Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا) که در سازمان غذا و دارو برگزار شد اظهار کرد: در حوزه محصولات آرایشی- بهداشتی یکی از چالش‌های مهم و اساسی موضوع قاچاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که محصولات آرایشی , بهداشتی بر خلاف دارو طولانی مدت مصرف می‌شوند و تماس مستقیم با پوست و مخاط دارند که مواد این محصولات ممکن است به طور مستقیم وارد خون شوند.

شانه‌ساز ادامه داد: سلامت محصولات آرایشی بهداشتی باید تضمین شده باشد چرا که در غیر این صورت ممکن است به سلامت فرد آسیب وارد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گره کار در حوزه آرایشی و بهداشتی را تولید داخل دانست و گفت: تولید داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان محور اصلی در نظر گرفته شده و بخش خصوصی عزم خود را برای تولید این محصولات جزم کرده است.

همه محصولات تا پایان سال برچسب اصالت باید داشته باشند

او با بیان اینکه برچسب‌گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام مهمی در این حوزه محسوب می‌شود گفت: باید تا پایان سال برچسب گذاری محصولات سلامت محور مثل محصولات آرایشی بهداشتی به طور کامل اجرایی شود تا با کمک این برچسب‌ها محصولات تقلبی و اصلی قابل شناسایی باشد.

شانه‌ساز با اشاره به آمار قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران ادامه داد: سالانه ۱.۶ میلیارد دلار قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور صورت می‌گیرد که خوشبختانه با واردات از مراجع اصلی و برچسب‌گذاری این رقم کاهش پیدا کرده است و تلاش می‌کنیم تا به کمک واردکنندگان اصلی و تولیدکنندگان این رقم سیر نزولی داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: تلاش می‌کنیم صدور مجوز‌های بهداشتی و قانونی برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را تسریع بخشیم و از ظرفیت‌های تولید داخل استفاده کنیم. با توجه به برآورد‌های صورت گرفته کارخانه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی این ظرفیت را دارند که در صادرات غیر نفتی گام‌های خوبی بردارند.

او با بیان اینکه مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در خانوار ایرانی ۲ تا ۲.۵ برابر متوسط جهانی است یادآوری کرد: برخی این  آمار را تهدید می‌نامند، البته فکر می‌کنیم این یک فرصت است نه تهدید و از این بازار می‌توان برای تولید و افزایش اشتغال استفاده کرد.

شانه ساز تصریح کرد: تأمین سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی وظیفه  سازمان غذا و دارو است و در حوزه آرایشی و بهداشتی به دلیل آنکه در سال‌های گذشته توجه خوبی به تولید داخل نشده بود تصمیم گرفتیم این موضوع را تقویت کنیم.

در حال تکمیل /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرایشی و بهداشتی قاچاق سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری اظهار داشت: در هفته نخست اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته ملی سلامت، ۳۰ تیم روز به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های استان اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌ها شامل دندانپزشکی، تیم‌های تک تخصصی، تیم‌های بهداشتی درمانی و آموزشی عمومی بصورت جهادی، ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر خدمت رایگان ارائه کردند.
 
سرهنگ پاسدار کبیری ادامه داد: معاینه و ویزیت ۱۲۰ نفر از سوی پزشک متخصص داخلی و پزشک متخصص زنان، معاینه و ویزیت ۵۷۹ نفر توسط پزشک عمومی، خدمات دندانپزشکی برای ۱۴۰ نفر و ارائه داروی رایگان برای ۶۷۹ نفر از جمله این خدمات جهادی در هفته سلامت بود.

 وی ادامه داد: همچنین در این هفته ۲۴۲ نفر توسط کارشناسان سلامت روان مشاوره روانشناسی شدند و کارشناسان مراقب سلامت به دو هزار و ۵۷۶ نفر آموزش‌های بهداشتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

خدمات‌دهی به بیش از ۲۷ هزار نفر در مراکز درمانی

وی افزود: مشاوره‌ای تغذیه برای ۴۲۶ نفر، آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری) برای ۱۰۳ نفر، پایش و غربالگری فشارخون و قندخون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از دیگر خدمات ارائه شده بسیجیان جامعه پزشکی در هفته سلامت ۱۴۰۳ بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی و تخصصی، برنامه‌های فرهنگی هنری، تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی نیز در مناطق مختلف استان اجرا گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان