده نمی‌شود، بنابراین همگی مردم ایران مجروحان و جانبازان این جنگ اقتصادی به شمار می‌روند.

سارقان طلا و جواهرات در یاسوج دستگیر شدنددرآمد 258.9 میلیون دلاری ترکیه از صادرات جواهراتسارق 4 میلیاردی جواهرات و جاعل سکه‌های تقلبی در لرستان دستگیر شد

 راه‌اندازی«بانک طلا» با محوریت خراسان رضوی

طرح جدید استاندار خراسان رضوی ایجاد «بانک طلا» با محوریت استان است، این طرح و ایده (به عنوان یک ابزار و امکان مردمی) هم اکنون برای مقابله با جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی شده و در ادامۀ طرح‌های استاندار خراسان رضوی قرار می‌گیرد، این طرح برای زنان دیار ما نا آشنا نیست.

روزگاری در دهۀ شصت زنان این سرزمین با به گردش انداختن بخشی از زیورالات خود بخشی از اقتصاد را رونق بخشیدند امروز هم (و البته نه با فقط فروش طلا، بلکه پشتوانه قرار دادن آن) می‌توانند سهمی در توسعه اقتصادی کشور و توسعه اقتصادی خانواده خود داشته باشند.

در این طرح سرمایه انسانی با سرمایه اقتصادی زنان سرزمین ما همراستا شده و ایجاد پشتوانه برای تحرک در بازار کار و تولید می‌کنند. در حالی‌که اگر فقط به صورت مسکوکات و در خانه‌ها بماند، حتی اگر به مرور زمان سود اقتصادی هم داشته باشد و به اصطلاح گران شود اما در تاثیری در اقتصاد و اشتغال نخواهد داشت.

در واقع سرمایه‌های انسانی به همراه دارایی اقتصادی راکد به کمک تولید می‌آید. تولیدی که اول تامین امنیت اقتصادی برای خود خانواده خواهد کرد. مردم باید بدانند «سرمایه» در کشور ما گران به دست می‌آید، به طور مثال ایجاد کسب و کار جدید و گرفتن تسهیلات از بانک‌ها همراه با نرخ سود 18 درصد مشخص می‌شود و این برای تولیدکنندگان گران است، بنابراین باید کاری کنیم تا سرمایه‌ها و منابع مالی ارزان قیمت در اختیار افراد قرار بگیرد.

طلا بده تسهیلات بگیر!

کارشناسان اقتصادی می‌گویند واژه «سود» وابسته به اقتصاد غربی است، از طرفی در اقتصاد اسلامی زمانی که فرد طلای خود را در اختیار بانک قرار می‌دهد و در مقابلش تسهیلات دریافت می‌کند، آنگاه سودش حاصل از تولید بوده و این مهم «مشارکت در طرح‌ها» نام می‌گیرد. با این پیش زمینه طرح ایجاد «بانک طلا» نیاز به مشارکت عده‌ای دارد که سرمایه را تامین کنند و بتوان به آن‌ها اعتماد کرد.

باید در نظر گرفت، طرح بانک طلا خواهان ایجاد منابع مالی براساس سرمایه‌های راکد خانگی است، سرمایه‌های راکد فراوانی در خراسان رضوی وجود داشته و قابلیت این را دارند که در چرخه تولید قرار بگیرند. لذا هم اکنون امن‌ترین جا برای نگهداری از سرمایه‌های راکد نظیر طلا بانک‌هایی است که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند و بتوان به آنها اعتماد کرد.

این طلا بعد از ارائه به بانک برای دریافت تسهیلات و وام می‌تواند به ماده اولیه تولید و اشتغالزایی تبدیل شود، البته باید دانست بخشی از رقم خرید و فروش طلا به عنوان دستمزد طلاساز محسوب می‌شود و این به کیفیت و طراحی کالا بستگی دارد.

عملا طرح بانک طلا می‌تواند به تامین سرمایه، منابع مالی و به اشتغالزایی صنعت طلا و جواهر کمک شایانی کند، باید یادآور شد «ایرانیان» از سالیان گذشته در عرصه دارایی سنگ‌های قیمتی نظیر انگشتر و فیروزه معروف بوده‌اند، به طور مثال مشهد شهر گوهرسنگ‌ها نام داشته و مشتریان خارجی فراوانی دارد.

ارزش حدودی طلاهای راکد بانوان خراسان رضوی

به‌زعم برخی کارشناسان بازار سرمایه و طلا ارزش حدودی طلاهای راکد بانوان استان بین 15 تا 20 هزارمیلیارد تومان است در این طرح ارائه طلاهای راکد بانوان استان برای گرفتن تسهیلات به بانک کامل اختیاری است، این طلا در بانک تضمین کننده وام بوده و سرمایه اولیه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

پیش بینی می‌شود طرح بانک طلا برای ریل‌گذاری اجرای پروژه حداقل نیازمند هشت ماه زمان باشد، این طرح هم مانند طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در سطح ملی نیازمند هماهنگی است و بانک مرکزی به همراه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی باید پای کار بیایند.

گزارش از مصطفی رحیمی

انتهای پیام/282/ز

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

استاندار لرستان رسانه‌های این استان را به ایجاد وحدت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری دعوت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور، اظهار داشت: ایجاد وحدت یکی از مؤلفه‌های توسعه در لرستان است.

وی با درخواست از رسانه‌های لرستان برای دعوت مردم و شخصیت‌های سیاسی به وحدت، اضافه کرد: تقویت وحدت در این استان باید رویکرد خبرنگاران باشد.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود وحدت به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند و امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان نیز افزایش می‌یابد.

شفقت با بیان اینکه ایجاد وحدت برای افزایش نظارت‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و برای رشد و تعالی اثرگذار است.

وی بیان کرد: رویکرد نظارتی بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره است و اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت برای ایجاد دعوت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مهربانی مردم این استان مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کند، اعلام کرد: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در لرستان است.

شفقت با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خرداد ماه، گفت: روز عملیات حاج عمران و 300 شهید این عملیات به‌نام این روز تصویب شده‌ است.

وی دربارۀ مطالبات رسانه‌ها برای اجرای قانون م.‌الف، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان مطرح می‌شود تا خبرنگاران از مزایای آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود