Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر اداره محیط زیست ملکشاهی از تصویربرداری و شناسایی ۲ قلاده خرس قهوه‌ای در محدوده ارتفاعات شمالی کبیرکوه این شهرستان خبر داد. تاریخ انتشار: 15:27 - 05 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۱۳۲۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،جهانبخش برمغاز گفت: تصویربرداری از این خرس‌ها توسط یکی از نیرو‌های خوش ذوق محیط زیست به وسیله دوربین‌های تله‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصاویر گرفته شده نشان می‌دهد یک ماده خرس به همراه توله اش در این منطقه زیست می‌کند.

یکی از محیط بانان ملکشاهی نیز از تصویربرداری هفت قلاده خرس قهوه‌ای طی یکسال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: بررسی تصاویر این گونه‌های باارزش کمک بزرگی به روند سلامت و نحوه زیست آن‌ها می‌کند.

مهدی مامی افزود: این نوع خرس به هیج وجه به انسان حمله ور نمی‌شود مگر آنکه توسط انسان مورد اذیت و اذار قرار گیرد و لذا لازم است عشایر و کوهنوردان منطقه از نحوه برخورد با این جانور اطلاعاتی در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود این گونه‌های باارزش جانوری کمک بزرگی به تعادل چرخه و زیست جانوری منطقه دارد، یادآور شد: با توجه شواهد عینی طی چند سال گذشته زیستگاه این جانور بزرگ جثه توسط افراد محلی مورد تعرض قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بازی خرس پاندا در برف

مامی تاکید کرد: ارتفاعات شهرستان ملکشاهی از جمله کبیرکوه یکی از بهترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای است.

شهرستان ملکشاهی دارای زیستگاه‌های جانوی باارزشی همچون کبیرکوه، بیوره، باجک و ویژدرون است که محل زیست جانورانی همچون کل و بز، قوچ، میش، گراز و پرندگانی مانند عقاب، دلیجه و سارگپه است.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خرس قهوه ای عکس جالب محیط زیست فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج

محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدارهای مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدارهای هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودروهای خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می روند .

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیروهای ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودروها به بیرون کشیده شد .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • واکنش عجیب احمدی‌نژاد به زیستگاه قوچ ارمنی!
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • رهاسازی ۱۷ قطعە کبک در زیستگاه‌های اشنویە
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی