Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، در حالی که ایران بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان را به‌خود اختصاص داده اما سهم گاز در سبد انرژی آن تنها ۱۳ درصد است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود در برنامه اولیه این سهم ۷۶ درصد باشد که تاکنون محقق نشده است. آخرین طرح دولت برای توسعه جایگاه گاز در سبد انرژی تخصیص وام ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تومانی به افراد متقاضی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها بود که در آن زمان زیاد مورد توجه قرار نگرفت. اما باتوجه به‌ این‌که از ۲۴ آبان ماه تاکنون که خبر سهمیه‌بندی بنزین منتشر شد، ۳۰ هزار تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن خودروها ثبت شده، به نظر می‌رسد که باید چراغ سبز برای این طرح روشن شود.

در آن زمان اعلام شد که یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌ و قرار بود که به سه میلیون نفر وام تعلق گیرد و اولویت نیز با پرمصرف‌ها یعنی خودرو وانت و بعد از آن خودروهای فعال در اسنپ و تپسی بود. اما اکنون که تقاضا برای دوگانه‌سوز کردن خودروها افزایش یافته، این سوال وجود دارد که بازهم برنامه برای اختصاص این وام وجود خواهد داشت؟

حمید قاسمی ده‌چشمه - معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - در این‌باره به ایسنا گفت: برای اجرای این طرح در حال مذاکره با پست‌بانک، بانک‌ ملت و بانک تجارت هستیم.

وی با بیان این‌که ۲ میلیون نفری که در گذشته ثبت‌نام کرده‌بودند و متقاضی وام بودند، برای طی کردن مراحل حضور پیدا نکردند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این طرح را مجددا اجرایی کنیم.

در حال حاضر در کشور ۲۴۰۰ جایگاه سی ان جی وجود دارد که در این جایگاه‌ها بیش از ۲۴۷۸ کمپرسور نصب شده و در ۹۱  جایگاه نیز در سطح کشور کمپرسور در حال اقدام است. همچنین میانگین مصرف سی‌ان‌جی پس سهمیه‌بندی بنزین نزدیک به ۲۲ میلیون متر مکعب در روز تخمین زده می‌شود که نسبت به گذشته دو میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز (NGVI.IR) مراجعه کنند و از طریق زبانه تبدیل خودروها، برای ثبت‌نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند. در مدت یک هفته از طرف این اتحادیه پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه، نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود را برای تبدیل انتخاب و مراجعه کنند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه گذشته (۲۴ آبان) بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شده است. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳۰۰۰ تومان عرضه می شود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • گرفتار شدن خودرو‌ها در گل و لای در بزرگراه خرازی
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟