Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخبار سیاسی- محمدباقر قالیباف در اجتماع بسیجیان در هفته بسیج با بیان اینکه اقتصاد ما تبدیل به اقتصاد دولتی شده است، گفت: امروز بیش از 80 درصد اقتصاد در اختیار دولت است و مردم در صحنه اقتصاد حضور ندارند و تصمیم گیر نیستند. ریشه اصلی فساد در حوزه اقتصاد از اقتصاد دولتی شروع می شود و خصوصی سازی اقتصاد به خصولتی یا خاصه سازی تبدیل می شود زیرا اصل اقتصادی که چنین کاری را انجام می دهد ریشه در اقتصاد دولتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش افکارنیوز، وی ادامه داد: هر چقدر در چنین اقتصادی مبارزه سلبی با فساد انجام بگیرد چون از ابتدای کار مشکلات وجود دارد، نارسایی ها به وجود می آید. ریشه نارکارآمدی امروز در اداره کشور با توجه به بررسی های علمی و تجربیات در دنیا نشان می دهد به دلیل بزرگی دولت است زیرا توان حرکت ندارد.

وی افزود: من دیروز در راهپیمایی گفتم که اگر مردم به صحنه آمدند می خواهند بگویند که مشت به دهان دشمنان داخلی و خارجی می زنند و بگویند پای انقلاب ایستاده ایم و نظام و کشور را دوست داریم ولی زیر بار اینگونه اداره کردن کشور که اکنون وجود دارد نمی رویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: شما که شک نداشتید وقتی تصمیم برای افزایش قیمت بنزین را می گیرید بر مردم فشار وارد می شود، روش بهتری انتخاب می‌کردید؛ یا حداقل قبل از آن با مردم در این مورد حرف می زدید. اگر این زخم گرانی و بیکاری را درمان نمی کنید زخم دیگری بر مردم وارد نکنید. قبل از گرفتن تصمیم برای گرانی بنزین ببینید چه صحبت هایی در یزد و کرمان زده شد. آن سخنان، پاشیدن نمک بر روی زخم مردم است.

قالیباف در ادامه گفت: این سخن را نمی‌پذیریم که شما بگویید ما اختیار نداریم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. شما نشان دادید که در همه جا هستید و تصمیم می‌گیرید اما هزینه تصمیم شما را مردم و رهبری می‌دهند. پس حق ندارید مطرح کنید که دارای اختیار نیستید. شما شک نداشتید با برخی تصمیمات فشارهای زیادی را مردم باید تحمل کنند بنابراین باید با آنها سخن می‌گفتید، حداقل اگر این زخم را درمان نمی کنید بر زخم گرانی و بیکاری نمک نپاشید.

وی تصریح کرد: روزی که بحث صندوق های رأی مطرح است مردم مهم می شوند ولی روزی که زمان تصمیم گیری برای کشور می شود هیچ حرفی با مردم نمی زنید و وقتی هم اشتباه می کنید حاضر به عذرخواهی ساده از مردم نیستید. ریشه اش هم اینجاست که وقتی اعتقادی به اداره کشور توسط مردم ندارید، کار هم به مردم واگذار نمی‌کنید.

محمدباقر قالیباف در ادامه گفت: چرا عجولانه تصمیم گرفتید و چرا مردم را نامحرم دانستید و تصمیم خود را به آنها اطلاع ندادید؟ چرا با مردم حرف نزدید و به آنها نگفتید در این تصمیم سخت و دشوار ما را همراهی کنند؟ چرا هنوز بعد از ۴۰ سال در مملکت داری در اجرای درست و کم هزینه یک تصمیم مشکل داریم؟ وقتی با مردم صحبت نمی کنند مجبورند تصمیم های شان را در تاریکی شب اجرا کنند.

عضو تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس در رأس امور است اما بخشی از نارسایی هایی که امروز در کشور وجود دارد به دلیل نوع نظارت مجلس بر امور است. اگر لازم به وضع قانون است، باید قانونگذاری شود. ما برای انتخابات مجلس باید افرادی را انتخاب کنیم که از نشاط و تخصص و تعهد به نظام و مردم برخوردار باشند. نمایندگان مجلس باید وکیل ملت باشند نه وکیل الدوله.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هفته بسیج اقتصاد دولتی قالیباف تشخیص مصلحت نظام قالیباف اجتماع بسیجیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • مویس در تشریح علت افت وست هم: ما دیگر رایس، بهترین هافبک کشور را در اختیار نداریم
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است