Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم 38 ساله سوئدی اخیرا جدایی خود از لس آنجلس گلکسی آمریکا را اعلام کرد و در خصوص آینده‌ او گمانه‌زنی‌های زیادی انجام می‌شود. در ایتالیا گفته می‌شود ممکن است میلان، مقصد بعدی زلاتان باشد اما خود او نیز به شایعات دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز صبح زلاتان ابراهیموویچ، ویدیویی در اینستاگرام منتشر کرد که پیراهن باشگاه هَمَربی سوئد همراه با نام ابراهیموویچ را نشان می‌داد و این مسئله باعث شده شایعاتی در خصوص بازگشت زلاتان به لیگ سوئد و بازی در تیم همربی ایجاد شود. هنوز باشگاه همربی خبری را در خصوص جذب زلاتان، تایید یا تکذیب نکرده است.

- مهاجم پیشین اسپرز می‌گوید انتظارات از سرمربی پرتغالی به شدت بالا است. به گفته گرت کروکس، اگر ژوزه مورینیو موفق به کسب جام در تاتنهام نشود، باید برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد. به نقل از سایت گل، این مربی به تازگی جانشین مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام شده است. پوچتینو طی پنج سال حضور در لندن، موفق به کسب جامی نشد. کروکس اعتقاد دارد مورینیو انتخاب درستی برای تاتنهام بوده است ولی باید بی توجه به کارنامه خود، در اسپرز هم خودش را اثبات کند.
او با انگشتش به چشم یکی از همکاران خود زد و با دیگران کنار خط درگیر شده و آن‌ها را هل داده است ولی قول می‌دهد که دیگر اشتباهات مشابهی را تکرار نکند. مطمئن نیستم که بتوانم حرف‌هایش را باور کنم. چیزی که واضح است، این است که این تهاجم ژوزه مورینیو با نام او گره خورده است. نمی‌توان حدس زد که چقدر می‌تواند این وضعیت را حفظ کند. یکی از بهترین ترکیب‌های کشور، بهترین ورزشگاه جهان و یکی از بهترین آکادمی‌های فوتبال در اختیار سرمربی جدید تاتنهام قرار گرفته است و به این‌ها باید کمپ تمرینی محشر تیم را هم اضافه کرد. اگر مورینیو نتواند در این باشگاه جامی کسب کند، باید به فکر کنار گذاشتن دائمی فوتبال بیافتد. بگذارید رو راست باشیم، دلیل انتصاب او هم همین بوده است. آن‌ها خواستار جام‌های قهرمانی هستند. می‌تواند گستاخ و بی رحم باشد ولی کاری که از دستش بر می‌آید، کسب عناوین قهرمانی است.  
کروکس با وجود حواشی مورینیو در اواخر دوران حضورش در منچستریونایتد، نسبت به آینده کاری این مربی در لندن خوشبین است.
من طی دو سال گذشته یکی از پر و پا قرص‌ترین منتقدان مورینیو بوده‌ام ولی اوضاع باشگاه تاتنهام نسبت به منچستریونایتد خیلی فرق دارد و این همکاری می‌تواند موثر واقع شود. لحظه‌ای که بشنویم طرفداران تاتنهام نام مورینیو را فریاد می‌زنند، آنگاه می‌فهمیم که این همکاری موفقیت آمیز بوده است.

- گابریل ژسوس آماده است تا در غیاب سرخیو آگوئرو به منچسترسیتی کمک کند. به نقل از FFT، مصدومیت مهاجم آرژانتینی سیتیزن‌ها این فرصت را به ژسوس می‌دهد تا در نوک خط حمله تیمش بازی کند. ژسوس که در هشت بازی به عنوان یار ثابت در این فصل 5 بار گلزنی کرده است، در خصوص این که چه چیزهایی از آگوئرو یاد گرفته است، گفت: خیلی چیزها. سرخیو بازیکن درجه یکی است، پس من باید از او یاد می‌گرفتم. خوشحال نیستم چون سرخیو مصدوم شده است. البته که مصدومیت دوستانم را نمی‌پسندم ولی من هر روز اینجا کار می‌کنم و آماده بازی کردن هستم. زمانی که تصمیم گرفتم به سیتی بیایم، می‌دانستم کار سختی پیش رو دارم چون سرخیو را داریم که بهترین گلزن تاریخ باشگاه است و در هر مسابقه گلزنی می‌کند. این‌ها را می‌دانستم ولی در اینجا فرصت کار کردن زیر نظر پپ (گواردیولا) و جمعی از بازیکنان عالی در باشگاهی بزرگ را دارم. به همین خاطر و برای لذت بردن و یادگیری به اینجا آمدم.   

- در طول 60 دروه برگزاری مسابقات کوپا لیبرتادورس، تاکنون 44 مربی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند که از این بین فقط دو قهرمانی سهم مربیان اروپایی بوده است. برد 2-1 فلامینگو مقابل ریورپلاته موجب شد، ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی فلامینگو به تنها دومین مربی اروپایی پس از میرکو یوزیچ کروات بدل شود که موفق به قهرمانی در کوپا لیبرتادورس می شوند. یوزیچ در سال 1991 موفق شد کولو کولو را به قهرمانی مسابقات هدایت کند، تا تنها قهرمانی باشگاه های کشور شیلی در این مسابقات به ثبت رسد. از 60 عنوان قهرمانی مسابقات، 27 قهرمانی سهم مربیان آرژانتینی بوده است و از این منظر رکورددار هستند. مربیان برزیلی (18)، اروگوئه ای (10)، کلمبیایی (3)، کروات (1) و پرتغالی (1) در جایگاه های بعدی قرار دارند.
کارلوس بیانچی 4 بار (یک بار با ولزسارسفیلد و سه بار با بوکاجونیورز) موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و از این منظر رکورددار است. وی یک بار نیز با بوکاجونیوز نایب قهرمان مسابقات شده است. اسوالدو زوبلدیا با کسب سه عنوان قهرمانی متوالی به همراه استودیانتس در رده بعدی قرار دارد. وی همچنین تنها مربی است که سه قهرمانی متوالی کسب نموده است. 11 مربی دیگر نیز موفق به کسب دو قهرمانی شده اند که تله سانتانا، لوئیز فیلیپه اسکولاری، مارسلو گایاردو و ادگاردو بائوزا مشهورترین ها در این جمع هستند.

- داوید ویا معتقد است که پپ گواردیولا یکی از بهترین مربیان دنیا است که هر کجا برود با خود موفقیت به همراه می آورد. منچسترسیتی از زمان روی کار آمدن پپ گواردیولا به افتخارات زیادی دست یافته، اما هنوز در راه کسب لیگ قهرمانان اروپا ناکام مانده است. داوید ویا ستاره سابق تیم ملی اسپانیا که در بارسلونا سابقه همکاری با گواردیولا را داشته در این خصوص به Daily Mirror گفت:
برای همه مربیان و باشگاه های بزرگ طبیعی است که بر روی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تمرکز کنند، زیرا این بهترین تورنمنتی است که شما می توانید به عنوان یک بازیکن در یک باشگاه بازی کنید. پپ طبیعتاً یکی از بهترین مربیان جهان است و بدیهی است که بر روی قهرمانی در تمامی جام ها تمرکز کند. منچسترسیتی تاکنون فاتح این جام نشده است، بنابراین طبیعی است قهرمانی در این جام برای آن ها به یک وسواس بزرگ بدل شود. این بهترین مسابقاتی است که شما می توانید به عنوان بازیکن فوتبال در آن حاضر شوید، اما قهرمانی در این مسابقات برای همه دشوار است، نه فقط برای یک یا دو باشگاه. قهرمانی کار بسیار دشواری است و قاعدتاً شما برای قهرمانی در آن به کارهای زیادی برای انجام دادن نیاز دارید. من از موفقیت پپ در انگلیس تعجب نکردم، زیرا او مربی بزرگی است. دو سال فوق العاده را با او در بارسلونا سپری کردم و او کمک زیادی به من کرد. گواردیولا به هر کجا که برود با خود موفقیت به همراه می آورد. او در اسپانیا مربیگری کرد و موفق بود، در آلمان نیز به همینطور و اکنون در انگلیس موفق است. بنابراین هرکجا که مربیگری کند، موفق خواهد شد، زیرا او یک مربی شگفت انگیز است.
این بازیکن 37 ساله که در دوران اوجش یکی از بهترین مهاجمان جهان بود، رحیم استرلینگ را به عنوان یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر جهان معرفی می کند. وی گفت:
او بازیکن شگفت انگیزی است، با خصوصیاتی که پیدا کردن آن در هر بازیکن دیگری کار دشواری است. او سریع است، در موقعیت های یک در مقابل یک بسیار خوب عمل می کند و در سال جاری موفق به زدن گل های بسیاری شده است. او سال به سال در حال پیشرفت است و این مهمترین چیز در خصوص یک فوتبالیست است. زمانیکه شما 18، 19، 20 ساله هستید و در بالاترین سطح برای تیم هایی همچون لیورپول و منچسترسیتی بازی می کنید، مهمترین چیز این است که هر سال بهتر شوید. بسیار مهم است که یک بازیکن هر سال رشد کند و استرلینگ به خوبی این کار را انجام داده است. شما می توانید ببینید که او روز به روز و سال به سال بازیکن بهتری شده است و در عین حال هنوز هم بازیکنی جوان است.
ویا تصمیم گرفته که در ماه ژانویه از دنیای فوتبال خداحافظی کند. وی دوران فوتبالی موفقی در زاراگوزا، والنسیا، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، نیویورک سیتی و باشگاه فعلی اش ویسل کوبه داشته است. ویا در این خصوص گفت:
می دانستم که این روز بالاخره فرا می رسد. فکر می کنم که لحظه فوق العاده ای است و از بابت تصمیمم خوشحالم. این تصمیمی نیست که طی دو یا سه ساعت گرفته باشم. من زمان زیادی را صرف صحبت کردن در این خصوص کردم و مطمئن شدم که این بهترین زمان است، مناسب ترین لحظه برای خداحافظی.

- سرمربی صرب بولونیا پس از مدت ها در یک نشست مطبوعاتی شرکت می کند. مرحله سوم شیمی درمانی سرطان خون سینیشا میهایلوویچ به پایان رسید و او فعلا می تواند شخصا بولونیا را هدایت کند. میهایلوویچ برای اولین بار از تابستان 2019 در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر می شود تا در مورد آخرین وضعیت خود با خبرنگاران صحبت کند. به نقل از Football-italia؛ میهایلوویچ امروز (سه شنبه) پس از 5 ماه، روبروی خبرنگاران خواهد نشست و پاسخگوی سوالات آنها خواهد بود. او در اوایل جولای اعلام کرد به سرطان خون مبتلا شده و از آن زمان مشغول شیمی درمانی است. این مربی صرب فقط در 3 بازی این فصل موفق شده روی نیمکت تیمش بنشیند. گفتنی است بولونیا در 10 بازی اخیر خود در سری آ فقط یک بار برنده شده است.

- فلامینگو موفق شد ریورپلاته را در فینال کوپا لیبرتادورس شکست دهد و گابیگل با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند نقش بسزایی در این قهرمانی ایفا کرد، تا تیمش دومین قهرمانی اش در کوپا لیبرتادورس را جشن بگیرد. فلامینگو به فاصله 24 ساعت موفق شد قهرمانی در لیگ برزیل را نیز جشن بگیرد. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، درخشش گابیگل در ترکیب فلامینگو موجب شده قیمت این ستاره برزیلی افزایش یابد. این بازیکن 23 ساله با گل هایش به یکی از مهم ترین مهاجمان برزیلی بدل شده و با توجه به در پیش رو بودن فصل نقل و انتقالات زمستانی، می تواند دارایی مهمی برای اینتر باشد.
گابیگل امیدوار است پس از سپری کردن یک دوره موفق قرضی در فلامینگو، به ایتالیا بازگردد، هرچند نراتزوری ترجیح می دهد که از این سناریو جلوگیری کند. در واقع در تابستان گذشته بود که اینتر با فلامینگو بر سر انتقال 16 میلیون یورویی گابیگل به علاوه 20 درصد از حق فروش این بازیکن به توافق دست یافته بود، اما این توافق از بین رفت، زیرا فلامینگو نتوانسته بود از نظر مالی راه حلی پیدا کند. با توجه به درخشش گابیگل، اینتر می خواهد وی را با قیمتی بیشتر از آنچه که در تابستان گذشته در نظر گرفته بود به فروش رساند و مبلغی در حدود 20-25 میلیون یورو برای فروش وی در نظر گرفته است و اکنون فلامینگو برای حفظ وی مجبور به پرداخت آن است.

- احتمال انتقال ژان کلر تودیبو به بایر لورکوزن وجود دارد. به گزارش موندو دپورتیوو، تودیبو که ژانویه امسال با 1 میلیون یورو از تولوز راهی بارسلونا شد و امسال روی کاغذ مدافع چهارم تیم بود، ظاهرا برخلاف آنچه در اوایل حضورش در تمرینات نشان می‌داد، نتوانسته باشگاه و والورده را چندان متقاعد کند. تودیبو مطابق انتظار دقایق بسیار اندکی هم بازی کرده و والورده در چند هفته اخیر با دعوت از رونالد آرائوخو، مدافع میانی تیم دوم و گنجاندن نامش در لیست بارسا در برخی بازی‌ها، به نوعی درهای خروجی را به تودیبو نشان داده است. از همین رو احتمالا تودیبو را باید یکی از خروجی‌های بارسلونا در نقل و انتقالات زمستانی بدانیم. نشریه معتبر کیکر آلمان اخیرا گزارش داده بایر لورکوزن به طور جدی خواهان به خدمت گیری تودیبو است و حاضر است برای این انتقال، 10 میلیون یورو هزینه کند. چنین انتقالی اگرچه به لحاظ تجاری و مالی برای بارسلونا یعنی سود 9 میلیون یورویی در یک سال اما کاتالان‌ها خواهان گنجانده شدن بند بازخریدی در قرارداد فروش تودیبو هستند. چیزی که به گفته کیکر، لورکوزن با آن مخالف است.

- کریم بنزما تاکنون 25 گل در سال 2019 به ثمر رسانده است. مهاجم فرانسوی رئال مادرید در کنار کیلیان ام باپه، نفر سوم بهترین گلزنان سال 2019 هستند. به گزارش مارکا، لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا تاکنون 29 گل به ثمر رسانده و لواندوفسکی از بایرن مونیخ، 28 گل زده و در رده دوم قرار دارد. بنزما تا این لحظه آقای گل لالیگا به حساب می آید و 10 گل به ثمر رسانده، و سه شنبه شب مقابل پاری سن ژرمن قرار خواهند گرفت تا نبردی تماشای مقابل کیلیان ام باپه داشته باشد. بنزما اخیراً به سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده است.

- ستاره سرخ-بایرن مونیخ در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می روند. هانس دیتر فلیک در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار حاضر شد و گفتگویی با خبرنگاران داشت. به نقل از وبسایت یوفا؛ سرمربی بایرن مونیخ گفت: بواتنگ به خوبی با تیم تمرین کرده است اما هنوز در مورد اینکه چه مدافعی از ابتدا در ترکیب به میدان برود، تصمیم گیری نکرده ام. او نیز یکی از گزینه های ماست. باید شرایط همه بازیکنان را درنظر بگیریم. برخی نیاز دارند که بازی کنند اما برخی دیگر باید به استراحت بپردازند. هدف مشخص است. می خواهیم در همین هفته مطمئن شویم که مرحله گروهی را در صدر جدول به پایان می رسانیم.
تیاگو آلکانتارا؟ مچ دست او آسیب دیده است اما فردا در دسترس است. تیاگو بازیکن سطح بالایی است که همیشه می توانید روی او حساب باز کنید. بایرن مونیخ خوش شانس است که بازیکنی همچون تیاگو را در ترکیب خود دارد. او می تواند در پست شماره 6 یا 8 به میدان برود. گزینه های زیادی در خط هافبک داریم.
آلفونسو دیویس وظایف خود را به خوبی انجام می دهد. واقعا از عملکرد او در بازی با دورتموند شگفت زده شدم. اگر در کارهای هجومی پیشرفت کند، قطعا همه می توانند از بازی او بیشتر لذت ببرند.
توماس مولر در زمین بازیکن مهمی برای ماست. مولر درک بسیار بالایی از تاکتیک ها دارد. مولر هنوز در بالاترین سطح بازی می کند و بازیکن مهمی برای بایرن مونیخ است.
در حال لذت بردن از کارم در بایرن مونیخ هستم. جو ورزشگاه ستاره سرخ بسیار خاص است اما آماده هستیم. ستاره سرخ در خانه تیم بسیار خوبی است و آنها می توانند برای هر تیمی دردسرساز شوند.

- لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی در تماس با نیمار، از جدایی قریب الوقوع خود از بارسا خبر داده است. نیمار سوژه اصلی نقل و انتقالات تابستانی 2019 بود. ستاره برزیلی تمام تلاش خود را برای جدایی از پی اس جی انجام داد ولی در نهایت نتوانست سران باشگاه را برای جدایی متقاعد کند. او تا هفته ها قصد داشت به رئال مادرید بپیوندد ولی پس از پشیمانی فلورنتینو پرز(رئیس رئال) با چرخشی 180 درجه ای به سمت باشگاه سابقش بارسلونا متمایل شد. باشگاهی که بیش از همه تلاش کرد تا نیمار را برگرداند ولی توقعات مالی پی اس جی به قدری بالا بود که این اتفاق عملا غیرممکن بود. نیمار در پی اس جی ماندنی شد و با وجود خشم هواداران پی اس جی به تدریج توانست فضا را تعدیل کند. او امروز در مادرید حضور دارد و امشب در ترکیب پی اس جی برابر رئال به میدان خواهد رفت.
اکنون دیگر مشخص شده است که در بارسلونا بیش از هر کسی مسی بود که تلاش داشت تا نیمار را به برگشت متقاعد کند. دوستی صمیمانه بین مسی و نیمار هنوز هم ادامه دارد و فوق ستاره آرژانتینی همچنان مشتاق این است تا یک بار دیگر ستاره برزیلی را در بارسلونا ببیند. او در طول تابستان بسیار نگران بود که نیمار راهی رئال شود و اطمینان داشت که فلورنتینو پرز همه تلاشش را برای جذب نیمار خواهد کرد اما از بخت خوب او، این اتفاق ممکن نشد. امروز نشریه فرانس فوتبال در گزارشی ویژه فاش ساخت که مسی پس از شکست تلخ بارسا از لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان(4-0) با نیمار تماس گرفته و به وی گفته است که فقط باهم می توانیم بارسا را به قهرمانی چمپیونزلیگ برسانیم. مسی در ادامه گفته است:« می خواهم که به بارسا برگردی چرا که تا دو سال دیگر من خواهم رفت و تو می توانی جای من را در تیم بگیری. تو جانشین درست من در بارسا خواهی بود.»
از آنجا بود که سران بارسا متقاعد شدند که باید برای جذب نیمار در تابستان تلاش کنند. آنها سه ملاقات رسمی با سران پی اس جی داشتند و فشرده ترین مذاکرات نیز 27 آگوست در پاریس با حضور پینی زاهاوای، اومبرتو پایوا، اندره کوری و اسکار گرائو به عنوان نمایندگان بارسا با لئوناردو مدیر فنی پی اس جی به انجام رسید. مذاکراتی که بی نتیجه ماند. در پاری سن ژرمن کیلیان امباپه بیشترین تلاش را برای ماندنی کردن نیمار داشت و بارها عنوان می کرد که دوست ندارد بهترین دوستش از پی اس جی جدا شود چرا که نیمار را برای رسیدن به اهداف بزرگ خود که در درجه اول فتح لیگ قهرمانان را شامل می شود، یک فاکتور حیاتی می دانست.

- ایده بازگشت ایوان راکیتیچ به سویا در حال حاضر عملی نیست. راکیتیچ 31 ساله که در تابستان 2014 از سویا به بارسلونا پیوست و به مدت پنج فصل متوالی یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب کاتالان‌ها بود، از امسال با آمدن فرنکی دی یونگ، به کلی جایگاهش در تفکرات والورده را از دست داده و نیمکت نشین شده است. او که هافبکی باتجربه، ملی پوش و مفید محسوب می‌شود، طبعا از این وضعیت رضایت ندارد و به دنبال جدایی از بارسلونا است. از اینتر، یوونتوس، اتلتیکو مادرید و چند تیم دیگر به عنوان مقاصد احتمالی راکیتیچ نام برده می‌شود.
به گزارش موندو دپورتیوو، از مونچی درباره احتمال بازگشت راکیتیچ به سویا در ژانویه پیش رو پرسیده شد. او گفت: طی چند سال آینده شاید اما اکنون چنین انتقالی را بسیار بعید می‌بینم. ایوان با بارسلونا قرارداد دارد و در بارسلونا زندگی می‌کند. گرچه او هنوز هم عاشق باشگاه ما، سویا است اما جذب او در حال حاضر مدنظر ما نیست. در فوتبال هیچ کس به شما تضمینی نمی‌دهد که هر چه بیشتر خرج کنید، موفقیت بیشتری به دست می‌آورید. هنوز 7 بازی پیش از باز شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی باقی مانده و زمانش که برسد، با لوپتگی درباره اقدامات احتمالی سویا در نقل و انتقالات، صحبت خواهیم کرد.









منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسی لواندوفسکی بنزما زلاتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود

سنگربان سابق آتزوری فاش کرد که در چندین مقطع، به جدایی از یوونتوس نزدیک بوده‌است

طرفداری | جانلوییجی بوفون، اسطوره فوتبال ایتالیا و باشگاه‌های یوونتوس و پارما در مصاحبه با ریپابلیکا، صحبت‌های جالب توجه و خواندنی‌ای را مطرح کرد که شرح گفته‌های او را در این بسته می‌خوانید:

شخصیت منحصر به فرد تو در دوران بازیگری

بزرگترین تخلف من در زندگی این بود که هیچوقت راه آسان‌تر و معقولانه‌تر را انتخاب نکردم، بلکه همیشه راه‌های دشوارتر را ترجیح دادم. به عبارت دیگر، سعی کردم همیشه به ارزش‌های خودم احترام بگذارم، حتی اگر از دید دیگران دیوانه خطاب می‌شدم. من می‌خواستم جاه‌طلبی‌های شخصی خودم را با دیدگاهی عاشقانه نسبت به فوتبال ترکیب کنم. همین موضوع، اساس مهمترین تصمیمات دوران فوتبال من بودند: از رفتن با یوونتوس به سری بی گرفته تا بازی برای پارما در همین لیگ. در کل، من عاشق افرادی هستم که به قوانین احترام می‌گذارند، بدون اینکه از اصالت افکار خود چشم‌پوشی کنند؛ خودم هم سعی کردم همین‌گونه باشم.

کدام تیم‌های مطرح تو را می‌خواستند؟

در سال ۲۰۰۱ نزدیک بود که با رم قرارداد امضا کنم و تنها توافق بر سر جزییات باقی مانده‌‌بود. بعد از رم، بارسلونا به سراغ من آمد و توافق اولیه هم بین ما حاصل شد اما در نهایت راهی یوونتوس شدم. در سال ۲۰۰۵ یک تیم بزرگ در خارج از ایتالیا من را می‌خواست اما تصمیم گرفتم بمانم. وقتی جام جهانی ۲۰۰۶ به اتمام رسید، می‌توانستم به هر تیمی که دلم می‌خواست بروم‌. در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ هم همین‌طور. زمانی که از پاری سن ژرمن جدا شدم، پورتو با من تماس گرفت اما در نهایت به یوونتوس برگشتم. بعد از اولین فصل حضورم در یووه، آتالانتا خواست من را به خدمت بگیرد و چیزی تا امضای قرارداد باقی نمانده بود، اما پیرلو به من گفت: جی‌جی، لعنتی، قرار است اولین سال مربی‌گری‌ام را تجربه کنم و چون می‌دانستم تو هم اینجایی، به یوونتوس آمدم. حالا می‌خواهی بروی؟ به نظر شما چه جوابی می توانستم به او بدهم؟

چرا حاضر شدی به عنوان دروازه‌بان دوم به یوونتوس برگردی؟

به یوونتوس برگشتم چون فکر می‌کردم که می‌توانم با بچه‌هایی که سال‌ها در کنار آن‌ها حضور داشتم، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم. زمانی که در پاری سن ژرمن بازی می‌کردم نیز این احساس در من وجود داشت که بالاخره می‌توانم به این جام دست پیدا کنم، اما خب، نشد! هرچند قهرمانی در لیگ قهرمانان با تیمی غیر از یوونتوس من را خوشحال می‌کرد، اما راستش را بخواهید چیزی که می‌خواستم، نبود. دلیل دیگرم این بود که اگر زمانی مدیر، رییس یا مربی تیمی شدم، بتوانم بازیکنانم را به خطر رفتار نادرست نیمکت‌نشین کنم و به آن‌ها بگویم که: ببینید، من هم زمانی روی نیمکت می‌نشستم، پس شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • بازگشت کریم بنزما به رئال مادرید
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • حضور بیش از ۵۰ تیم استان کرمان در رقابت‌های لیگ‌ برتر
  • کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ + عکس
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • بازگشت کریم بنزما به رئال مادری برای درمان
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم