Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا بابایی روز سه‌شنبه در بیست و ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان مهاباد اظهار داشت: تجربه‌های گذشته نشان داده که افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند بر افزایش قیمت سایر کالاها نیز تاثیر داشته باشد، اما در مصوبه اخیر تنها قیمت بنزین اصلاح شده و قیمت سایر حامل‌های انرژی ثابت مانده است.

وی اضافه کرد: برخی افراد سودجو می‌خواهند از این فرصت سواستفاده کنند و با افزایش قیمت کالاهای مختلف بر اقتصاد کشور و اقشار مختلف جامعه فشار مضاعف وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت برای حمایت از قشر پایین جامعه قیمت بنزین را اصلاح کرد تا یارانه این بخش به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه پرداخت شود که این امر با پرداخت سه مرحله یارانه معیشتی محقق شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با قدردانی از مردم استان به خاطر همگامی با اجرای این مصوبه گفت: اجرای مصوبه اصلاح قیمت بنزین در استان به همت همگامی مردم به خوبی اجرا شد و آذربایجان‌غربی در این بحث کمترین مشکل را داشت.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر بازار نیز اظهار داشت: با اجرای مصوبه اصلاح قیمت بنزین، نظارت‌ها بر بازار استان تشدید شده است و کارشناسان در گشت‌های مشترک با سایر ارگان‌ها هرگونه تخلف قیمتی را به سرعت مورد پیگیری قرار می‌دهند.

«بابایی» در خصوص توسعه بخش صنعت در مهاباد و پتاسیل‌های این شهرستان نیز گفت: شهرک صنعتی پایین دستی پتروشیمی مهاباد یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان در زمینه توسعه صنعت است که هنوز محقق نشده است. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد  نیز گفت: پس از اجرای مصوبه اصلاح قیمت بنزین نظارت‌ها بر بازار انواع کالاها در این شهرستان افزایش یافته و در این مدت ۴۵۰ نوبت بازرسی از بازار صورت گرفته است.

محمد جهین، با اشاره به ایجاد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت و درمان افزود: در این مدت ۳۱ پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیون ریال در این اداره تشکیل شده است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد هم گفت: افزایش قیمت صیفی‌جات در این فصل به دلیل سرمای هوا و پایان فصل برداشت در این منطقه طبیعی است اما باید نظارت بر بازار میوه و تره‌بار نیز افزایش یابد.

خشایار صنعتی افزود: گشت‌های مشترک نظارت بر بازار در مهاباد به صورت مستمر و در طول شبانه‌روز برگزار می‌شود و هرگونه افزایش قیمت‌ها بویژه در بخش حمل و نقل به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه مردم هرگونه افزایش قیمت را به بازرسان تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند، اظهار داشت: با هرگونه افزایش قیمت خودسرانه کالا و خدمات در این شهرستان به صورت جدی برخورد می‌شود.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه/ ۲۴ آبان/ بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

پس از اجرایی شدن این مصوبه بعضی شهروندان به این اصلاح قیمت بنزین اعتراض کردند و برخی افراد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و نظم عمومی را برهم زند.

 مهاباد دارای ۱۱ هزار واحد صنفی فعال است که ۶ هزار و ۶۰۰ واحد آن دارای پروانه بهره‌برداری هستند و در این شهر سه مجتمع تجاری و ۲۸ پاساژ با یک‌هزار و ۱۲۵ واحد و یک مجتمع صنفی با ۴۰۷ واحد وجود دارد.

برچسب‌ها مهاباد تنظیم بازار بنزین اقتصاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تنظیم بازار بنزین اقتصاد مهاباد تنظیم بازار بنزین اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بازار حبوبات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، از ابتدای امسال حبوبات با افزایش قیمت مواجهه بوده است، اما این افزایش در عدس بیشتر بوده است.
این موضوع موجب عرضه برخی اقلام بی کیفیت شده و قدرت خرید خانواده‌ها را نیز کمتر کرده است.
اختلاف قیمت‌ها در بازار نیز زیاد است تنها در عدس در یک محدوده شاهد قیمتی بین ۷۵ هزار تومان تا ۹۹ هزار تومان بودیم.
این موضوعات موجب شده بازار حبوبات در اولویت گشت‌های تعزیرات حکومتی استان یزد باشد.
از آغاز امسال تاکنون، ۵۵ پرونده تخلف در این حوزه رسیدگی شده که منجر به صدور رای جرائمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد