Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که فدراسیون فوتبال ایران ،ماههای پایانی ریاست مهدی تاج را می گذراند، و طی همین ۲۴ساعت گذشته بطور علنی با یک پرونده حقوقی تازه و میلیون دلاری از سوی سرمربی تیم ملی مواجه شده است، ناگهان با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، کارگزار انتشار اینترنتی محتوای تصویری رقابت‌های لیگ برتر معرفی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت فدراسیون فوتبال مدعی شده است برای رعایت استانداردهای فیفا با انتشار نامه ای خطاب به شرکت ها، سازمان ها و رسانه های فضای مجازی اعلام کرد سازمان لیگ بر اساس اختیارات ناشی از آیین نامه رابطه لیگ و باشگاه ها و در راستای فراهم کردن زمینه درآمدزایی از محل برگزاری مسابقات فوتبال و محتواهای مرتبط با آن اقدام به عقد قرارداد با موسسه دانش بنیان رسانه گستر فراکاو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه نام یک شرکت نیز آمده است که همه اطلاعات این قرارداد به همین مقدار خلاصه شده وتاکید شده موسسه فراکاو دارنده حقوق انحصاری عرضه، فراوری و انتشار محتوای مسابقات فوتبال و برنامه های جانبی آن (Licenser & right holder) در فضای مجازی معرفی شده،و پخش و بازپخش محتواهای مربوط به رقابت های فوتبال ایران در کلیه بسترهای فضای مجازی و دیجیتال صرفا با مجوز کتبی این موسسه امکان پذیر است! 

پیگیری های تابناک نشان می دهد شرکت مذکور در اواخر سال ۱۳۹۵ یعنی کمتر از سه سال پیش در تهران تاسیس شده و در روزهای آخر سال ۹۶ هم مجوز شرکت دانش بنیان نوپا نوع 1 در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای را دریافت کرده است.

طبق اطلاعات موثق بدست آمده توسط خبرنگار تابناک ، مدیران این شرکت شامل سیده ساره حسینی به عنوان رییس هیات مدیره و مهرداد شاملو به عنوان مدیرعامل در مدت کوتاه فعالیت این شرکت ، کارنامه خاصی نداشته اند اما نام خانوادگی شاملو برای فعالان عرصه رسانه های ورزشی آشناست و قبلا در مدیریت سایت ورزش سه دیده شده است. آیا فدراسیون فوتبال یکی از مهمترین امتیازات حوزه پخش اینترنتی زرا به یکی از سایت های پربیننده داخل واگذار کرده؟ اگر پاسخ مثبت است با چه مبلغی و برای چند سال؟

این اطلاعیه اضافه کرده که این توافق ارتباطی با پخش تلویزیونی رقابت های لیگ برتر ندارد و تنها شامل محتوای اینترنتی فوتبال ایران می شود و علاقه مندان فوتبال همچنان به سیاق سابق می توانند از شبکه های مختلف تلویزیونی به تماشای رقابت های لیگ برتر بنشینند.

این قرارداد از آنجا مهم است که تاکنون هیچ منافعی از بازنشر تصاویر ویدئویی فوتبال به خود فوتبال باز نمی گشت.

بنابراین بنابر رویه جهانی از این به بعد هر گونه انتشار، پخش و بازپخش محتواهای مربوط به فوتبال(در بستر فضای مجازی و دیجیتال) تنها با اخذ مجوز امکان پذیر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین قدیانی عباس کشاورز محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی پخش اینترنتی تابناک ورزشی حسین قدیانی عباس کشاورز محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی به عنوان قهرمانی آسیا رسید که وحید شمسایی سرمربی این تیم قراردادی با فدراسیون ندارد!

شمسایی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که به درخواست خودش قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده؛ او گفت که خواهان تاخیر در عقد قراردادش شده تا اگر تیم ملی فوتسال قهرمان آسیا نشد، استعفا بدهد و برود.

حالا اما با توجه به کسب جام قهرمانی توسط فوتسالیست‌های ایران مسئولان فدراسیون در صدد هستند تا هرچه سریع‌تر قرارداد شمسایی را امضا کنند.

احسان اصولی، رییس کمیته فوتسال، روز دوشنبه اعلام کرد که در خدمت شمسایی خواهند بود و در همین رابطه خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که امضای قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

شمسایی قرار است به زودی به دیدار مهدی تاج برود و مهم‌ترین بحث در این خصوص قرارداد سرمربی فوتسالیست‌های ایران است. قرارداد او بعد از تنظیم از سوی بخش حقوقی به هیئت رییسه فدراسیون فوتبال خواهد رفت تا آنجا مصوب شود و به امضای رییس فدراسیون و شمسایی برسد تا حضور سرمربی ایران رسمی شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تجهیزات VAR از چین وارد می‌شود | مشکلی در قرارداد شمسایی نیست
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک